Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserGått meg litt vill

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

>wiz

Innlegg av >wiz »

Hvorfor må man tilhøre et trosamfunn?
Må man si jeg er kristen eller jeg er buddhist?
Kall deg selv Aerius. Les bibelen. Les koranen. Les buddhas lære. Les om spiritisme, satanisme og det paranormale. Når du har gjort det, så kommer sannsynligvis til å være like forrvirret, hvis ikke mer.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg tror på spiritismen.
Marion forklarer den slik, på siden sin.




Inden for filosofien omkring Spirtismen ligger der en nøgle til en forståelse af samt fremskridt der tilhøre den spirituelle natur i mennesket.
Spiritismen er en logisk og fremskridende vej at tænke på, og påføre livet beviser og forståelse af Gud. Dette leder os til en konstant undersøgelse af sandheden i livet ..Spiritismen er klassificeret af videnskabelige undersøgelser og en filosofi samt en religion der repræsentere en retfærdig forklaring af menneskers forpligtelser samt af menneskers skæbne i livet.
Indenfor denne religion kan findes beviser på menneskers udødeligehed, at vi eksistere indeni vores univers.

Spiritismen giver en forståelse af, at vi ikke dør efter vores liv her på jorden, fjerner vores frygt for døden, og samtidig letter det menneskets rædsel for at blive straffet. Vi erstatter det med en forståelse af, at alle mennesker på jorden har deres frie vilje, at de kan udvikle deres sjæl her på jorden.

Spiritismen giver også en forståelse af at der ikke findes en djævel og et helved som er hadefuldt i mod mennesker, og det giver hvert menneske rettigheden til at rette deres egne fejl uden at blive straffet. Gud giver os vores frie vilje til at tænke og vælge selv - hvorfor skulle Gud så straffe os for de valg vi vælger bare fordi der er nogle der mener at de valg er forkerte?? Det er vores rettighed som mennesker, fordi tilgivelsen kommer indefra os selv da vi jo er en del af det begreb vi kalder Gud, Gud er en del af os og vi er en del af Gud, det kan ikke fjernes eller styres af nogle mennesker og heller ikke pga. en anden tro.

Spiritualismen forkaster den ide om en hævngerrig og hadefuld Gud som hævner sig på menneskenes rettigheder, deres egen frie vilje. Vi ser dette som et ubehageligt synspunkt imod Gud.

Vi acceptere at der er en sandhed i alt, vores døre er åbne til alle religioner og hudfarver, vi velkommer alle ind i vores filosofi og kaster ikke had over menneskers tro. Ingen bliver spurgt om deres tro. I spiritismen lære vi at tænke selv. Vi lære at tage et ansvar på godt og på ondt i vores liv, vi kan ikke dømmes for der kommer en dag hvor vi bliver dømt af en større kraft end os selv, uanset om du er troende eller ej.

I mange lande arbejder religionerne sammen, og man har lært at elske sin "nabo" som én selv. I spiritismen beder vi for hvert menneskes sjæl eller tro, og beder ikke bare for dem som kommer i vores kirker. Den største gave vi har fået af Gud er healingen gave, der er ingen større gave end at kunne hjælpe andre menesker. Vi er alle Guds børn, og vi skal leve vores liv i harmoni med naturen. Vi har lånt jorden for den tid vi er her, vi må finde fred i blandt alle mennesker og dyr, ingen har rettigheden over Gud.

Spiritualismen er en religion af kærlighed, og den beviser at vi skal mødes med vores venner og fammilie igen. Døden er ingenting, vi vil dele vores minder vi havde her på jorden, og vi vil lære af dem, og gå videre i mod lyset til den dag kommer hvor vi skal tilbage igen her på jorden, og forhåbenligt som et bedre menneske!!

Igennem det 20. århundrede har nogle af de mest intelligente og kloge videnskabsmænd undersøgt og bidraget med betydningsfulde undersøgelser omkring livet efter døden.
Det som mange af dem der undersøger dette ikke forstår, er at kommunikation i mellem et medium og ånderne foregår via vibrationer og bølgelængder som ligger udenfor vores normale sanser. Vores verden er bygget af usynlige "subatomic structures" som vi ikke kan se med det blotte øje, og heldigvis er mange videnskabsmænd nu begyndt at forstå at det eksistere.

Igennem mange år har der foregået undersøgelser af Medier og deres evner, det er undersøgelser som foregår i laboratorier og under ekstrem kontrol. Aldrig har et medium nægtet at deltage i undersøgelser så længe det har været under de rigtige omstændigeheder, og med mennesker der har en ægte interesse i den åndelige verden. Vi deltager ikke under negativitet eller provokation, men i positive undersøgelser som menneskeheden kan have glæde af!.

Der er flere organisationer der nægter at undersøge dette under disse forhold hvor mediet er beskyttet, og hjulpet af mennesker der forstår hvordan et medium arbejder .....skeptiske organisationer vil kun have deres rettigheder, deres planer og deres instruktioner, det er deres negative behov for at gøre så meget skade som muligt - de er negative fra starten og deres eneste formål, at bevise at der ikke eksistere et liv efter døden - de siger ofte at det ikke passer men der findes beviser Vi hære lidt af dem som er kritiske og er inden for nederslag imod spiritismen - de får flere tusinde kroner for at modbevise at åndeverden eksistere!

Det samme er gælder for Homøopater og deres medicin, her igen skrptica siger og påstår at de vil lave en neutral undersøgelse, men der er ingen der forteller at de får betaling fra medicin forskerne deres instituter for at bevise at det ikke virker!

Alt indenfor det komplimentære er en fare for the etableret system som f.eks. medicinalindustrien. Det gælder også for healing spiritualism og astrologi m.m.


Spørg og du skal finde

Det er naturligt i menneskers interesse at spørge omkring døden, så naturligt som det er at spørge hvad sker der efter døden!

Mennesker er begyndt mere og mere at spørge, de forlanger et svar som ofte ikke kan besvares igennem bøger eller gamle tekster fra verdens historier har svaret

De fleste mennesker er bange for døden, specielt i lande hvor vi aldrig har måtte spørge om hvad der sker efter døden .Vi er ikke undervist i skoler eller institutioner, for det er en lukket bog. Vi er blevet opdraget til at tro på en bog uden spørgsmål. Vi har blevet fortalt at vi er skøre hvis vi ikke tror. Vi høre mennesker sige bevis det - bevis det!! Skal en præst bevise at Gud og Jesus eksistere at Jomfru Maria var en Jomfru?

I mange af verdens lande ser man ikke døden som noget der er skummelt, mørkt eller mystisk, men der er et nyt liv, et nyt sted man skal hen. De velkommer døden på en anden måde end vi gør i de nordiske lande.

Kristendommen

Igennem århundreder er der blevet råbt fra enhver prædikestol at døden er en frygt, at vi skal alle i himlen når den dag kommer hvor trompeterne lyder, men kun hvis vi er kristne og kun hvis Jesus tilgiver alle vores synder. dem som ingen tro har skal i helvede!! Søndag efter søndag, år efter år, har præster rådede over menneskers liv, og det har sat rædsel i menneskers hvis ikke vi tror på Gud eller Jesus - vi er dømt til helvede.
Hvordan kan en præst prædike dette? Hvilken lov giver det ham/hende til at dømme mennesker?
Hvor i biblen står der at en præst kan dømme alle mennesker for deres tro, brænde dem på bålet, skære halsen over på dem m.m. fordi de ikke har den "rigtige tro"? I biblen står der, man skal ikke dræbe og man skal elske sin nabo som sig selv!!!

Ikke så mange år tilbage dømte præster i europa og i kontinenter, mennesker for at være hekse. De brændte og halshuggede tusinde af uskyldige mennesker, deres forbrydelse var ikke at være af samme mening som præsterne. Præsterne kunne bevise at de var Jevlens højre hånd


Orthodox relgion har skramt menge mennsker liv .

og frygt har ødelagt meget i århundrede , men i dag er dørene åbnet for at spørge søge og lære - for vi er begyndt at tænke selv, stille spørgsmål og forlange svar, og ikke kun fra en bog!

Tak til Computerne og frie informationer som før var gemt væk eller som der ikke var skrevet omkring, i dag kan vi lære, læse, og spørge vi er ikke i mørket mere, men i lyset.

Marion Dampier-Jeans

Klem fra
Kirstin.
Antall ord: 1493

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Re: Gått meg litt vill

Innlegg av skytte »

Aerius skrev:Ja jeg har gått meg litt vill..

Ser litt på de forskjellige relgionene, og finne liksom ikke ut helt hva/hvem jeg tror på.

Jeg liker mye av kristendommen, selv om det mye fordommer ute og går, som jeg forkaster, jeg syntes det er AVSKYLIG!!
Hvem har retten til å dømme andre mennesker, jeg tenker noen ganger mitt, men holder det for meg selv så lenge det ikke er en "ond" handling som blir utført, "du er ikke som oss, du havner i helvete" Æsj! :evil:

Uansett, jeg bærer kors rundt halsen, mye av kristendommen "makes sence" men jeg føler også at noe fra Buddhismen passer det jeg tror på, og at svaret kan ligge der uter i naturen.. Jeg vil også tro at om det finnes en gud, så er det bare EN..

Så, Det jeg prøver å si.. jeg hører ikke hjemme noen steder :shock:
Men holder meg til den tanken om at de Veldig få gangene jeg er i kirken (spesielt når jeg har det vanskelig) så får jeg følelsen av at jeg er velkommen, og gud ikke brur seg om at jeg ikke ber hver dag, ikke kommer innom hver søndag, at jeg banner.. .. om det er sånn, er mye i bibelen feil :-s

Dette er min oppfatning, noen som finner ut hvor jeg hører hjemme, pek meg veien ditt,a :)
Kanskje jeg holder med kristendommen kun fordi det ligger i kulturen jeg er vandt med..
Bare mine tanker, den ble litt lang og kjedelig å lese for mange :lol:
Jeg finner mye bra i de fleste relgioner...og likheter mellom de..og relgioner har jo en sammenheng..de hører sammen.Men jeg vil si tolket på mange forskjellig måter, og i metaforer. .derfor, kristendommen, buddismen, sulfismen.u name it!!Om det at jeg skulle tilhørt ett såkalt relgiøst samfunn..ville nok buddismen passet meg best!Men jeg vil si jeg er "fri"!!Jeg trenger ikke en relgion for å føle tilhørighet.Den føler jeg i alt..enkelt og greit!Men vi mennesker har jo utviklet oss en god del siden relgioner oppstod!!Og vi utvikler oss jo...Så jeg vil si relgion burde være gammelt nytt!Det er jo bra med trossammfun på mange måter, mye bra formål..og tilhørighet er jo bra for mennesker og føle!Men mye snusk og!Jeg synes Holistisk Forbund står for det samme som meg.Jeg har innmeldingblanketer liggende hjemme...men har ikke kommet så langt som først å melde meg ut av kirken...
Antall ord: 437

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Innlegg av lenaM »

En lang vei førte meg til spritismen. :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg er helt enig med Wiz. Følg intuisjonen din,og stol på hva som gir deg en god følelse. Ikke sikkert en trenger noen av de "etablerte religionene" når en kommer til stykket. :wink:

Bygg din tro på det personlige forholdet du har til din "Skaper", det som står skrevet er basert på andre menneskers forhold til "Skaperen", ikke ditt.
Antall ord: 63
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Aerius:
Selve kjernen i kristendommen er vel at man gjennom sin tro på Jesus og gjennom å følge det han lærte kan bli frelst fra sine synder. Hvis dette er hva du tror på, kan du godt kalle deg kristen uten å for den saks skyld behøve å bry deg om alt det andre som de forskjellige kristne trossystemene har å by på. At du kjenner deg velkommen i kirken er et tegn på at du har et godt forhold til guden din - det er vel en bra begynnelse uansett hvor du er på vei. Og det er vel ingen ting som sier at du ikke kan treffe den selvsamme gud også i naturen. Husk også at buddhismen strengt tatt ikke er en religion, men en filosofisk lære for åndelig utvikling. Slik som jeg ser det så sviker du ikke en eventuell kristen tro gjennom å følge buddhistisk lære. De har mange likheter som jeg ser det. Dette altså i tilfelle du vil beholde de delene av troen din som du nevnte og forsøke å se om de kan leve sammen i fred og fordragelighet...

En annen mulighet er å søke en form for kristendom som faktisk inneholder alt dette... Derfor anbefaler jeg deg til å lese litt om gnostisismen.

Husk alltid at det er ingenting som sier at du følge en eksisterende religion. Finner du ut at det passer deg bedre å være eklektisk og sette sammen ditt eget trossystem, blir det din religion. Altså, du har all verdens rett til å tro på akkurat det du vil og kalle det din religion. Og du har all rett til å la troen din vokse og forandre seg alt ettersom du skaffer deg nye tanker og erfaringer.
Antall ord: 287
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Gått meg litt vill

Innlegg av Asbjørn »

Aerius skrev:Ja jeg har gått meg litt vill..

Ser litt på de forskjellige relgionene, og finne liksom ikke ut helt hva/hvem jeg tror på.

Bare mine tanker, den ble litt lang og kjedelig å lese for mange :lol:
Nei, dette var ikke "kjedelig" lesestoff.
Faktisk så kom du også med hva flere her inne på paranormal har tenkt på,
og noe som faktisk begynte som en spøk, ble etterhvert alvor !
Du har kansje sett på ParaPsykologiens Venner - PPV allerede ?
Ett av våre hovedpunkter er: ett medlems overbevisning ikke nødvendigvis er ett annet medlems overbevisning.
Jaha... sier du, hva er da dette ?
Jo, Gamle innarbeidede "religioner" og trossamfunn har somregel ( ikke alltid) laget seg korridorer med høye gjerder.
Og følger du ikke "korridoren", så - fy fy fy...
Pekefingermentaliteten hos mange samfunn / organisasjoner liker vi ikke,
de fleste av oss.
Derfor har vi valgt å opprette ParaPsykologiens Venner, omhandler alt du har lyst til at det omhandler.

Foreløpig forslag er: TROSBEKJENNELSEN:
"-Jeg tror på at der finnes fenomener og krefter som ikke kan forklares ut fra den menneskelige natur, og vitenskapens fakta.
-Jeg tror at det finnes energier som ikke kan måles med dagens teknologi.
-Jeg tror at mange mennesker har evner som for andre, som ikke har slike evner, oppfattes som fantasier.
-Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn noe annet sted.
-jeg tror at også jeg har mer eller mindre slike parapsykologiske evner.

Videre så er vi åpne for andre forlsag, og tilføyelser.

Poenget vårt er å få igang ett trossamfunn for ALLE som ikke finner sin plass andre steder, ett av våre hovedpunkt er følgende:

- Vi henter vår informasjon fra ALLE tilgjengelige kilder, bøker som omhandler religiøse-,
ufo- og andre lignende paranormale fenomener.

Alle slike bøker, uansett opphav, kan inneholde elementer som vi ønsker å benytte i vår tro.
At vi i Trosamfunnet og eller Organisasjonen PARAPSYKOLOGIENS VENNER, til tider,
både leser og refererer til innhold i slik litteratur, er ikke ensbetydende med at vi er tilhengere av
disse bøkenes trosretninger eller generelle innhold..

Altså ; Du er "velkommen " til å komme med din "trosvariasjon", og få komme "under tak" ett sted hvor du finner andre i lignende situasjoner.
Vi skal IKKE drive misjonering "presse bibelen ned i halsen på folk", men selvfølgelig svare på det vi kan svare på, hvis vi blir spurt.

Vi i PPV er fremdeles i planlegnings og oppbygningsfasen, men har foreløpig kommet frem til at:
PPV skal være todelt :
ORGANISASJONEN - hvor du kan bli medlem uansett hvilket trossamfunn du tilhører,
og TROSSAMFUNNET PPV som en "underavd" til ORG.

Ett av våre mål er å forsøke å få til et kontaktnett over hele landet, slik at hvis det skjer noe i f.ex. Tønsberg, så har vi en eller fler kontakter der som kan rykke ut og ta bilder, - være journalist - få frem fakta.
Alle slike "oppdrag" samles resultatene for, og vi bør da få en oversikt etterhvert på hva som skjer - og hvor.
Så vil andre forhold komme inn ; KANSJE KANSJE klarer vi å skaffe tilveie beviser ! ( Noe a la hva UFONORGE gjør pr idag ;-)

hmm.. skulle skrive 5-10 linjer, blei visst litt mer :oops: hehe

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 558

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links