Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler ⇒ energier
Moderatorer: Asbjørn, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jun 2005 00:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: buskerud
energier
hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan komme i kontakt med den universielle energien?
Antall ord: 18
R : )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1726 ganger
- Kjønn:
Re: energier
I hvilken forbindelse da, mener du ?ragnhild Støa skrev:hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan komme i kontakt med den universielle energien?
Den universelle energien er du faktisk allerede i kontakt med, da du er en bitteliten del av den ;-)
Men måten å "få kontakt" varierer jo noe avhengig av hvilke grunner du forsøker å få kontakt.
Noen har ritualer som fungerer, andre har andre måter.
Dersom du skal bruke energien til Healing, så har du bla.a. Reiki, som bruker denne energien intuitivt, men det er andre metoder /måter også.
Dersom du ønsker å bruke den MOT noen ( i "sint" betydning), så bør du huske på at det du sender fra deg, får du tredobbelt tilbake til deg selv ! Det gjelder forøvrig også det gode....
Hvis du gir oss ett hint om hva / hvorfor, så får du nok og bedre svar.
mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 163
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2005 02:27
- 19
Re: energier
Meditasjon er en fin begynnelse. Å kunne stille tanken og slappe av i kroppen gir rom for at man hører når universet snakker til en.ragnhild Støa skrev:hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan komme i kontakt med den universielle energien?
Antall ord: 48
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.
Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2005 16:09
- 19
- Lokalisering: Oslo
Jeg skal på Deeksha healing som er i Oslo lørdag og søndag. Der kan du få kontakt med opplysningsenergien, heter det
Står om det i en annen tråd foressten: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=3619
Står om det i en annen tråd foressten: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=3619
Antall ord: 43
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
hei...og tusen takk for svarene : )
og nei, jeg skal ikke bruke det til noe negativt, tvert i mot.
Trenger det i forbindelse med healig. slik det er nå, tapper jeg kun min egen energi.
på grunn av blokkeringer, har jeg desverre også fått stengt av for inntak ovenfra...
vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, har igrunnen ikke så mye greie hva som skjer, for det har bare vært der bestandig...
Trenger derfor noen tips om hvordan jeg skal få åpnet igjen ... : )
Trenger det i forbindelse med healig. slik det er nå, tapper jeg kun min egen energi.
på grunn av blokkeringer, har jeg desverre også fått stengt av for inntak ovenfra...
vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, har igrunnen ikke så mye greie hva som skjer, for det har bare vært der bestandig...
Antall ord: 85
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
hei sashaian...
resultat av chakra test...hva betyr det? dine chakraer???
resultat av chakra test...hva betyr det? dine chakraer???
Antall ord: 11
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1726 ganger
- Kjønn:
Det du skriver her er en typisk situasjon for mange Healere!ragnhild Støa skrev:hei...og tusen takk for svarene : )
Man har evnen, men desverre bruker man av sin egen energi, istede for å la "den universell livsenergi” gjøre jobben istedenfor.
Har du sett på Reiki ? ( www.reikinorge.com )
Det er jo ikke sikkert at Reiki er "din greie", men jeg finner personlig mye der som absolutt vekker "samklang".
I Reiki er det IKKE din energi som brukes, men derimot den kraften du nevnte i starten av tråden !
Tror du vil finne ut at Reiki er en av flere mulige veier å gå for å utnytte kraften til healing !ReikiNorge skrev:Ordet ”Reiki” består av to separate kanji (kinesiske tegn). ”Rei”, som betyr universell og ”Ki ” som betyr ånd, energi eller livskraft. Den mest alminnelige definisjonen av Reiki er derfor ”universell livsenergi”.
Men jeg kan anbefale Reiki som ett av alternativene !
mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 241
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Jeg kan kanskje gi deg et godt tips..ragnhild Støa skrev:hei...og tusen takk for svarene : )
Først og fremst tenner du lys og setter på rolig musikk.. >Går bra uten også, men det får deg til å slappe litt bedre av.
Fyll deg opp med lys
Visualiser en stjerne over hodet ditt..
Så trekker du pusten dypt inn gjennom nesen, å slipper den ut gjennom munnen.. Når du trekker inn pusten fyller du opp hele deg med lyset fra stjernen.. Føl at du fyller opp hele kroppen, armer ben osv å helt ned i jord.. Skjønner?
Du trekker pusten dypt noen ganger for å fylle hele deg..
Det er egentlig viktig å fylle deg opp hver dag, iallefall om du skal heale noen.-. Da tapper du deg aldri mere for energi.. Du fjerner all negatiiv energi ved å gjøre slik..
Etterhvert som du lærer å fylle opp med lys kan du også sende lys via hjertet ditt på de du healer..
Håper tipset kommer til nytte..
Vennlig hilsen Tone
Hvordan du åpner hodeshakran.. Hvordan skal jeg enkelt forklare det tro?
Se i en av de andre trådene her.. Vet ikke helt hvordan jeg skal sette ord på det.. ehhh
Antall ord: 283
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
tusen takk, dere : )
Så utrolig hyggelig med mennesker som bryr seg...Har ikke kontakt med andre som er opptatt av disse tingene, så nå ble jeg glad : )
har akkurat vært inne på reikinorge.com, og har gjort en Hatsurei Ho meditasjon...det føltes veldig riktig...den vil jeg fortsette å gjøre hver dag...
den i kombinasjon med å fylle opp kroppen med lys, føler jeg veldig riktig : )
dette blir spennende : )
Så utrolig hyggelig med mennesker som bryr seg...Har ikke kontakt med andre som er opptatt av disse tingene, så nå ble jeg glad : )
har akkurat vært inne på reikinorge.com, og har gjort en Hatsurei Ho meditasjon...det føltes veldig riktig...den vil jeg fortsette å gjøre hver dag...
den i kombinasjon med å fylle opp kroppen med lys, føler jeg veldig riktig : )
dette blir spennende : )
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
resultat chakra test 12.6.05
root: open 62%
sacral: open 37%
navel: open 37%
heart: open 56%
throat: open 56%
third eye: open 50%
crown: open 25%
he he he....
root: open 62%
sacral: open 37%
navel: open 37%
heart: open 56%
throat: open 56%
third eye: open 50%
crown: open 25%
he he he....
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2005 16:09
- 19
- Lokalisering: Oslo
Du fant testen ja
Antall ord: 4
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Hmmm kanskje du rett og slett har fanget opp noe som blokkerer i auraen din...Du vet den består jo av forskjellige lag som igjen har forskjellige frekvenser og dermed er i forskjellige dimensjoner. Skader i aura/ karmisk bagasje sies å åpne for ubudne sjeler/ånder som tapper energi ut av en...Det jeg mener med denne teorien, er at du kanskje fortsatt har kontakt med energien, men noen tar den før du rekker å bruke den.....Dette er bare teorier altså, jeg vet ikke engang om jeg tør å tro på det selv, men kanskje???
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
hei Heia...
jeg har også vært inne på den tanken selv...men, hvordan forhindre/beskytte seg mot sånt, da?
noen som har erfaringer med det?
jeg har også vært inne på den tanken selv...men, hvordan forhindre/beskytte seg mot sånt, da?
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2005 02:27
- 19
Peggy Jentoft skriver litt om forskjellige måter å beskytte seg på her. Selv om jeg ikke deler alle Peggys synspunkter, så er resten av veven hennes å anbefale, også. Mye spennende lesning og mange gode råd.ragnhild skrev:hei Heia...
Antall ord: 65
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
fikk et tips om at kvarts kan beskytte. Nå har jeg hengt en rosa kvarts rundt halsen, så får vi se...føler meg egentlig bedre nå...jobber med å fylle meg opp med lys, samt samle positiv energi...prøver å finne det positive i alt og alle rundt meg...det er gøy! spesielt morsomt er det å se hva et smil gjør med de jeg møter på min vei...helt gratis og overhode ikke slitsomt : )
Antall ord: 78
Hide post links |