Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDrømte at han spiste barn...:S

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
andreapijah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 24 Mai 2005 18:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Drømte at han spiste barn...:S

Innlegg av andreapijah »

Hei!

Det var noen dager før juleballet i fjor at jeg drømte noe meget merkelig. Jeg skjønner ikke drømmen i det hele tatt...

Jeg drømte at alle gjestene på juleballet satt rundt bordene. Jeg satt nesten i hjørnet. Det gjorde venninna mi og en jeg liker ganske godt også. Det neste jeg husker er at jeg så at han åt barn og en eller annen stemme sa til meg at jeg burde passe meg litt for ham fordi han åt barn.

Jeg aner ikke hva den drømmen kunne ha betydd.. Er det noen som kan hjelpe meg?
Antall ord: 104
Klem fra Andrea! :)
---------------------------
Jeg er imot dyretesting!

...det finnes mer mellom himmel og jord...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Kansje han er pedofil!

At du fikk en drøm som forteller deg at du ikke må begynne å date denne fyren, for da vil det lede til at du gifter deg med han...også viser det seg at manne grisen er pedofil!

Bare en ide...?
Man kan aldri vite!
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Tja, eller fantasien din rett og slett bare spiller deg ett puss? Hjernen er finurlig, kan jo hende du har sett noe på tv som gav deg den drømmen!
Antall ord: 30
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Syns det er å trekke den litt langt å revurdere en du liker på grunnlag av en drøm - og evt en tolkning av at han muligens kan være pedofil!!

Altså - først og fremst er pedofili en veldig alvorlig definisjon. Personlig ville jeg blitt aldeles ilter om jeg hørte at noen hadde drømt at jeg spiste barn og ut fra det tenkt at jeg kanskje kan være pedofil....

Det går ikke ann.

Det var en drøm. Den kan komme av hundre forskjellige årsaker. Kanskje du hadde sett en litt skremmende film, hørt om Michael Jackson samme dag? Drømmer er ofte hjernen som bearbeider inntrykk. Og drømmer kan ikke tolkes slik. For det første har de aller fleste drømmer relevans for egen person, ikke for andres personligheter. Altså, dersom du drømmer noe om en annen person er det stort sett en belysning av sider i deg selv. Noe som i tilfelle ville betydd at du muligens er pedofil - og det er du jo ikke.

Ellers er det bare hjernens måte å sette bilder på ting. Når noe er forvirrende og usikkert, da blir bildet forvirrende og usikkert. du liker denne personen men du forstår ham ikke fullt ut, og du finner ikke helt det du leter etter i ham. Altsål - han bekrefter ikke det du ønsker han skal bekrefte - og derfor blir du forvirret og drømmer som du gjør. Det er min tolkning av drømmen så kan du selv avgjøre om det er slik du har det i forhold til ham eller om jeg tar feil og du har full oversikt over hva han tenker og føler for deg og at du er fortrolig med det. :)

Atmi
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Drømte at han spiste barn...:S

Innlegg av Biejjie »

andreapijah skrev:Hei!

Det var noen dager før juleballet i fjor at jeg drømte noe meget merkelig. Jeg skjønner ikke drømmen i det hele tatt...

Jeg drømte at alle gjestene på juleballet satt rundt bordene. Jeg satt nesten i hjørnet. Det gjorde venninna mi og en jeg liker ganske godt også. Det neste jeg husker er at jeg så at han åt barn og en eller annen stemme sa til meg at jeg burde passe meg litt for ham fordi han åt barn.

Jeg aner ikke hva den drømmen kunne ha betydd.. Er det noen som kan hjelpe meg?
Hvor gammel er du, og på hvilken måte liker du denne personen "ganske godt"...? Svaret ligger nok der, mistenker jeg! Dette låter nemlig som en typisk "voksedrøm", og jeg lurer på om det ikke er du som, med hjelp av følelsene du har for denne gutten, rett og slett holder på å bli voksen.

Eventyret om Rødhette er en typisk "voksefortelling" og drømmen din påminner faktisk veldig om den historien. I en version av eventyret lager ulven mat av bestemoren som Rødhette siden spiser, i noen versioner spiser han selv bestemoren, i andre versioner spiser han både bestemor og Rødhette, i atter andre spiser han alle barn som våger seg ut i skogen alene etter at det er mørkt. I de eldste versionene finnes ingen jeger som redder Rødhette fra ulvens mage, for i før-kristen tid fikk nemlig jenter lov til å bli voksne, og de fikk lov til det ved egen kraft. I disse versjonene greier ulven å lure Rødhette til å kle seg naken og klatre opp i sengen til ham. Hun har nok allerede da begynt å ane at det ikke er bestemor som ligger der!

Franskmannen Perrault, som var en av de første som skrev ned dette eventyret (i 1697) skrev på slutten av sin versjon:
Perrault skrev:Der finnes ulver med maner
som vennlig på sitt bytte ser,
som synes tamme, pene snille,
- men under pelsen er de ville.
Hvem vet om ikke dette slaget
er farligst uti ulvefaget.
Denne nifse menneskeslukende ulven kalles altså nå for tiden vanligvis for seksualitet. :)
Antall ord: 374
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg synes du har fått veldig gode kommentarer allerede, men en mulighet som jeg ser for meg - går og litt i samme tema - er:

Du er i voksefasen.
Du har begynt å se at du utvikler deg mot en voksen, men samtidig er du kansje og et barn ? ( iallfall noen ganger ).
OG at du ved å innlede et forhold til denne personen føler at barnet da blir borte, fordi du gjør voksne ting....?

Dette med pedofili og tanken på det, kan faktisk bygge på det samme,
noe av deg ( kansje bare en pitteliten del ;-) ) føler at det ikke er voksent nok enda. med andre ord som et barn. Og dersom dette "barnet" utsettes for voksne ting, vel, da er det pr definisjon - pedofili. Iallfall i tankene.
HVA det er , se det kommer an på hvor gammel du er.
Er du over 25 så er jo dette svaret skrevet på feil grunnlag ;-) , men
er du 12, så selvfølgelig da stiller det seg på en annen måte.
Vi HAR lover i dette landet, som setter en aldersgrense. 16 År.
Noen mener at den grensen burde være 18 , andre 14. uansett; loven sier 16.

Uansett ; Dette med å være sammen, å finne en spesiell, - JA det er noe spesielt med akkurat det !
Og dersom man setter de grensene som loven setter, så skal dette gå bra. Men pass på ; i det du trekker grensen bittelitt, så er det fare på ferde !
bittlelitt idag, bittleit i morgen, og sånn i ei uke, - i 2, da har man kommet altfor langt, og må kansje foreta drastiske og grusomme grep.
Og DET unner jeg ingen !
Dere skjønner hva jeg mener....

Ok, dette kom litt ut på andre deler av temaet enn jeg først tenkte, men...
siden jeg har skrevet det, sletter jeg det ikke ;-) Jeg står for hva jeg sier ;-)

Les igjennom hva Biejjie , Atmi PPVo, og undertegnede har skrevet.
Du finner svarene dine inni her ett sted ;-) Overalt ;-)

Og det er ikke alltid det værste som er tilfellet!
men det KAN være det... hvis du ikke setter grenser...

Uansett; Kos deg !

A
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

Re: Drømte at han spiste barn...:S

Innlegg av Asbjørn »

andreapijah skrev: Jeg er imot dyretesting!

Hvorfor kjøpe et nytt dyr, når du kan redde et hos dyrebeskyttelsen?
Godt sagt ! Hadde bare flere vært som deg !

A
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
andreapijah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 24 Mai 2005 18:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av andreapijah »

Jeg kan vel begynne med å besvare spørsmålet om hvor gammel jeg er. Jeg er 15 år, og han jeg liker er 16 år.

Jeg kjenner meg igjen i Atmi PPVo's framstilling av drømmen. Jeg var forvirret og usikker da. Jeg likte (liker ham fremdeles) den personen, men forsto ham ikke helt og fullt ettersom han har en annen nasjonalitet og en bakgrunn som visstnok ikke er noe god. Han har aldri snakket om den til meg, og jeg vil ikke spørre. Det kommer nok etter hvert.

Som du Asbj. Aamot. PPvt sa; Jeg utvikler meg mot en voksen, men er fremdeles et barn på noen måter. Han har gjort litt mer enn meg, for å si det sånn.. I tillegg har han hatt en kjæreste før. Men han gjorde det slutt med henne pga meg. Han følte at det ikke ble rett å være sammen med henne når han også var forelsket i meg samtidig.

Dessuten føler jeg meg ikke klar for noe sånt enda heller.

Jeg tror jeg skjønner drømmen bedre nå.

Tusen takk for all hjelpen! :D
Antall ord: 192
Klem fra Andrea! :)
---------------------------
Jeg er imot dyretesting!

...det finnes mer mellom himmel og jord...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links