Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvorfor er dere her?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

>wiz

Hvorfor er dere her?

Innlegg av >wiz »

Sånn reinkarnasjonsmessig?

Det fleste her inne(inkludert meg) tror på reinkansjon. Så hva skal til for å ende vår syklus? Noen som har en formening på hva dere må lære eller erfare og prøver dere å leve opp til det?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Da kom jeg til å tenke på at vi heller ikke vet hva vi har lært og erfart.. i tidligere liv. Altså hvor langt i denne syklusen vi har kommet pr nå. Så hvordan vi skal kunne søke lærdom og erfaring vi trenger..? Vet sannelig ikke..
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei, men trenger du å lære noe du allerede kan?
Hvis du har lært noe i tidligere liv så er det endel av deg nå. Hvis du feks er en varm person med masse omtanke så er du kanskje ferdig med akkurat den biten. Siden vi bor i Norge bør mange av oss ha noen av de samme oppgavene. Feks være åndelig selv om man har alt.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Ja, men er vi som bor i norge så like da?

Og man forandrer seg som person i løpet av et langt liv. Er disse forandringene kun basert på erfaringer og lærdom vi gjør oss for å komme vidre i denne syklusen, da? Ingen tilfeldigheter? Og man vil vel gjennom flere inkarnasjoner kanskje erfare og oppleve noe man har tatt lærdom av i et tidligere liv..eller..?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei, vi er jo alle forskjellige, men det å leve som en åndelig person i et rikt land hvor matrielle verdier er GUD er vanskelig. Så sannsynligvis har mange i norge noe å lære på akkurat det området.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Ja, men kanskje er det nettopp det de skal lære?
Synd mange kommer til å mislykkes da..
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vi har vell ALLE noe å lære der, men da kommer jeg tilbake til teorien min om de såkalte utvalgte. Jeg tror ikke alle er ment til å utvikle seg likt. Jeg tror det er forskjellige sjeleraser!

Medier påpeker ofte at det er ganske likt der oppe som her nede. Og okkutister har sagt as above so below i mange tiår. Jeg tror variasjonene er like store eller mer i åndeverden.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Vi har vell ALLE noe å lære der,
Ja, selvfølgelig. Og alle (stort sett) kommer til å mislykkes. Og vanskeligere blir det for hver generasjon.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei det tro jeg ikke. Hvis vi alle er sjeler som blir gjenfødt vil vi jo sakte men sikkert utvikle oss. Det går grenser for hvor matrielle vi kan bli før det kommer en motreaksjon. Men den reaksjonen bør være ekte, ikke en trend.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

Jeg tenker (prøver iallefall) som så at hvis det er en mening med dette livet, og at vi er her for å lære så vil vi kanskje lære ved å bare være og gjøre det som føles rett.. Ta imot det livet "kaster" mot oss og erfare det. Vi er jo alle på dette forumet mer eller mindre opptatt av ting som ikke er like interessant for andre personer. Kanskje det ikke er en tilfeldighet at vi havnet her?

Det trenger ikke nødvendigvis bety at vi er bedre/mer utviklet enn andre mennesker som ikke har de samme interessene, vi har bare kommet til det punktet i vår prosess hvor det er riktig å søke "tilbake", og personene som ikke er interesserte gir oss den motstanden/input`en vi trenger for å erfare hvordan det er å ha en indre lengsel/tro som andre ikke tror på.. samtidig som vi kanskje vekker nye tanker og ideer i andre.. Hadde vi visst hva vi skulle lære i denne inkarnasjonen og hva vi hadde lært tidligere hadde det jo blitt ganske så kjedelig.. :)

En stor smørje av en kollektiv bevissthet hvor allt og alle er knyttet sammen og erfarer sammen :)
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 01 Jul 2005 21:40
18

Innlegg av Lille Drøm »

Vi slutter aldri!
Vi begynner et sted og blir ferdig bare for og begynne igjen.... Det er sånn livet er! :)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links