Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdjevelutdrivelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

djevelutdrivelse

Innlegg av nattlyset »

Drømmer du om å bli en djevelutdriver? Da kan kanskje dette være noe for deg...

http://www.ba.no/nyheter/urix/article1650324.ece
Antall ord: 24
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvis de bruker samme metoder som de som drepte en nonne for noen uker siden, tror jeg at jeg står over :lol:
Antall ord: 22
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

HVis jeg skal være skikkelig sær nå så kan jeg nesten forsvare de kristne litt. Her inne snakker vi om ånder med den største selvfølgelighet. Og våre opplevelser blir tolket utfra en forestilling vi har om en åndeverden. Det er tross alt en verden vi ikke vet så mye om. Tenk at de kristne gjør faktisk det samme. Når en person oppfører seg rart kan de kristne si, hun er besatt. Det sier de fordi de baserer sin viten på ukjente faktorer som dem tar med den største selvfølgelighet og som den eneste sannhet.

Tenk på alt vi går glipp av fordi vi er lært til å tro noe annet!

Tenk om vi tar feil angående åndeverden eller at den funker på en helt annen måte en det vi tror. Og alle våre observasjoner er tolket ut fra en vrangforestilling.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>Wiz skrev:HVis jeg skal være skikkelig sær nå så kan jeg nesten forsvare de kristne litt. Her inne snakker vi om ånder med den største selvfølgelighet. Og våre opplevelser blir tolket utfra en forestilling vi har om en åndeverden. Det er tross alt en verden vi ikke vet så mye om. Tenk at de kristne gjør faktisk det samme. Når en person oppfører seg rart kan de kristne si, hun er besatt. Det sier de fordi de baserer sin viten på ukjente faktorer og tar dem med den største selvfølgelighet.

Tenk på alt vi går glipp av fordi vi er lært til å tro noe annet!

Tenk om vi tar feil angående åndeverden eller at den funker på en helt annen måte en det vi tror. Og alle våre observasjoner er tolket ut fra en vrangforestilling.
Er du i ferd med å konvertere? 8)
Hvis du sikter til nonneepisoden jeg tenkte på, hadde det nok vært et smart trekk å få henne undersøkt av en psykiater før hun ble innelåst, bundet og sultet til døde....liksom litt mer humant.
Vi går glipp av ganske så mye uansett hva vi tror på. Vi ser jo ikke sammenhengen...kanskje det ikke er meningen at vi skal ha så mye innsikt i det heller, men prøve å finne mening i det vi har fysisk tilstede rundt oss....?
Antall ord: 242
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tross alt Heie. Den utdrivelsen var vellykket. Ok spøk til side. Poenget er at de kristne gjør bare det som er forklart i bibelen, på samme måte som folk her inne forklarer hverandre hvordan ting henger sammen enda man ikke har noen reel erfaring med det.

Poenget er at avgjørelser blir tatt på helt feil grunnlag. HVIS bibelen hadde vært 100% korrekt så hadde kanskje de kristne djevelutdrivene gjort det rette. Så man skal være forsiktig med å ta ting som en selvfølgelighet. Vår foretilling om åndeverden og hjelpere er faktisk på trynet for de aller aller fleste mennesker i verden.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

>Wiz skrev:HVis jeg skal være skikkelig sær nå så kan jeg nesten forsvare de kristne litt. Her inne snakker vi om ånder med den største selvfølgelighet. Og våre opplevelser blir tolket utfra en forestilling vi har om en åndeverden. Det er tross alt en verden vi ikke vet så mye om. Tenk at de kristne gjør faktisk det samme. Når en person oppfører seg rart kan de kristne si, hun er besatt. Det sier de fordi de baserer sin viten på ukjente faktorer som dem tar med den største selvfølgelighet og som den eneste sannhet.

Tenk på alt vi går glipp av fordi vi er lært til å tro noe annet!

Tenk om vi tar feil angående åndeverden eller at den funker på en helt annen måte en det vi tror. Og alle våre observasjoner er tolket ut fra en vrangforestilling.
Vi vet jo ikke hvordan åndeverden fungerer. De fleste har vel egentlig basert oss på det vi tror og hva andre har fortalt oss om det! Kan være vi har tatt feil, den muligheten er absolutt tilstede, men det får vi ikke vite ennå. Og når vi er døde, spiller det egentlig så stor rolle da? Da befinner vi oss kanskje i ett intet.

Det er altfor lett å si at noen er besatte, mitt inntrykk er at det skjer mest hos katolikkene, men jeg er ikke sikker. Det skjer nok likeså godt i kristne menigheter her til lands. Men det er så lett å si at noen er besatte istedet for å heller få sjekket den mentale helsen hos noen som virkelig har det mentale som fagfelt! Når det gjelder den nonnen, så er det ikke bare hun som burde blitt sjekket, presten og de andre som var med på det, burde også fått en nøye undersøkelse!

Er skremmende mange i lederposisjoner som ikke burde gått fritt rundt! Særlig når de skal være en åndelig leder.
Antall ord: 342
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>Wiz skrev: Vår foretilling om åndeverden og hjelpere er faktisk på trynet for de aller aller fleste mennesker i verden.
Derfor snakker ikke jeg høyt om det til andre :lol:
Antall ord: 31
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Heia skrev:
>Wiz skrev: Vår foretilling om åndeverden og hjelpere er faktisk på trynet for de aller aller fleste mennesker i verden.
Derfor snakker ikke jeg høyt om det til andre :lol:
Ikke jeg heller gjør det! :lol:
Antall ord: 39
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Heia skrev:Hvis de bruker samme metoder som de som drepte en nonne for noen uker siden, tror jeg at jeg står over :lol:
HVA???Drepte nonne??hvor i verden? og for noen uker siden!!!SYKT!!
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Antall ord: 9
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

SYKT SYKT SYKT!! Jeg blir rett og slett kvalm!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Denne eksorsismen er sikkert gjort med Guds velsignelse.

Hvor feil kan man ta? :shock:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Lenge leve de kristne religioner med all deres nestekjærlighet, vitenskap og inteligens.....

Får trøste oss med at har de rett er det de som brenner i helvete... Oss stakkars vantro vil det ikke være plass til :twisted:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

nattlyset skrev:
Heia skrev:
>Wiz skrev: Vår foretilling om åndeverden og hjelpere er faktisk på trynet for de aller aller fleste mennesker i verden.
Derfor snakker ikke jeg høyt om det til andre :lol:
Ikke jeg heller gjør det! :lol:
Nor me! Hvordan skal man begynne? Muttern fikk spasmer bare av pentagrammet jeg har tattovert på armen. Brukte en evighet på å forklare at jeg ikke var satanist. Jeg tror fortsatt ikke de skjønner poenget.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links