Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTil alle dere som ''ser''

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Til alle dere som ''ser''

Innlegg av karina »

Kan dere være så snill å definere hvordan ''å se'' er for dere? Ser dere døde mennesker som vandrer rundt omkring oss levende, eller bare små skygger? Hva ser dere? Vil gjerne vite alt her :)

Samme spørsmål til de som ''ser'' hjelperne sine.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det lurer jeg også på. Men jeg vet hva svaret er. Stort sett ikke imponerende.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anita28
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 16 Jun 2005 23:06
18

Innlegg av anita28 »

jeg har bare sett min hjelper noen få ganger, han bare dukket opp så jeg fikk hjertet i halsen,men det føltes allikevel veldig trykt å godt :-k
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: Til alle dere som ''ser''

Innlegg av ToneG »

karina skrev:Kan dere være så snill å definere hvordan ''å se'' er for dere? Ser dere døde mennesker som vandrer rundt omkring oss levende, eller bare små skygger? Hva ser dere? Vil gjerne vite alt her :)

Samme spørsmål til de som ''ser'' hjelperne sine.
Jeg ser de vandrer rundt oss som mennesker, men litt mere gjennomsiktige.. På dagen ser jeg dem ikke så klart som på kvelden, men jeg ser dem klart og tydelig da også.. Lukker jeg øynene ser jeg dem da også.. Ganske merkeligt egentlig.. Er jeg med et levende mennesker så ser jeg dem også om jeg lukker øynene, men ikke så tydelig som om jeg har øynene åpne. Vanskelig og forklare egentlig..
Men siden du lurer så fikk du svar *smiler*
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heiwa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 22 Des 2004 17:08
19

Innlegg av heiwa »

når jeg "ser" hjelpere og sånt, så "ser" jeg dem inne i hodet mitt... får som regel opp deler av ansikt o.l.... når jeg merker hjelperen min vil meg noe, så ser jeg ansiktet hans ligge i bakgrunn inne i hodet mitt og ser på meg... håper det var et godt nok svar.. ser ikke noe fysisk enda (vil, jeg vil, men får det ikke til)


heiwa :P
Antall ord: 74
den som skryter av gårsdagens seiere, får ikke mye å skryte av i morra!

(kinesisk ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Til alle dere som ''ser''

Innlegg av karina »

ToneG PPV skrev:
karina skrev:Kan dere være så snill å definere hvordan ''å se'' er for dere? Ser dere døde mennesker som vandrer rundt omkring oss levende, eller bare små skygger? Hva ser dere? Vil gjerne vite alt her :)

Samme spørsmål til de som ''ser'' hjelperne sine.
Jeg ser de vandrer rundt oss som mennesker, men litt mere gjennomsiktige.. På dagen ser jeg dem ikke så klart som på kvelden, men jeg ser dem klart og tydelig da også.. Lukker jeg øynene ser jeg dem da også.. Ganske merkeligt egentlig.. Er jeg med et levende mennesker så ser jeg dem også om jeg lukker øynene, men ikke så tydelig som om jeg har øynene åpne. Vanskelig og forklare egentlig..
Men siden du lurer så fikk du svar *smiler*
Har du noen gang problemer med å se forskjell på døde og levende? På lang avstand liksom? Mulig et teit spørsmål, men jeg har ikke peiling selv.

Er det mange fortapte sjeler rundt omkring? Pleier du å gå rundt dem eller rett gjennom hvis det funker? Mange rare spørsmål her, håper det er iorden :)
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Har du noen gang problemer med å se forskjell på døde og levende? På lang avstand liksom? Mulig et teit spørsmål, men jeg har ikke peiling selv.

Er det mange fortapte sjeler rundt omkring? Pleier du å gå rundt dem eller rett gjennom hvis det funker? Mange rare spørsmål her, håper det er iorden
Jeg ser forskjell ja, ikke noe problem det.. De er så gjennomsiktige i mine øyne at jeg kan umulig ta feil.. Har skjedd noen ganger at jeg har skvetti litt når jeg ser dem i sidesynet da..
Ja, det er ganske mange fortapte sjeler.. De er overalt egentlig..
Virker nesten som om de lever livet fortsatt..
*smiler* Jeg går ikke rett på dem, men de passer seg som oftest.. Mulig jeg har gått på dem uten å vært oppmerksom på det. Prøver å ta på meg skylapper.. På dagtid går det greit å ignorere dem egentlig.. Da er de ikke fullt så synlige for meg.. Syns ikke det var så teite spørsmål jeg da..
Hadde syns svaret mitt var teit hadde jeg ikke sett det jeg gjør *ler*
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ToneG PPV skrev:
Har du noen gang problemer med å se forskjell på døde og levende? På lang avstand liksom? Mulig et teit spørsmål, men jeg har ikke peiling selv.

Er det mange fortapte sjeler rundt omkring? Pleier du å gå rundt dem eller rett gjennom hvis det funker? Mange rare spørsmål her, håper det er iorden
Jeg ser forskjell ja, ikke noe problem det.. De er så gjennomsiktige i mine øyne at jeg kan umulig ta feil.. Har skjedd noen ganger at jeg har skvetti litt når jeg ser dem i sidesynet da..
Ja, det er ganske mange fortapte sjeler.. De er overalt egentlig..
Virker nesten som om de lever livet fortsatt..
*smiler* Jeg går ikke rett på dem, men de passer seg som oftest.. Mulig jeg har gått på dem uten å vært oppmerksom på det. Prøver å ta på meg skylapper.. På dagtid går det greit å ignorere dem egentlig.. Da er de ikke fullt så synlige for meg.. Syns ikke det var så teite spørsmål jeg da..
Hadde syns svaret mitt var teit hadde jeg ikke sett det jeg gjør *ler*
De passer seg ja? Så de ser deg også liksom? Vet de at du ser dem i motsetning til de fleste andre levende mennesker? Men for å komme med det teiteste spørsmålet hittil :oops: ... Hvis du for eksempel skal dusje da, og står der splitter naken, hva om det kommer en kar inn på badet? Kan det skje? Litt ekkel tanke da!! :shock:
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hehehe. Aerius da... Hehehe.. Men men... Noen er vel vant med at det er noen som besøker
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg spurte nettopp dette en dame jeg kjenner, hun har sterke evner og ser litt av hvert. svaret jeg fikk var at hun kan se noen ganger hele figuren, en annen gng kan det være en hånd eller likegjerne en skygge dette på utsiden, men hun kan også "se" de innevendig, eller føle de på forskjellig hvis.

enn så lenge ser jeg ikke sånt så klart på utsiden, føler mest på innsiden og av og til får jeg følelsen av spesifikke ting ved utseende, alder og kroppsform, slik som at det er en rund dame, eller en gammel mann, eller at han har skjegg, hårfarge, etc.. jeg kan også høre stemmer/ord.

men jeg tror det er mange måter å "se" på og ingen fasit. fordi vi observerer alt fra oss selv, og ikke minst at vi er subjektive :)
Antall ord: 148
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg vet ikke om alle kan se oss.. Men de som er her ser iallefall meg.. Tror alle kan se oss da.-. Men jeg er ikke noe ekspert fordi jeg har egentlig ikke satt meg så mye inn i hva de driver med.. Prøver stort sett bare å unngå dem :)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Animalspirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 17 Feb 2005 10:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: En liten bygd på Vestlandet

Innlegg av Animalspirit »

Da jeg var på sykehuset i fjor,så ejg en jente i øyenkroken,siden skikkelsen forsvant når ejg snudde hodet mot den skjønte ejg hva det var,var ei lita jente,lyst langt hår,gikk i en nattkjole som er veldig sjelden du ser nå i våre dager,var litt småutydelig.
Antall ord: 56
How lonely is the night without the howling of the wolf? Hear my song, know that you are not alone. Listen, you will hear me singing. Listen to my freedom, floating on the night air. Listen to what could be yours... oh my hunter, if only you would listen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

ser ikke døde folk(tror jg) mn aura :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links