Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynKomme ut av alpha tilstand

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Shamanix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Jun 2005 15:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ås

Komme ut av alpha tilstand

Innlegg av Shamanix »

Jeg har hatt mistanke de siste årene om at jeg er i en annen tilstand enn den normale som er "beta". Bestemte meg i dag for å sjekke ut litt, så jeg fant gode forklaringer på de mest normaletilstandene. Etter dette fikk jeg mye større mistanke, alt som stod om "alpha"-tilstanden er noe jeg selv har funnet ut om meg selv. Noen som har peil på hvorfor dette har skjedd, hvordan jeg kommer tilbake til "beta"? Dette er veldig krevende mentalt, vet ikke om jeg holder ut livet...
Sist redigert av Shamanix på 25 Jun 2005 05:58, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Alfa er jo bare at hjernen går litt tregere. Alfa er meditasjon eller lett søvn. Man drømmer mest i alfa.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shamanix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Jun 2005 15:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ås

Innlegg av Shamanix »

>Wiz skrev:Alfa er jo bare at hjernen går litt tregere. Alfa er meditasjon eller lett søvn. Man drømmer mest i alfa.
søvn er i theta. spurte ikke hva alpha var, bare vet at alt som beskriver alpha, er beskrivelser jeg har gitt meg selv før jeg leste.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Søvn er i forskjellige tilstander som man veksler på hele natten. I alpha så drømmer man hele tiden noe man ikke gjør når man er på det dypeste. Theta eller delta, husker ikke. Ikke sjans i helvete for at du er i alpha hele tiden.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Beta, Alpha, Theta og Delta er de forskjellige bevissthetsnivående. Beta er man våken. Man kan også være våken i alpha, hvis man feks leser, ser på hjernedød tv eller dagdrømmer. Men man er ikke der hele tiden. Da ville man ikke hatt kontakt med omverdnen.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Bilde
Antall ord: 0
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Det er slik at noen mennesker går mer i alfa enn andre. Men det å være i alfa, det betyr jo at hjernen din på en måte slapper bedre av, slik at du er mer årvåken. Og der er ingen grunn til at alfa skal slite deg ut, for med en gang du trenger et fokus vil hjernen automatisk gå ut av alfa, fordi det er det som er forskjellen. Derfor ville jeg nok revurdert akkurat det derre.

Atmi
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Men hva er det som gjør at du tror du er i alfatilstand?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

karina skrev:Men hva er det som gjør at du tror du er i alfatilstand?
Ja, det kan man lure på. Bare det å sitte på dataen gjør at man automatisk faller ut av alpha.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 14 Jun 2005 15:06
18
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

alfa 2-0, det er 1-1!.... \:D/ (170.525Mhz)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Høres egentlig ikke helt bra ut å være i kronisk alfatilstand, hvis alfatilstand betyr at hjernen går tregere enn normalt :lol:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shamanix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Jun 2005 15:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ås

Innlegg av Shamanix »

Jeg har en høyere "awareness", har på en måte en "filosofi-prosess" constant i bakgrunnen, lærer "sykt" mye av meg selv om spirituelle ting +++, mentaliteten min er utrolig rolig, virker som om jeg hele dagen ikke er fullstendig våken. Har ikke sagt at jeg er i en tung alpha tilstand, men mulig jeg er i en "lett" en, hvis jeg i det hele tatt er. Dette er bare mistanker. En annen ting er at jeg analyserer meg selv, situasjoner, ting, og alt mulig annet. Blir også alltid "borte", jeg kan sitte veldig lenge og høre på noen snakke eller se på tv og tror at jeg følger med og får med meg alt, men f.eks etter 2min-1time "våkner" jeg igjen, har sett og hørt alt, men ikke fått med meg en eneste ting. Når jeg f.eks er i en "farlig" situasjon er det ingen ting som forandrer seg, ingen reksjon uten om den fysiske, altså at jeg bruker kroppen til å komme meg trygt unna. Men det er som om det aldri har skjedd noe, selv ikke i situasjonen. Det som skjer rundt meg får jeg ikke med meg på en måte, hvis ikke jeg følger med, som om jeg stenger alt rundt meg ute.

Vipper sikkert mellom alpha og beta hele tiden, og er sikkert aldri "helt" i noen av de to, midt i mellom +-...

En annen mulighet er at jeg totalt "IKKE" har døgnrytme... :P

EDIT (fant dette på http://www.silvaultramind.no/om.htm):

Jo, gjennom generasjoner har mennesker utviklet seg med hovedvekt på venstre hjernehalvdels analytiske/ logiske tankegang. Det vil si de fleste mennesker (ca. 90%) fungerer med dominant venstre hjernehalvdel. Forskere kaller dette Beta nivå. Dette viser seg meget begrensende på det potensialet som vi mennesker er født med. Løsningene blir dårlige og uoversiktlige, noe som vi lett kan se i vår verden i dag. En verden ute av balanse. Med mennesker på søken etter noe mer, som om vi mangler en bit av oss selv.

Jose Silva var den første forsker som tok i bruk en EEG måler - elektroencefalograf- for faktisk å “se” inn i menneskesinnet, for å oppdage hva som skilte genier fra “alminnelige”. Han oppdaget at geniene var det han kalte naturlige “Alfa-tenkere”.

Alfa er nivået i sinnet hvor venstre og høyre hjernehalvdel møtes for kommunikasjon
Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sorry mac, men dette blir for drøyt for meg. Ærlig talt.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Hmmm...Spørs om det ikke er døgnrytmen din ja :) Prøv å få en naturlig døgnrytme og se hva som skjer.Får ikke jeg nok søvn og hvile,føler jeg meg også litt lett i drømmeland slik du beskriver,men det blir borte ved nok søvn og hvile :)
Antall ord: 55
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shamanix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Jun 2005 15:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ås

Innlegg av Shamanix »

mystica skrev:Hmmm...Spørs om det ikke er døgnrytmen din ja :) Prøv å få en naturlig døgnrytme og se hva som skjer.Får ikke jeg nok søvn og hvile,føler jeg meg også litt lett i drømmeland slik du beskriver,men det blir borte ved nok søvn og hvile :)
er ikke mengden som er problemet ihvertfall, har sovet 0-24 timer e siste åra... men er ihvertfall flere ting jeg skal gjøre utover tiden, meditasjon +masse annet, håper det vil hjelpe.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links