Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

hehe

Innlegg av nefertiti »

ja dette tar mer å mer av :) kan ikke vi alle bare være enige i å være uenig :wink: hehe
Antall ord: 19
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du gjør her inne BA. Jeg forstår at du interesserer deg for våre oppleveler. Men du er snever hvis du slår sammen alle våre erfaringer til hallusinasjoner og psykiske sykdommer. Greit at du ikke tror ånder. Og hey...jeg skjønner deg. Ikke tro på noe du ikke har sett. Men ikke forklar våre opplevelser når du ikke var der sjøl. Likt skal være likt.

Faktisk så tror jeg du er en av de med minst erfaring innpå forumet her. Det er grunnen til din skeptiskhet. Ikke disse bortforklaringene dine. Du har ikke sett det samme som oss. For folk som har erfaring oppfører seg ikke som sjalu bortskjemte unger.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev: I mine innlegg har jeg ikke protestert på at du ser noe. Det er ingen grunn til å tvile på det.
Derimot tviler jeg på at du ser ånder. Det er nok noe annet du opplever, men at du tror det er ånder. Og gjerne at du tror det så sterkt at du ikke er i tvil i det hele tatt. Allikevel er det ikke viten, men tro.
Jeg tror jeg fortstår tanekgangen din BA; at du tviler på persepsjon og tolkning, men du virker veldig skråsikker på at Tone tar feil?! Er det ikke rom for at noen persepsjoner og tolkninger kan være korrekte? Uten at det skal være testet, påvist og bevist, mener jeg...?
Antall ord: 122
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du gjør her inne BA. Jeg forstår at du interesserer deg for våre oppleveler. Men du er snever hvis du slår sammen alle våre erfaringer til hallusinasjoner og psykiske sykdommer.
Og det gjør jeg heller ikke. Du har lest mange nok av mine innlegg til at du burde ha sett dette. Det finnes mange forskjellige årsaker her, og jeg har ikke snevret det inn til noen få.
Greit at du ikke tror ånder. Og hey...jeg skjønner deg. Ikke tro på noe du ikke har sett. Men ikke forklar våre opplevelser når du ikke var der sjøl. Likt skal være likt.
Får jeg ikke komme med forslag til hva deres opplevelser kan være? Er det et tema som kun de "innvidde" for lov til å delta i? Eller mener du at ingen kan prøve å forklare hva som har skjedd, når noen spør. De må jo ha vært der selv, for å kunne fortelle det.
Faktisk så tror jeg du er en av de med minst erfaring innpå forumet her. Det er grunnen til din skeptiskhet.
Der tror jeg nok at du tar feil. Erfaring har jeg mye av, men ikke noe erfaring med paranormale fenomener. De ganger det kunne vært aktuelt, har jeg funnet naturlige forklaringer istedet.
Ikke disse bortforklaringene dine. Du har ikke sett det samme som oss. For folk som har erfaring oppfører seg ikke som sjalu bortskjemte unger.
Hehe. Du har stor tro på deg selv. Synd ikke selvinnsikten er like stor. Du påstår at jeg bortforklarer. Vis meg en bortforklaring jeg har stått for.

Dette var stygt sagt, men nå tok jeg igjen litt for alle de gangene du har kalt meg teit, slem, dum osv.

Folk med det du kaller erfaring er veldig forskjellige. Alt fra sjalu bortskjemte unger til fornuftige eldre kvinner og herrer. Uten å nevne navn, kan du lese noen av mine tidligere diskusjoner her, og se hvem som oppfører seg som unger. De lyver, prøver å avsløre nickene her osv.
Heia skrev:Jeg tror jeg fortstår tanekgangen din BA; at du tviler på persepsjon og tolkning, men du virker veldig skråsikker på at Tone tar feil?! Er det ikke rom for at noen persepsjoner og tolkninger kan være korrekte? Uten at det skal være testet, påvist og bevist, mener jeg...?
Jeg tror ikke på ånder o.l. Dermed vil en aksept for at ToneG har rett være inkosistent for meg.
Derfor prøver jeg heller å se andre muligheter for hva det kan være hun ser.
Antall ord: 455

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jesus Kristus BA! Nå må du snart innse din begrensning.
Forskjellen mellom deg og meg er. Jeg leter etter ALLE forklaringer. Du begrenser din søken etter hvor langt vitenskapen har kommet. Ja, nesten. Seriøse vitenskapemenn holder jo døren på gløtt for sjelens eksistens. Det gjør ikke du. Og det morsomme er at sjelen faktisk eksisterer. Så det eneste du oppnår i løpet av livet er å finne millioner av forklaringer på fenomner som kunne stemt hadde det ikke bare vær for at det var ånder. Det eneste altenativet du ikke hadde vurdert fordi du er så vrang. Ja vrang. Vrang vrang vrang vrang. Vrange BA 8)
Sist redigert av >wiz på 17 Jun 2005 19:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kan jeg spørre; Er det noen på dette forumet som noen gang har sagt; BA du har overbevist meg. Ånder finnes ikke. Takk for at du viste meg sannheten.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Heia skrev:Jeg tror jeg fortstår tanekgangen din BA; at du tviler på persepsjon og tolkning, men du virker veldig skråsikker på at Tone tar feil?! Er det ikke rom for at noen persepsjoner og tolkninger kan være korrekte? Uten at det skal være testet, påvist og bevist, mener jeg...?
Jeg tror ikke på ånder o.l. Dermed vil en aksept for at ToneG har rett være inkosistent for meg.
Derfor prøver jeg heller å se andre muligheter for hva det kan være hun ser.
Det er helt greit at du ikke tror på ånder, men noen ganger tolker jeg innleggene dine som litt bedrevitende og arrogante [-( . Ikke sikkert at du mener det slik og at jeg misforstår.
Det er helt greit for meg at du vil finne andre forklaringer, det er kjempebra egentlig, men jeg reagerte da jeg tolket det slik at du prøvde å overbevise andre om at du har rett i noe som du ikke har vært vitne til. Som sagt, synes jeg du virket litt for skråsikker på at Tones opplevelser ikke er virkelige. Det vet du nemlig ingenting om, men du tror at det er tull. :wink:
Antall ord: 203
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Å lete etter forklaringer er ikke det samme som å lete etter mulige forklaringer som slår ihjel andre forklaringer(les, ånder).
BA, hvor er din objektivitet?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Jesus Kristus BA! Nå må du snart innse din begrensning.
Forskjellen mellom deg og meg er. Jeg leter etter ALLE forklaringer. Du begrenser din søken etter hvor langt vitenskapen har kommet. Ja, nesten.
Hehe. Alt handler ikke bare om deg. Jeg har skjønt at du er et unikum, og snakker mer om alle oss andre. :)
Seriøse vitenskapemenn holder jo døren på gløtt for sjelens eksistens. Det gjør ikke du. Og det morsomme er at sjelen faktisk eksisterer. Så det eneste du oppnår i løpet av livet er å finne millioner av forklaringer på fenomner som kunne stemt hadde det ikke bare vær for at det var ånder.
Hva er en sjel? For å kunne fastslå noe om den må den først defineres. Nå er sjelen et like flyktig begrep som gud, og man kan ikke motbevise et dogme.
Altså er det deres oppgave å bevise sjelen.
Det eneste altenativet du ikke hadde vurdert fordi du er så vrang. Ja vrang. Vrang vrang vrang vrang. Vrange BA 8)
Nå skal jeg legge dette til i listen over alt jeg er. :)
Kan jeg spørre; Er det noen på dette forumet som noen gang har sagt; BA du har overbevist meg. Ånder finnes ikke. Takk for at du viste meg sannheten.
Ja. Eller ikke helt, men nesten.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Heia skrev:Det er helt greit at du ikke tror på ånder, men noen ganger tolker jeg innleggene dine som litt bedrevitende og arrogante [-( . Ikke sikkert at du mener det slik og at jeg misforstår.
Det er slett ikke min mening å være arrogant til vanlig, men enkelte innlegg finner jeg såpass arrogante at jeg velger å svare tilbake med arroganse.
Det er helt greit for meg at du vil finne andre forklaringer, det er kjempebra egentlig, men jeg reagerte da jeg tolket det slik at du prøvde å overbevise andre om at du har rett i noe som du ikke har vært vitne til.
Da tror jeg du skal lese innlegget du tenker på en gang til. Det vanlige er at jeg kommer med forslag til hva det kan være, ikke bombastiske forklaringer på hva det er. (Det overlater jeg til andre på forumet.)
Som sagt, synes jeg du virket litt for skråsikker på at Tones opplevelser ikke er virkelige. Det vet du nemlig ingenting om, men du tror at det er tull. :wink:
De er nok virkelige. Dette trodde jeg var klarlagt for lenge siden. Jeg har ingen grunn til å tvile på hennes opplevelser, men det er hva hun tror disse opplevelsene kommer av som jeg har en alternativ forklaring på. Her har jeg heller ikke sagt hva som er årsaken, men kanskje jeg har sagt noe om hva det kan være.

Tone legger fram ting som den eneste og uomstridte Sannheten™. Dette oppfatter jeg noe arrogant, og svarer med arroganse.

Det som jeg sier kan jeg med vanlig bruk av norsk språk si at jeg vet. Det Tone sier kan hun ikke si hun vet ut fra vanlig bruk av norsk språk.
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

mmm

Innlegg av nefertiti »

sånn her er det for meg...ja jeg tror helt å fult på overnatulige ting.
men jeg er også veldig interisert i vitenskap å har tro på det.men jeg har sett så mye uforklarlig i mitt liv at jeg ikke kan se bort fra det :wink: sånn er det bare
Antall ord: 50
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: mmm

Innlegg av BA. »

nefertiti skrev:sånn her er det for meg...ja jeg tror helt å fult på overnatulige ting.
men jeg er også veldig interisert i vitenskap å har tro på det.men jeg har sett så mye uforklarlig i mitt liv at jeg ikke kan se bort fra det :wink: sånn er det bare
Du skal ikke tro på vitenskapen heller. Det dukker stadig opp "vitenskapelige" rapporter med merkelig innhold.

Tenk selv, og om du tviler på det du leser, undersøk dette så godt du kan. Ofte vil du skjønne hvordan rapporten henger sammen, og få en bedre forståelse av hva som gjør at det må være slik eller sånn.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

omg

Innlegg av nefertiti »

ba...det er jo det jeg gjør har faktisk en iq på 119ca.det jeg skal fram til er at jeg tror på begge temaene.jeg har en sterk trang til å nesten overanalysere alt jeg leser å hører så...ja jeg tenker selv...mer enn di fleste.

takk for en fin diskusjon sellom den avsporet litt hehe.
Antall ord: 58
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Du skal ikke tro på vitenskapen heller. Det dukker stadig opp "vitenskapelige" rapporter med merkelig innhold.
Det er mye man ikke kan vite, men man må vel få lov til å tro?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

nefertiti.. Vi er veldig like vi to.. :D
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links