Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanseren ny bok om gud !

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

en ny bok om gud !

Innlegg av Kittana »

Morgendagens Gud

"Det er ikke nødvendig å tro på at jeg faktisk hadde en samtale med Gud for å få utbytte av denne boken. Det eneste som er nødvendig, er at du har et åpent sinn - denne boken forteller deg hvordan du skal få det."
Neale Donald Walsch

Gud er gøy!

Gud er liv og røre, Gude er i alt som lever. Gud er deg og meg. Gud er i forandring, som alt annet i universet. Han liker ikke bildet vi mennesker har av ham og alt misbruket og fornedringen som skjer i hans navn. Nå venter hun utålmodig på at vi mennesker skal få opp øynene og se hva som skjer...

Av Reni Hagen

Vi har for lengst godtatt evolusjonen, ikke sant, og skjønt at det foregår et fascinerende og tilsynelatende uforutsigbart utviklingsforløp i naturen og universet. I virkeligheten dreier det seg om alle tings innebygde livsforsikring - liv sikrer fortsatt liv ved å finne den mest hensiktsmessige overlevelsesformen for veien videre.

Skulle liksom Gud være unntatt fra denn utviklingsloven? Han er også en del av evolusjonsprosessen, så klart. Og finner han det hensiktsmessig å fremstå som hun istedet for han, så gjør hun det. Det burde ikke komme som noen bombe forresten. Alle som har fulgt med på Neale Donald Walsch’ inspirerende dialoger med Gud, har fått med seg at Gud har vært ganske frustrert og hatt mye spenstig på hjertet. Han liker ikke menneskenes forvaltning av det de kaller guddommelige sannheter. Han liker ikke fordommer, humørløshet, sneversynthet og firkantede tankemåter. Han har ristet i mage og rystet mange gjennom seks foregående bøker formidlet gjennom Neale Donald Walsch. Nå forkynner han at det er på høy tid å ta farvel med gårsdagens bilde av Gud og ta inn over seg noe mer tidsriktig, hensiktsmessig og ikke minst åndelig.


Hva er egentlig grunden til at "guds ord "ikke er opptattert egentlig?

Er dette en opptattering eller ?

Mvh kira
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg tror vår måte å se Gud på er et steg i riktig retning. Selv om vi tar feil så tenker vi. Og tenking er helt essensielt.

Verden utvikler seg. Mennesker utvikler seg. Hvorfor skal religion være statisk?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

For meg virker det som det er en del av prossesen at vi skal leve "ett helvete på jord" for å "forstå" utvikling til det bedre....verden blir bedre på mange måter, for vi har lært..og jævligere på andre måter!Hvis Gud er ALT SOM ER...DEN STØRSTE BEVISTHETEN...burde jo han ha ganske innflytelse på ALT SOM ER ..eller hva!Selv om gud har gitt oss frie tøyler til å lære..hvis det er sånn da!!Burde ikke det være noe å surve over hvor drittunger vi er...eller kanskje tålmodigheten begynner og sprekke for alt som er.....
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

Jeg er enig men?

Innlegg av Kittana »

Bibelen ble sluttet å skrive videre på en gang , hva var grunden til det ?
Er vi mindre"opplyste" i dag ?

Ikke det at jeg tror vi er mindre "opplyste ", men det er i grund litt rart at den bare sluttet å gå vidre .(tror vi er mere "opplyste" idagens sammfund)

Mvh kira
P.sReligion skulle ikke vært det ,men det har blitt det, det er derfor jeg spør.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vi har en fri vilje ja, men det betyr nok ikke at Gud er fornøyd med alle valgene vi tar.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Re: Jeg er enig men?

Innlegg av skytte »

kira skrev:Bibelen ble sluttet å skrive videre på en gang , hva var grunden til det ?
Er vi mindre"opplyste" i dag ?

Ikke det at jeg tror vi er mindre "opplyste ", men det er i grund litt rart at den bare sluttet å gå vidre .(tror vi er mere "opplyste" idagens sammfund)

Mvh kira
P.sReligion skulle ikke vært det ,men det har blitt det, det er derfor jeg spør.
Det er jo mange tusen år siden Bibelen ble skrevet..da var vi jo ganse "ferske" og trengte litt veiledning...til og undre og utvikle oss...
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Har forstått det sånn at dagens gud er ikke den samme i morgen. Synes det høres riktig ut.
Antall ord: 21
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Jeg er enig men?

Innlegg av >wiz »

kira skrev:Bibelen ble sluttet å skrive videre på en gang , hva var grunden til det ?
Er vi mindre"opplyste" i dag ?

Ikke det at jeg tror vi er mindre "opplyste ", men det er i grund litt rart at den bare sluttet å gå vidre .(tror vi er mere "opplyste" idagens sammfund)

Mvh kira
P.sReligion skulle ikke vært det ,men det har blitt det, det er derfor jeg spør.
Annet samfunn idag. Gud har stort sett vært et maktmiddel. I dag har vi kreditkort.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Vel..hvis Gud er i alt og alt er Gud som det var sitert tidligere i tråden (og som jeg kjenner meg igjen i) så er vel Gud også med på å ta de valgene vi tar gjennom oss som en del av Gud...??
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Like mye som vi tar valg for hverandre.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

>Wiz skrev:Like mye som vi tar valg for hverandre.
Ja...der har du "den frie vilje". ;-)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Det beste er å ikke ha noen teorier om noen ting, selv om jeg har funnet ut tusen teorier opp gjennom...så får de bare ligge der og surre...jeg kjenner på mitt humør og min tålmodighet idag...så burde jeg la alle mine tanker ligge og ikke diskutere diverse evner...hmm..har tendensen til å bli litt irritert over dette ..hehe...
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Teori er gøy, særlig konspirasjonsteorier! :lol:

Neida, himmelske samtaler er fine bøker, selv om jeg bare har kommet til bok 1. Fikk meg iallefall noe å gruble over! Men hvorfor sier vi egentlig "han"? Hvorfor er ikke Gud en "hun"? Og hvorfor mener alle at sin religion er den eneste riktige? Tja, arv og tilhørighet kanskje?

Dette var en avsporing. Ville egentlig bare si at himmelske samtaler bør leses hvis man interesserer seg for sånt! 8)
Antall ord: 79
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Konspirasjoner kan være gøy. Spesielt sånne som; Slik skapte USA EU :lol:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Jepp, eu er en god gavepakke til usa! Eller enda bedre, "hvordan Bush skapte Blair i sitt bilde"!
Antall ord: 18
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links