Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin spøkelses opplevelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Min spøkelses opplevelse

Innlegg av TheEdge »

Tenkte jeg skulle fortelle noe som skjedde meg for noen år siden.

Jeg gikk på skole og bodde på hybel. Jeg hadde hybel i et gammelt hus hvor eierne stort sett ikke var. De bodde et annet sted noen timer kjøring unna og brukte dette huset som sommerhus, eller ved familietilstelninger og sånn.. I allefall halve huset var avlåst, og den andre halvdelen hadde jeg.

Det hendte en natt at jeg våknet med en ekkel følelse. Jeg så på klokkeradioen, og registrerte tidspunktet. Jeg kunne ikke huske å ha drømt noe, og jeg kom ikke på noen annen grunn til at jeg våknet, men jeg hadde som sagt en ekkel følelse. Så hørte jeg underlig nok lyden av to småjenter som lekte og lo i rommet rett ved siden av soverommet der jeg lå. Det var et toalett i den delen av huset jeg ikke brukte. Jeg fant dette svært merkelig kl 3 om natta da jeg var alene i huset. Da jeg la meg nærmere tolv, var ikke eierne av huset der, og de pleide da saktens ikke å komme sånn midt på natta. Og ikke hadde de barnebarn i den alderen (som de hørtes ut til) heller, så jeg fant dette merkelig. Den ekle følelsen vokste, og jeg skrudde på nattlyset da jeg nå begynte å bli redd. Jeg lå der og hørte på disse jentene, og undret på hva fanken som skjedde. Samtidig var jeg for redd til å se etter. Så jeg ble liggende der stiv av skrekk. Ved en annledning hørte jeg lydene bevege seg ut i gangen som førte forbi soverommet, og befant seg rett utenfor døren til soverommet. Jeg ventet at et eller annet skulle komme svevende inn gjennom døra hvert øyeblikk og var fullstendig paralysert der jeg lå. Dette skjedde heldigvis ikke, og lyden flyttet seg tilbake til toalettet ved siden av.

Jeg aner ikke hvor lenge jeg lå og hørte på disse lydene, eller hvordan jeg i det hele tatt fikk sove igjen, kanskje jeg sovna av utmattelse. Men iallefall våknet jeg til klokkeradioen på morgenen, og nattlyset stod på. Jeg husket det som hadde skjedd om natten, og grøsset, men stod nå opp og dro på skolen som normalt. Jeg merket ingenting spesielt i huset der da. (Det var da lyst på morgenen, så jeg var vel litt modigere da..:-) )
Jeg kom tilbake fra skolen, og stod på kjøkkenet og styra med noe mat da jeg la merke til noe prating. Når jeg hørte nærmere etter, gjennkjente jeg denne pratinga som nyhetene på radioen.. For såvidt ikke så merkelig, jeg tenkte det stod en bil utenfor et sted med radioen på. Men da det gikk en
stund og jeg stadig hørte denne radioen begynte jeg å undre og kikket ut alle vinduene for å se om der stod noen bil, men jeg så ikke noen bil noe sted rundt om huset. Var også ute på verandaen og kikket, men da hørtes det mere ut for å komme innenfra. Verandaen gikk også utenfor vinduet til et soverom i den avlåste delen av huset, og da jeg kikket inn så jeg en klokkeradio som stod og blinket 0:00 som klokkeradioer ofte gjør når strømmen har vært borte og der ikke var batteribackup. Og det var tydelig at det var der lyden kom fra. Da jeg hadde nøkler, i tilfelle jeg skulle sjekke noe for eieren, låste jeg meg inn på soverommet, og skrudde av radioen, og låste rommet etter meg og tenkte ikke så mye mer over det. Men senere på kvelden da jeg befant meg på badet som ligger vegg i vegg med det rommet med klokkeradioen, så plutselig kom
den på igjen. Jeg ble jo redd, men manet meg opp og låste meg nok en gang inn på dette rommet og skrudde av radioen. Jeg kunne ikke se at der stod noen alarm eller noe på.
Jeg følte meg ikke særlig komfortabel da jeg gikk og la meg den kvelden,
men fikk da sove, og stod oppigjen på morgenen uten at det hadde skjedd noe mere. Men i det jeg skulle gå til skolen, skrudde klokkeradioen seg på nok en gang. Jeg låste meg inn og skrudde den av, og stakk på skolen.

Da jeg denne dagen kom tilbake fra skolen, var også huseieren der og han fortalte at hans mor(som hadde vokst opp i dette huset) hadde dødd på gamlehjemmet der den natten jeg våknet av disse småjentene, og selvfølgelig stemte også klokkeslettet.

Da skal jeg si det var en som følte for å pakke snippsekken og stikke derifra rimelig fort.. Men men, huseierne ble der noen dager for å ordne med det formelle, så jeg fikk da roet meg ned, så jeg bodde der også resten av skoleåret uten at noe mere skjedde, og jeg nevnte det heller aldri for huseierne. Men jeg følte meg aldri mere komfortabel der. På kveldene sørget jeg for å alltid ha med meg en lommelykt, og når jeg beveget meg ute i denne gangen gikk jeg alltid med ryggen mot veggen og holdt øye med døra inn til den avlåste delen av huset. Var litt skummelt å bo der etter at det skjedde.


Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om denne opplevelsen, men jeg viste altså ikke om denne personen som døde. Jeg var ikke klar over at hun i det hele tatt levde eller at hun var på gamlehjem. Jeg har ikke drømt drømmer som kunne ligne på dette, hverken før eller etter, og i tilleg stod lyset på når jeg våknet på morgenen. Eneste gangene jeg har våknet med lyset på er da jeg har sovnet fra en bok eller noe. Og den skrekken og den opplevelsen føltes altfor ekte til å være en drøm. Det ville nå uansett være for mye av en tilfeldighet at jeg skulle drømme noe sånt akkurat på det tidspunktet da hun døde.. Så jeg er overbevist om at dette ikke var en drøm. Jeg har ikke kunnet finne noen annen naturlig forklaring heller, så jeg tror nok at det var gamlemor som tok farvel med huset.


Hva tror dere??


The Edge
Antall ord: 1077

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Juvelina
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 121
Startet: 08 Jun 2005 14:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Juvelina »

Spooky...!!!

Tror nok det var gamlemor, ja!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

wow.. Jeg skjønner godt at du var skremt.. Men som sagt.. jeg tror også det var gamlemor.. :D Ville bare si hadet på en spesiell måte (trudde familien bodde der)
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ja, sannsynligvis var det "gamlemor'" sjel / energier som var innom for en siste kikk....

For endel år tilbake, da min bestefar døde, stoppet ei gammel bestefarsklokke som han var stolt av. Den hang på veggen i spisestua i huset der han og min bestemor bodde. Uansett hvem urmaker som forsøkte seg på den, ikke tale om, den ville IKKE gå lenger.

Senere er det byttet urverk på den, men det er jo ikke det samme.....

A
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Juvelina
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 121
Startet: 08 Jun 2005 14:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Juvelina »

Er det ikke en gammel skikk å stoppe klokka når noen går bort?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tom300
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 14 Jun 2005 11:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Min spøkelses opplevelse

Innlegg av tom300 »

[quote="The Edge"]Tenkte jeg skulle fortelle noe som skjedde meg for noen år siden.

Jeg gikk på skole og bodde på hybel. Jeg hadde hybel i et gammelt hus hvor eierne stort sett ikke var. De bodde et annet sted noen timer kjøring unna og brukte dette huset som sommerhus, eller ved familietilstelninger og sånn.. I allefall halve huset var avlåst, og den andre halvdelen hadde jeg.

Det hendte en natt at jeg våknet med en ekkel følelse. Jeg så på klokkeradioen, og registrerte tidspunktet. Jeg kunne ikke huske å ha drømt noe, og jeg kom ikke på noen annen grunn til at jeg våknet, men jeg hadde som sagt en ekkel følelse. Så hørte jeg underlig nok lyden av to småjenter som lekte og lo i rommet rett ved siden av soverommet der jeg lå. Det var et toalett i den delen av huset jeg ikke brukte. Jeg fant dette svært merkelig kl 3 om natta da jeg var alene i huset. Da jeg la meg nærmere tolv, var ikke eierne av huset der, og de pleide da saktens ikke å komme sånn midt på natta. Og ikke hadde de barnebarn i den alderen (som de hørtes ut til) heller, så jeg fant dette merkelig. Den ekle følelsen vokste, og jeg skrudde på nattlyset da jeg nå begynte å bli redd. Jeg lå der og hørte på disse jentene, og undret på hva fanken som skjedde. Samtidig var jeg for redd til å se etter. Så jeg ble liggende der stiv av skrekk. Ved en annledning hørte jeg lydene bevege seg ut i gangen som førte forbi soverommet, og befant seg rett utenfor døren til soverommet. Jeg ventet at et eller annet skulle komme svevende inn gjennom døra hvert øyeblikk og var fullstendig paralysert der jeg lå. Dette skjedde heldigvis ikke, og lyden flyttet seg tilbake til toalettet ved siden av.

Jeg aner ikke hvor lenge jeg lå og hørte på disse lydene, eller hvordan jeg i det hele tatt fikk sove igjen, kanskje jeg sovna av utmattelse. Men iallefall våknet jeg til klokkeradioen på morgenen, og nattlyset stod på. Jeg husket det som hadde skjedd om natten, og grøsset, men stod nå opp og dro på skolen som normalt. Jeg merket ingenting spesielt i huset der da. (Det var da lyst på morgenen, så jeg var vel litt modigere da..:-) )
Jeg kom tilbake fra skolen, og stod på kjøkkenet og styra med noe mat da jeg la merke til noe prating. Når jeg hørte nærmere etter, gjennkjente jeg denne pratinga som nyhetene på radioen.. For såvidt ikke så merkelig, jeg tenkte det stod en bil utenfor et sted med radioen på. Men da det gikk en
stund og jeg stadig hørte denne radioen begynte jeg å undre og kikket ut alle vinduene for å se om der stod noen bil, men jeg så ikke noen bil noe sted rundt om huset. Var også ute på verandaen og kikket, men da hørtes det mere ut for å komme innenfra. Verandaen gikk også utenfor vinduet til et soverom i den avlåste delen av huset, og da jeg kikket inn så jeg en klokkeradio som stod og blinket 0:00 som klokkeradioer ofte gjør når strømmen har vært borte og der ikke var batteribackup. Og det var tydelig at det var der lyden kom fra. Da jeg hadde nøkler, i tilfelle jeg skulle sjekke noe for eieren, låste jeg meg inn på soverommet, og skrudde av radioen, og låste rommet etter meg og tenkte ikke så mye mer over det. Men senere på kvelden da jeg befant meg på badet som ligger vegg i vegg med det rommet med klokkeradioen, så plutselig kom
den på igjen. Jeg ble jo redd, men manet meg opp og låste meg nok en gang inn på dette rommet og skrudde av radioen. Jeg kunne ikke se at der stod noen alarm eller noe på.
Jeg følte meg ikke særlig komfortabel da jeg gikk og la meg den kvelden,
men fikk da sove, og stod oppigjen på morgenen uten at det hadde skjedd noe mere. Men i det jeg skulle gå til skolen, skrudde klokkeradioen seg på nok en gang. Jeg låste meg inn og skrudde den av, og stakk på skolen.

Da jeg denne dagen kom tilbake fra skolen, var også huseieren der og han fortalte at hans mor(som hadde vokst opp i dette huset) hadde dødd på gamlehjemmet der den natten jeg våknet av disse småjentene, og selvfølgelig stemte også klokkeslettet.

Da skal jeg si det var en som følte for å pakke snippsekken og stikke derifra rimelig fort.. Men men, huseierne ble der noen dager for å ordne med det formelle, så jeg fikk da roet meg ned, så jeg bodde der også resten av skoleåret uten at noe mere skjedde, og jeg nevnte det heller aldri for huseierne. Men jeg følte meg aldri mere komfortabel der. På kveldene sørget jeg for å alltid ha med meg en lommelykt, og når jeg beveget meg ute i denne gangen gikk jeg alltid med ryggen mot veggen og holdt øye med døra inn til den avlåste delen av huset. Var litt skummelt å bo der etter at det skjedde.


Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om denne opplevelsen, men jeg viste altså ikke om denne personen som døde. Jeg var ikke klar over at hun i det hele tatt levde eller at hun var på gamlehjem. Jeg har ikke drømt drømmer som kunne ligne på dette, hverken før eller etter, og i tilleg stod lyset på når jeg våknet på morgenen. Eneste gangene jeg har våknet med lyset på er da jeg har sovnet fra en bok eller noe. Og den skrekken og den opplevelsen føltes altfor ekte til å være en drøm. Det ville nå uansett være for mye av en tilfeldighet at jeg skulle drømme noe sånt akkurat på det tidspunktet da hun døde.. Så jeg er overbevist om at dette ikke var en drøm. Jeg har ikke kunnet finne noen annen naturlig forklaring heller, så jeg tror nok at det var gamlemor som tok farvel med huset.


Hva tror dere??


The Edge[/quote] :lol: :lol: :wink: det var nok en sjel som var glad i det hun hadde som liten . jeg har opplevd noe av det samme
Antall ord: 1102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Aerius skrev:Spennende!
Om jeg hadde fått sånt kastet på meg om nettene hadde jeg kanskje ligget stiv av skrekk og ventet på at noe kom igjenom veggen jeg også.
Etter skrekken hadde gått bort, og jeg hadde blitt kjent med lydene hadde jeg nok gått på spøkelses jakt ja :D

Skal jeg snart gjøre, synd det er i et hus det ikke skjer HVER natt da, hvertfall som jeg har lagt merke til.
Kanskje om jeg setter meg til å meditere i trappa som virker å være favoritt stedet for merkelige lyder da.
Nå skjedde jo dette bare den ene gangen, ellers hadde jeg nok sannsynligvis flyttet derifra. Men jeg synes jo det er spennende, og jeg liker å la meg skremme i ny og ne, men ekke så kjekt dette når man bor helt alene i et hus. Dersom jeg hadde noen med meg, så kunne det jo tenkes at jeg turte gå på spøkelsesjakt ja, for jeg er jo pokkern så nysgjerrig også.. :-)

Men av en eller annen grunn er det jeg finner mest skremmende av sånne ting, småjenter. Jeg vet ikke hvorfor det skulle være skumlere enn om det var smågutter eller voksne, men det kan vel kanskje ha med at The Shining var den første "skrekk" filmen jeg så.. Småjenter og dukker og sånn i sånne skrekkfilmer, og jeg grøsser med en gang..

Nå gikk det vel en norsk serie på tv for mange mange år siden, der det var noe med noen dukker som gråt og noe sånnt. Jeg husker ikke noe annet av denne serien enn at den var sinnsykt skremmende, i den alderen i alle fall. Kunne tenke meg å se opp igjen denne. Noen som vet hvilken serie dette var??

The Edge
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

The Edge skrev:[
Nå skjedde jo dette bare den ene gangen, ellers hadde jeg nok sannsynligvis flyttet derifra.
Dersom jeg hadde noen med meg, så kunne det jo tenkes at jeg turte gå på spøkelsesjakt ja, for jeg er jo pokkern så nysgjerrig også.. :-)
Tror nok at dette var en engangsforeteelse !

Dette med at det var småjenter som sprang og lo, var sikkert minner den gamle damen satt og mimret, før hun reiste videre over.

Å reise på "spøkelsesjakt" akkurat der og da, hadde kansje gitt dere opplevelser, men samtidig tror jeg faktisk dere hadde forstyrret , og ødelagt noe av den gamle damens glede der og da. Fred være med henne !

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hmmm.. Sant det du sier Asbj. Aamot... Jeg er enig med deg der.. Gamlemor mimra før hu reiste sin siste reise...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Ja, enig. Så lenge dette skjedde bare en gang, så er det nok som du sier, og da kan man la dem i fred. Men i de tilfeller da dette skjer regelmessig synes jeg det ville være greit å blande seg inn. Da er det ikke lenger snakk om mimring. Da er det hjemsøking eller hva man skal kalle det.

The Edge
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hehe. .Da er det hjemsøking da.. Og når det går deg fra vettet, så er det hvertfall tid til å gjøre noe med det.. Noen ånder er stille og snille mot deg, mens andre er slemme og vil deg vondt.. Men da er det smart å kontakte dem og spørre hva de vil osv osv osv...
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

The Edge skrev:Men i de tilfeller da dette skjer regelmessig synes jeg det ville være greit å blande seg inn. Da er det ikke lenger snakk om mimring. Da er det hjemsøking eller hva man skal kalle det.
JA! Akkurat !
Dersom det er snakk om noe som skjer gang på gang over tid, så er det "svikt i systemet" , som gjør at en henger igjen.
DA bør man hjelpe dem over, dersom man vet hvordan det skal gjøres!
Hvis ikke man vet dette; så vil slik "spøkelsesjakt" sannsynligvis medføre at man blir skremt, og i værste fall får psykiske men.

Men man vet best hva man selv tåler....

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Ja, du har sikkert rett i det med at man blir skremt. Men jeg tror nå at jeg blir like skremt av å ense at det er noe der uten å vite hva det er, som om jeg undersøkte å fant ut hva det var. Når jeg lå der og hørte på disse jentene, så viste jeg jo ikke hva som foregikk, og da blir jeg i allefall skremt og tenker og innbiller meg det værste. Jeg vet ikke om det der og da hadde vært så mye værre å finne ut hva det var, og kanskje til og med sett noe. Er ikke sikkert det synet eller hva det skulle være var mere skremmende enn det jeg forestilte meg når jeg ikke viste.. Jeg var i allefall så skrekkslagen fra før, at jeg vet ikke om det var mulig å bli reddere...:-)

Men jeg har aldri opplevd å se noe da(iallefall ikke som jeg vet), og det er mulig det blir enda mere skremmende å se for hva jeg vet..

Men iallefall, dersom jeg opplevde regelmessige fenomen i mitt hus, så ville jeg jo undersøkt hva det var for noe, før jeg tilkalte en ekspert, det kunne jo ha en ganske naturlig forklaring når man først så etter.
Så det kunne jo også tenkes at spøkelsesjakten endte med en god latter..

The Edge
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Ja, forresten her på jobben, så er jeg som regel siste mann som går for kvelden. Det går jo rykter om at det spøker her, men jeg har ikke egentlig opplevd noe jeg med sikkerhet kan si var noe uforklarlig.

Men enkelte kvelder etter at alle var gått, hørte jeg regelmessig en bankelyd. Tre raske bank, omtrent som om noen banket på døren. Dette hørte jeg titt og ofte, og ble jo litt skremt av dette. En dag mens det enda var folk til stede gikk jeg ned i første etasjen(hvor bankingen kom fra) på "spøkelsesjakt". Jeg prøvd på alle måter å fremkalle disse lydene. Til slutt fant jeg en dør der "mekanismen" var litt slapp, slik at døren stod og banket i ramma dersom det var vind osv. Da greide jeg å fremkalle disse tre bankene med å skape litt vind gjennom å skape trykkforandring i gangen ved å åpne og lukke en annen dør. Jeg vil nå kalle det for spøkelses jakt, for når jeg begynte undersøkelsen kunne det jo være denne gjenngangeren for hva jeg viste. Men spøkelsesjakten endte altså med latter, da jeg regner med at vindpust inn/utkobling av ventilasjon osv. får denne døre til å slamre i ramma.

Men det var en kveld jeg satt der litt sent, og det var mørkt, at jeg greidde å skremme meg opp noe enormt. Det gikk greit så lenge jeg satt på kontoret, merket ingenting da. Men da jeg gikk på toalettet og satt der, så begynte jeg å tenke å fundere, og straks kom en veldig ekkel følelse over meg, og jo mere jeg tenkte på det til reddere ble jeg. Jeg ble da sittende innpå der en halvtime før jeg turte gå tilbake til kontoret og pakket i en fart og kom meg derifra.. Også så typisk. Satt da i tredjeetasje, og utgangen var i underetasjen. Gikk noenlunde rolig ned trappen til å begynne med, men satte opp farten etterhvert som jeg kom nedover, og jo fortere jeg gikk jo mere skremt ble jeg som igjen resulterte i at jeg gikk enda fortere.. Så jeg formelig stormet ut utgangsdøra, og droppet å skru av lyset i den siste etasjen jeg "fløy" forbi..:-)


Jeg vet ikke helt sikkert om det faktisk var noe der som fikk meg til å føle meg så redd, eller om det kun var min egen fantasi som løp løpsk. Jeg hørte ikke noen uvanlige lyder annet en de som pleier å være i bygninger.. Var sikkert ren fantasi..


The Edge
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !