Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin spøkelses opplevelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Juvelina
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 121
Startet: 08 Jun 2005 14:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Juvelina »

He-he... Kjenner meg litt igjen der. I huset der jeg vokste opp har jeg alltid vært redd for kjeller'n. Huska en gang jeg var lita var jeg nedi kjellerstua, og ble skikkelig skremt av noe. Jeg mente bestemt at det var en løve! (Løver var det skumleste jeg visste da! Jeg kunne ikke snakke ordentlig men sa: -Løve, huff! om alt som var skummelt.) Selv i voksen alder har jeg aldri likt meg alene nede i kjelleren. Måtte jeg ned dit, så sprang jeg! Alltid!! Men tror ikke det var noe der, var nok bare mine egne tanker! :roll:
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

The Edge skrev:Ja, forresten her på jobben, så er jeg som regel siste mann som går for kvelden. Det går jo rykter om at det spøker her, men jeg har ikke egentlig opplevd noe jeg med sikkerhet kan si var noe uforklarlig.

Men enkelte kvelder etter at alle var gått, hørte jeg regelmessig en bankelyd. Tre raske bank, omtrent som om noen banket på døren. Dette hørte jeg titt og ofte, og ble jo litt skremt av dette. En dag mens det enda var folk til stede gikk jeg ned i første etasjen(hvor bankingen kom fra) på "spøkelsesjakt". Jeg prøvd på alle måter å fremkalle disse lydene. Til slutt fant jeg en dør der "mekanismen" var litt slapp, slik at døren stod og banket i ramma dersom det var vind osv. Da greide jeg å fremkalle disse tre bankene med å skape litt vind gjennom å skape trykkforandring i gangen ved å åpne og lukke en annen dør. Jeg vil nå kalle det for spøkelses jakt, for når jeg begynte undersøkelsen kunne det jo være denne gjenngangeren for hva jeg viste. Men spøkelsesjakten endte altså med latter, da jeg regner med at vindpust inn/utkobling av ventilasjon osv. får denne døre til å slamre i ramma.

Men det var en kveld jeg satt der litt sent, og det var mørkt, at jeg greidde å skremme meg opp noe enormt. Det gikk greit så lenge jeg satt på kontoret, merket ingenting da. Men da jeg gikk på toalettet og satt der, så begynte jeg å tenke å fundere, og straks kom en veldig ekkel følelse over meg, og jo mere jeg tenkte på det til reddere ble jeg. Jeg ble da sittende innpå der en halvtime før jeg turte gå tilbake til kontoret og pakket i en fart og kom meg derifra.. Også så typisk. Satt da i tredjeetasje, og utgangen var i underetasjen. Gikk noenlunde rolig ned trappen til å begynne med, men satte opp farten etterhvert som jeg kom nedover, og jo fortere jeg gikk jo mere skremt ble jeg som igjen resulterte i at jeg gikk enda fortere.. Så jeg formelig stormet ut utgangsdøra, og droppet å skru av lyset i den siste etasjen jeg "fløy" forbi..:-)


Jeg vet ikke helt sikkert om det faktisk var noe der som fikk meg til å føle meg så redd, eller om det kun var min egen fantasi som løp løpsk. Jeg hørte ikke noen uvanlige lyder annet en de som pleier å være i bygninger.. Var sikkert ren fantasi..


The Edge

Har opplevd denne frykten på plasser som jeg har hørt av andre , hvor det skal gå igjen folk. Har etter hvert begynt å forstå at denne frykten er
i de fleste tillfeller irrasjonell, men vanskelig å bekjempe.
Antall ord: 477
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

mannix skrev:
Har opplevd denne frykten på plasser som jeg har hørt av andre , hvor det skal gå igjen folk. Har etter hvert begynt å forstå at denne frykten er
i de fleste tillfeller irrasjonell, men vanskelig å bekjempe.
Ja, som sagt så tror jeg det bare var fantasien min det der da, men når den frykten først griper tak, da er det vanskelig å feie bort..

Men jeg går ut i fra at en ånds nærver kan merkes og kanskje skape frykt for de som er sensitive for det, uten at den viser seg eller lager lyder. Kan jo tenkes at det finnes en ånd der som vil ha stedet for seg selv..

Er i allefall en der som tilsynelatende i fullt alvor påstår han har blitt berørt av denne ånden flere ganger.. Jeg kan ikke med sikkerhet si om han snakker alvor eller bare er utrolig god til å skrøne. Men vi delte da kontor i halvannet år, og snakket om alt mulig. Jeg ser ikke at han hadde noen interesse av å skrøne om det heller..


The Edge
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Aerius skrev:ASBJØRN;Om man er på spøkelses jakt med noen som vet hva dem gjør da?
Og hva med disse gamle hotellene som de sier har et spøkelse da?
Om gjestene kom ut fra oppholdet med store psykiske problemer hadde de vel ikke holdt så lenge
Tja, er du med folk som kjenner til dette, så stiller det seg selfølgelig annerledes...
Og så har man det at ; Skal du bli kjent med det, så må du jo starte ett sted...
Gamle hoteller som har spøkelser ;
- Er det gjenferd, eller er det restenergier ?

Hvis det er negativ åndevirksomhet, vil nok det få gjestene til å forsvinne.
( og DA reklamerer man iallfall ikke med det ;-)

A-PPVt
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !