Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPoltergheist?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Poltergheist?

Innlegg av Ulva »

For en tid tilbake var det veldig mye banking i huset til farmor. Spessielt en kveld "tok det helt av"... Ute i gangen banket det og knaket i vegger og gulv. De som opplevde dette sa at det hørtes ut som om vegger og gulv skulle bryte opp, som om noen var i ferd med å rive ned veggene og gulv med slegge. De hørte også prating, lysene gikk både i gangen og på badet, det ble isende kaldt og det kom en forferdelig "lik lukt". En av dem som var på badet når dette skjedde, merket også at noen tok etter bena hennes...
En av dem bestemte seg for å gå ut i gangen for å se om han kunne se noe, men han kom ikke lengere enn til trappeoppgange til loftet. Da han kom inn igjen var han veldig stille og blek; han hadde tydeligvis opplevd ett eller annet, men ville ikke si noe.

Etter en stund ble det helt stille, men utpå natta gjentok dette seg igjen. De som overnatta hos farmor våknet av at det pratet og banket, og hun ene kjente ei hand komme rundt bena hennes og oppi ansiktet.

Jeg vet at det tidligere har vært mye sånne opplevelser i huset, men aldri så ille som den kvelden/natta.

Hva var dette og hvorfor skjedde/skjer disse tingene i huset til farmor?
Antall ord: 232
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det eneste vi på forumet her vet er at slike ting skjer. Vi vet ikke hvorfor, men dere er ikke alene om å oppleve det.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Høres jo veldig ut som poltergeist da.. Jeg kan bare foreslå at dere søker hjelp fra noen som kan hjelpe dere å få dem bort.. Fordi det er ikke noe greit for de som har det slik hverken fysisk eller psykisk.. Snakk med Olav Moldestad eller Knut Sørli, driver med husrenselser..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

Det er stille i huset nå da... Og skulle det blå bråk i gjen har jeg min far som kan drive det bort..
Antall ord: 24
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Ulva skrev:Det er stille i huset nå da... Og skulle det blå bråk i gjen har jeg min far som kan drive det bort..
Da er det jo ikke noe problem!!! :)
Har litt å slekte på du da.. Lykke til videre :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

Bare undrer meg hva som gjør at det har vært så mye banking og uroligheter i huset... :?:
Antall ord: 19
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

Ulva PPV skrev:Bare undrer meg hva som gjør at det har vært så mye banking og uroligheter i huset... :?:
Jeg har tenkt mye på dette selv , har selv levd med poltergeistfenomener siden jeg var barn , og hadde det ikke vært for at også andre har opplevd det sammen med meg så ville jeg tvilt på vettet mitt av og til ;)

Men jeg mener det har med mediumisme å gjøre , enkelte mennesker trigger åndelige aktiviterer, om det er fordi de tilfører energi eller av andre årsaker vet jeg ikke, men har kommet til at det er en rasjonell forklaring.
Det er mange teorier rundt dette , og man finner poltergeistfenomener spesielt rundt tenåringer, og diskusjonen er stort sett om det er tenåringen selv som utløser aktivitetene , eller om det er ånder. Selv holder jeg en knapp på åndene , muligens er det sånn at medier og enkelte i tenårene har en spesiell type energi som åndene kan absorbere og dermed kommunisere lettere.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links