Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG skrev:BA- Jeg tror ikke det er slik at folk leter etter noe paranormalt hjemme å søker seg til denne siden for å diskutere det.. Oftest tror jeg det er slik at man opplever unaturlige ting å søker seg f.eks hit til paranormal for å finne ut hva det kan være..
Javel, uten å vite noe sikkert, ville jeg antatt at det hovedsakelig var folk som i utgangspunktet var interessert i det paranormale som tok kontakt her.
Og når interessen er der, er det fort gjort å først tenke paranormalt når det skjer noe rart.
Det er greit du er skeptisk, det ville jeg også vært om jeg ikke opplevde slikt selv. Kan jo hende du er så heldig å få oppleve slikt engang selv.. Da er det jo greit at du allerede har bred erfaring i å benekte at det finnes..
Saken er at du vet ikke om det du har opplevd er paranormalt. Jeg har opplevd merkelige ting, og du ville nok tenkt at noe av dette var paranormalt, mens jeg heller søkte å finne naturlige forklaringer.
Da skjønner du jo sikkert hva noen av oss har skrevet her inne iallefall..
Slik jeg ser det da, så er det hvileløse sjeler overalt.. Å da er det kanskje ikke så rart at en å annen støter borti de i hjemmet sitt..
Nei, hvis du tror de er overalt, skjønner jeg at du tror du kan støte på dem overalt også.
Nienna.Melwasul skrev:Og jeg ville selvfølgelig vært like skeptisk, men jeg har opplevd det et par ganger, så jeg veit at det ikke alltid er noe som kan forklares.. Jeg har jo fortalt det jeg opplevde et annet sted her på forumet, og jeg og venninna mi kan enda ikke forklare hvorfor det skjedde... Men jeg veit jo selvfølgelig ikke om du har opplevd noe... Hmmm....
Hvordan vet du at du har opplevd noe paranormalt? Kan det ikke hende det er en fullstendig naturlig forklaring på det du har opplevd? Som sagt ovenfor, jeg har opplevd merkelige ting, og tror allikevel ikke på overnaturlighet.

At det skjer ting som ikke kan forklares er jeg helt enig i, og som jeg skrev lenger oppe, aksepterer jeg at det er ting jeg ikke kan forklare. Da prøver jeg ikke å forklare det med hokuspokus.

Unnskyld. Jeg ser at dette virker veldig provoserende og latterliggjørende, og det er ikke meningen, men akkurat nå finner jeg ikke hvordan jeg skal forklare det jeg mener.
Antall ord: 420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vi har skjønt poenget BA. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at vi er stjernebarn 8)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Nei, hvis du tror de er overalt, skjønner jeg at du tror du kan støte på dem overalt også.
Jeg ser dem, så jeg ser ingen grunn til å tvile :)
Jeg har faktisk begge føttene på jorden tross det jeg ser.. Jeg ser andre ting også.. Så jeg er nå sikker på at det er mye mellom himmel og jord..
Men jeg respekter din skepsis og tro.. Men det gjør sikkert du også med de som opplever andre ting :)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Ba.. Sorry.. Men du er så negativ til tider (alt kanke forklares, og nefertiti søker etter var på det hu har opplevd.. Kanskje hu allerede har forsøkt å lete etter det naturlige..) Det jeg har opplevd (en av hendelsene) er det at døra til rommet til venninna mi åpner seg, unasett om vi lukker det igjen, at noen går i trappa uten at det er noen der, plutselig kulde og at det ringer på døra.. Da dette skjedde var det bare oss 2 og ikke et menneske i nærheten.. Jeg søkte etter naturlige og logiske forklaringer, det gjorde jeg, men vettu hva.. Det vakke så grusomt lett.. Jeg gav ikke opp, og jeg og venninna mi søkte etter logiske svar og naturlige årsaker.. Men når du hører det fler og fler ganger og du forsøker å ta en person på fersken, da er det litt vanskelig.. Venninna mi og jeg gjemte oss på rommet og gikk ikke ut etter det.. Kan du forklare meg hvorfor dette skjedde? Det ville jeg gjerne likt.. :D
At det skjer ting som ikke kan forklares er jeg helt enig i, og som jeg skrev lenger oppe, aksepterer jeg at det er ting jeg ikke kan forklare. Da prøver jeg ikke å forklare det med hokuspokus.
Kanskje du burde.. Da bevises det at du eier litt fantasi.. Det er kanskje en "fantasi" for å kanskje forstå noe, men allikevel.. Jeg vil nå heller tro på noe og synes det er lærerikt enn å lukke sasene vekk fra noe som kanskje kan være på det rette sporet.. sorry, men jeg vil ikke rakke ned på andre fordi de velger å ha en forklaring somer annerledes enn din.. Sorry hvis jeg såra deg eller no, men jeg sier det jeg mener og jeg kan holde på i en evighet..

Men jeg er som ToneG, jeg respekterer din skepsis og tro, bare lær deg at andre tenker annerledes.. ;)
Sist redigert av Nienna.Melwasul på 15 Jun 2005 19:46, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

>Wiz skrev:Vi har skjønt poenget BA. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at vi er stjernebarn 8)
*knis*
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG skrev:
Nei, hvis du tror de er overalt, skjønner jeg at du tror du kan støte på dem overalt også.
Jeg ser dem, så jeg ser ingen grunn til å tvile :)
Jeg har faktisk begge føttene på jorden tross det jeg ser.. Jeg ser andre ting også.. Så jeg er nå sikker på at det er mye mellom himmel og jord..
Men jeg respekter din skepsis og tro.. Men det gjør sikkert du også med de som opplever andre ting :)
Hvorvidt jeg respekterer at andre tenker annerledes enn meg, får du vurdere ut fra mine innlegg her. Hva du ser vet ikke jeg, men ser jo at du har tolket ferdig opplevelsen.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

For å være helt ærlig her nå. Hvis du som mennesket ikke klarer å innrømme for deg sjøl at det kan være mulighet for at ånder finnes, da vil jeg si du er ganske tett i huet. Man kan si; Jeg tror ikke på det, men holder muligheten oppe. BA innrømer at han ikke holder muligheten oppe. Da er du teit. For du må sjøl innse menneskets begrensninger. Og de naturlige forklaringene til deg og din beste(fantasi)venn James Randi stemmer bare i enkelte saker. Sorry mac, men din holdning er en svakhet. Ta meg som eksempel. Jeg er hyper kritisk og jeg har funnet bevis som taler for at det er overveiende sannsynlig at mennesket fortsetter å eksistere etter sin død her på jorden.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

*klappe for >Wiz*

Den vakke retta mot meg vel?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nienna.Melwasul skrev:*klappe for >Wiz*

Den vakke retta mot meg vel?
Den var retta til alle, men BA spesielt, som etter min oppfattelse undervurderer oss her inne ved å sette spmtegn ved vår evne til å tenke.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nienna.Melwasul skrev:Ba.. Sorry.. Men du er så negativ til tider (alt kanke forklares, og nefertiti søker etter var på det hu har opplevd..
I det innlegget du besvarer her skriver jeg klart og tydelig at ikke alt kan forklares, og refererte også til et annet innlegg der jeg sa det samme, så hvorfor du skal fortelle meg at alt ikke kan forklares, det skjønner jeg ikke.
Ihvertfall ikke når det er dere som tyr til hokuspokus for å kunne forklare slikt.
Kanskje hu allerede har forsøkt å lete etter det naturlige..)
Les det første innlegget mitt en gang til, og se at jeg skrev kanskje. Det skrev jeg også to ganger. Altså har jeg ikke utelukket at hun har gjort det.
Det jeg har opplevd (en av hendelsene) er det at døra til rommet til venninna mi åpner seg, unasett om vi lukker det igjen, at noen går i trappa uten at det er noen der, plutselig kulde og at det ringer på døra.. Da dette skjedde var det bare oss 2 og ikke et menneske i nærheten.. Jeg søkte etter naturlige og logiske forklaringer, det gjorde jeg, men vettu hva.. Det vakke så grusomt lett.. Jeg gav ikke opp, og jeg og venninna mi søkte etter logiske svar og naturlige årsaker.. Men når du hører det fler og fler ganger og du forsøker å ta en person på fersken, da er det litt vanskelig.. Venninna mi og jeg gjemte oss på rommet og gikk ikke ut etter det.. Kan du forklare meg hvorfor dette skjedde? Det ville jeg gjerne likt.. :D
Nei, jeg kan ikke forklare det. F.eks. kan jeg ikke forklare hva som gikk i trappa. Fordi det gikk sannsynligvis ikke noen i trappa. Dere hørte lyder, som dere trodde var noen som gikk i trappa, og har utelukket andre årsaker.
At det skjer ting som ikke kan forklares er jeg helt enig i, og som jeg skrev lenger oppe, aksepterer jeg at det er ting jeg ikke kan forklare. Da prøver jeg ikke å forklare det med hokuspokus.
Kanskje du burde.. Da bevises det at du eier litt fantasi..
Å finne naturlige forklaringer kan kreve ganske mye fantasi det også, men når de er funnet, trenger man ikke lenger fantasi for å se det. I motsetning til overnaturlige krefter, som krever fantasi både for å tenke på det, og for å kunne fortsette å tro det.
Det er kanskje en "fantasi" for å kanskje forstå noe, men allikevel.. Jeg vil nå heller tro på noe og synes det er lærerikt enn å lukke sasene vekk fra noe som kanskje kan være på det rette sporet.. sorry, men jeg vil ikke rakke ned på andre fordi de velger å ha en forklaring somer annerledes enn din.. Sorry hvis jeg såra deg eller no, men jeg sier det jeg mener og jeg kan holde på i en evighet..
Så lenge du binder deg til disse fantasiene dine, lukker du deg for de naturlige årsakene, som mest sannsynlig er det rette sporet.

Det er ingen grunn til å rakke ned på andre, og det vil ikke jeg gjøre heller. Jeg er ikke såra, men blir litt irritert over at noen skal lære meg noe som jeg selv har vist flere ganger tidligere.
Men jeg er som ToneG, jeg respekterer din skepsis og tro, bare lær deg at andre tenker annerledes.. ;)
Antall ord: 574

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Jaja BA.. Jeg vil ikke lære deg, men jeg tror du skal bare tenke litt lengre enn til å sette spørsmålstegn ved det vi tror.. Vi tenker annerledes, vi er ikke som deg.. Jeg føler meg ikke fornærma, men noen blir det til slutt, og da er det ikke like morsomt.. Jeg gidder ikke rokke mer i dette, jeg gir meg når jeg føler for det, ikke fordi jeg ikke har bedre ting å si.. Men du kan like så godt sitere dette og motsi meg igjen.. Bare gjør det, men jeg taper ikke noe på det.. Ha en fremdeles fin onsdagskveld da BA.. ;)
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:For å være helt ærlig her nå. Hvis du som mennesket ikke klarer å innrømme for deg sjøl at det kan være mulighet for at ånder finnes, da vil jeg si du er ganske tett i huet. Man kan si; Jeg tror ikke på det, men holder muligheten oppe. BA innrømer at han ikke holder muligheten oppe. Da er du teit.
Hehe, jeg er teit, yfyselig, slem skeptiker og gud vet hva. :)

Nei, jeg holder ikke lenger den muligheten åpen. Når jeg, og andre har lett i årevis etter en ånd, men ingen noensinne har klart å finne noen, innser jeg at det ikke finnes noen.
Jeg er ikke blind, og jeg ser jo selvfølgelig at noen tror de ser ånder og hjelpere og det meste, men når de skal vise dem fram, nei, da er de ikke der lenger.
Jeg har noe av det samme problemet med oppvaskmaskinen, Når mekanikeren kommer for finne feilen, så er ikke feilen der. Men etter å ha prøvd noen ganger, så er de der begge to samtidig, både mekanikeren og feilen.
For du må sjøl innse menneskets begrensninger. Og de naturlige forklaringene til deg og din beste(fantasi)venn James Randi stemmer bare i enkelte saker. Sorry mac, men din holdning er en svakhet. Ta meg som eksempel. Jeg er hyper kritisk og jeg har funnet bevis som taler for at det er overveiende sannsynlig at mennesket fortsetter å eksistere etter sin død her på jorden.
Jeg har tidligere spurt deg om jeg kan melde deg opp til test hos Randi. Skal jeg gjøre det nå?

Vi har diskutert Randi før, og etter hva jeg kan erindre, var vi enige om at han hadde fair regler, og du kunne ikke lenger angripe ham på noe faktafeil.
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nienna.Melwasul skrev:Jaja BA.. Jeg vil ikke lære deg, men jeg tror du skal bare tenke litt lengre enn til å sette spørsmålstegn ved det vi tror..
Hvis ingen setter spørsmålstegn kommer vi ikke videre.
Vi tenker annerledes, vi er ikke som deg.. Jeg føler meg ikke fornærma, men noen blir det til slutt, og da er det ikke like morsomt..
Om noen blir fornærma over at folk tror annerledes, må de ta seg litt sammen. De innleggene jeg har hatt her, har ikke vært laget for å såre noen, og det bærer de preg av. Kritikk av tenkesett er godt for alle.
Jeg gidder ikke rokke mer i dette, jeg gir meg når jeg føler for det, ikke fordi jeg ikke har bedre ting å si.. Men du kan like så godt sitere dette og motsi meg igjen.. Bare gjør det, men jeg taper ikke noe på det.. Ha en fremdeles fin onsdagskveld da BA.. ;)
Du gjør som du vil. Jeg har ikke noe ønske om å tvinge deg til en diskusjon du ikke liker.

Ha en god kveld du også. :)
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg hadde ikke tatt test hos JR selv om jeg hadde hatt evnene til det. Det har jeg ikke i dag. Iallefall ikke på en måte som kan testes i en lab. Men hos JR må man hvis man feiler skrive under på en erklering om at man ikke har de evnene man påsto. I tillegg skulle jeg hatt en avtale som tilsa at jeg skulle ha min $million rett på konto uten noen tull.

Nå har vi jo startet PPV og JEG SKAL sørge for at vi utarbeider tester. Det er det jeg er mest opptatt av innen det paranormale så blir det spm skal jeg melde meg opp pronto.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Ba, det er ikke det faktum at du tvinger meg eller at jeg ikke ønsker, det er bare det faktum at jeg er tappa for energi pga en stygg forkjølelse etter å ha gått rundt i regnvær i 4 timer..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links