Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan kjæledyr se hjelperne våre?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

CottonEyeJoe.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 13 Mai 2005 21:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Kan kjæledyr se hjelperne våre?

Innlegg av CottonEyeJoe. »

Lurer på om kjæledyrene våre er i stand til å se hjelperne våre. Tenker da særlig på hunder. Hvis de kan se hjelperne våre, skulle en tro at de ville reagere overfor dem. (Da med bjeffing. Løper bort til hjelperen for å bli klødd. Snuser.) Sånne ting som hunder gjør når fremmede kommer på besøk? Har noen noen synspunkter her?? :?
Antall ord: 69
Let the good spirits follow your way. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Jeg er overbevist om at de kan det. Tenk på alt det de oppfatter i forhold til oss. Syns og luktesansen er jo formidabel, så det forundrer meg ikke litt en gang om de gjør det. Men jeg ville på en måte trodd at de ikke bryr seg så mye om det, fordi det er noe de er vant til å se! Fuglene mine går innimellom bananas når det er noen her iallefall, men da tror jeg egentlig de reagerer fordi det er en som er sjeldent innom!

Men det er nå bare noen tanker fra meg da! :D
Antall ord: 101
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dette har jeg tenkt på....for noen dyr skygger unna enda jeg ikke har oppført meg truende eller hatt "negative" tanker...kan det være noe i auraen min de fanger opp? Som hjelpere eller andre ånder som de ikke får like gode vibber fra? Da moren min døde, burde en del ha skygget banen fordi jeg hadde ganske mange vonde følelser, men da var jeg som en magnet på dyra og de kom spontant bort til meg...de er jo ikke sååå omsorgsfulle til vanlig. Så kanskje jeg hadde noen engler rundt meg som de så?? :lol:
Antall ord: 101
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Aerius skrev: De kan se syner de også, som golden retrivern som var mørkeredd som valp, og trodde han så ting som bare var noen busker og greier. :lol:
Jeg pleide å ri en godt voksen hest før, som også så syner og spøkelser ved høylys dag. Kanskje de faktisk ser noe som vi andre ikke er i stand til å se? Jeg fikk i hvertfall en del ufrivillige flyturer og etterhvert knallgod balanse den gangen :lol:
Antall ord: 77
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Heia skrev:Dette har jeg tenkt på....for noen dyr skygger unna enda jeg ikke har oppført meg truende eller hatt "negative" tanker...kan det være noe i auraen min de fanger opp? Som hjelpere eller andre ånder som de ikke får like gode vibber fra? Da moren min døde, burde en del ha skygget banen fordi jeg hadde ganske mange vonde følelser, men da var jeg som en magnet på dyra og de kom spontant bort til meg...de er jo ikke sååå omsorgsfulle til vanlig. Så kanskje jeg hadde noen engler rundt meg som de så?? :lol:
Jeg vet at dyr som står deg nært oppfatter sinnstemninger fordi de leser ditt kroppspråk veldig godt.
Jeg tror nok den at i den situasjonen du var oppe i så merket de at du hadde behov for omsorg og trøst og var derfor ekstra oppmerksomme mot deg.
Dette er noe jeg har opplevd veldig mange ganger; hvordan dyr oppfatter hvordan man har det og oppfører seg deretter.
Antall ord: 175
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CottonEyeJoe.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 13 Mai 2005 21:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av CottonEyeJoe. »

Har hørt om en bok Margit Sandemoe har skrevet, som heter: Jo visst har dyrene sjel. Kansje det står noe der.
Det er vel kanskje varierende i hvor stor grad kjæledyrene våre merker om vi er nedfor eller ikke. Har et kjæledyr. En hamster. Han gir FULLSTENDING f... :lol: Hvorvidt han kan se hjelperne mine er oxo vansklig å si.. :)
Antall ord: 63
Let the good spirits follow your way. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Meuremys Annamensis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 01 Jul 2005 19:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Meuremys Annamensis »

Jeg vet ikke om dyra kan se de, men at de kan sense dem (veldig sterkt) er jeg helt sikker på.
Antall ord: 21
¤¤MeAn¤¤
-------------------------------------------------------
Intermédius - That's were we live...
-------------------------------------------------------
Lebo haleng ha o bue ka le ha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg vet ikke om dyr kan se hjelpere egentlig.. Ville vært rart om de skulle se våre hjelpere egentlig. Men de kan merke sinnsstemningen til mennesker.. Mamma og kjæresten hadde en elghund, å hver gang vi kom på besøk sto den bare å freste til meg. Jeg syns det var litt merkelig siden jeg har godt lag med dyr.. Mamma fortalt at den oppførte seg slik til flere med langt mørkt hår så jeg slo meg til ro med det>*S*
Men den dagen vi kom for å fortelle at jeg var gravid la hunden seg ved føttene mine å kikket på meg.. Siden den dagen var vi bestevenner. Da datteren min ble født var hunden helt i hundre. Den la seg ved vognen å passet på henne, å når hun etterhvert begynnte å krabbe å utforske var hunden der å fulgte henne hele tiden.. Syns det var litt merkelig egentlig:)
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

ToneG PPVt skrev:Jeg vet ikke om dyr kan se hjelpere egentlig.. Ville vært rart om de skulle se våre hjelpere egentlig.

Men den dagen vi kom for å fortelle at jeg var gravid la hunden seg ved føttene mine å kikket på meg..
:)
Dyr kan sannsynligvis ikke se noe mer enn hva vi mennesker kan.
Da ville man isåfall merket det på måten de beveger seg rundt personer på ;
De ville gått utenom stedet der hjelper og andre ville stått " i veien".

At de derimot er ekstra følsomme for saker og ting ; JA !

Og jeg tror nok at Hjelpere og andre kan bestemme seg for å tilkjennegi overfor dyr at de er der... ( på samme måte de kan det ovenfor mennesker.)

At hunden reagerte da du ble gravid, tyder på at du har hatt en egen "utstråling" som hunden reagerte på.
Det kan være lukt ( husk - hunden lukter ting 10000 ganger bedre enn hva mennesker gjør ). Lukten kan komme av at du lukter annerledes når du er gravid, det er tross alt diverse hormonelle forandringer i kroppen til en gravid.

En annen ting er at hunder kansje kan se Aura... Og med ett ekstra liv i kroppen, kan det sikkert påvirke auraen til den som er gravid...
( Eller hva sier "Aura-spesialistene" våre ? ;-) )

Asbjørn. PPV info Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.

FAQ for det Paranormale


http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:SKYPE

BildeSjekk her


phpMyChat på PPV server - Nederst på siden
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Både Marion Dampier-Jeans og Bishop snakker om dyr som senser. Vet også at mange medium har spesiell kontakt med dyr, og at Marcello Haugen fortalte at hunder var redd ham fordi de så alle åndene han hadde med seg.

Marion skriver om flere episoder i bøkene sine om dyr som senser. Men på lik linje som oss mennekser vil dyr også være forskjellige. Noen dyr senser mer enn andre.

Når man linker med spirits så kommer det også dyr igjennom som vil komme i kontakt med sine tidligere eiere og bekjente.

I og med at dyr har et begrenset språk, vil de selvfølgelig bruke andre sanser for å kommuniserer. Så hvorfor ikke også da den 6.sansen. \:D/
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Er også sikker på at dyr senser både hjelpere og "spøkelser". Har selv sett både katter og hunder som plutselig får panikk, eller plutselig går mitt ut i et rom og stiller seg for å bli klødd og kost med som om noen skulle stå der.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

hm...så min lille frodo ser hjelpera mine da??
:D :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

shocola skrev:hm...så min lille frodo ser hjelpera mine da??
:D :)
Kansje.....
Er faktisk ikke så lett å si ; som jeg sa i ett tidligere innlegg ; noen dyr har nok samme mediale evner som mennesker, mens andre dyr har ikke.

Og ; som sagt tildigere også sagt ; Dersom Hjelpere og Guider finenr at de VIL vise seg ; gjør de det.

Men jeg tror IKKE vi skal lage noen regel som sier slik eller sånn !
Det vil variere på samme måte som hos mennesker !

Asbjørn
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links