Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserevigheten..

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

evigheten..

Innlegg av skytte »

Tror dere vi er fragmenter av en større personlighet??... da tror jeg gud, alt som er..er bare et fragment av en en større bevissthet igjen.for hvis ting er evig..er d kjedlig hvis vi skulle bli ferdig "utlært" i evigheten...
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg tror vi er endel av en større virkelighet, men at personligheten er personlig og selvstyrt!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

så du tror din personlighet forblir den samme??tror du den ikke mer sammensatt?jeg tror vi er fragmeneter av en større personlighet..at vi er bare en liten side av en større personlihet..og sånn tror jeg d bare fortesetter og fortsetter..at den større personligheten igjen er bare fragmenter av noe større igjen..
Sist redigert av skytte på 04 Jun 2005 19:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Ja, du og meg tror jeg er en del av en større informasjonskilde. Altså, din kunnskapskilde og min kunnskapskilde. Hver vår. Som igjen er en del av den ultimate kilden. Over det så har jeg vanskelig for å forestille meg noe mer, uten å fornekte noe. Jeg er helt åpen til alt jeg ikke vet, så det sier jeg ikke nei til.

Her på jorda så har vi jo en personlighet, men den tror jeg er "laget" for at vi skal møte de "riktige" utfordringene i dette livet, det vil si at den endrer seg fra liv til liv. Men ikke mye hvis man ikke har lært det man skal lære i det forrige livet da. Har man lært alt man kunne lære i et liv, og litt mer, så tror jeg personligheten er helt annerledes neste livet.

Hvilket personlighet min sjel har, aner jeg ikke. Er ikke engang sikker på omdet kan kalles for personlighet. Men at sjeler er forskjellige, den er jeg helt med på.

Jeg tror også at alle går sin egen sti, ihvertfall så skal vi gjøre det. Alles mål er faktisk å komme på nivå med gud, som gjør at gud faktisk har flere å dele sin bevisshet med. Altså, hvis man er helt ultimat og lager alt, så betyr ikke det at man ikke vil ha noen å "snakke" med. Hvis du skjønner.. Vår kilde "lagde" oss, for at vi skal helt på egenhånd, nå hans intellekt, derfor går vi vår egen vei, for å få "venner". Dette er også grunnen til at fri vilje er mer eller mindre umulig å ta fra oss, for vi skal lære oss på egenhånd, og ikke bare får ting. Vi kal ikke bli gitt kunnskap eller at andre putter kunnskap i oss, uten at vi gjør noe for å forstå, for vi skal på en måte fortjene å nå høyere og høyere.
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Var forresten et ganske interessant spm :wink:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

ja..jeg har mye av de samme synspunketene som deg ja!at vi er her for å lære og bli "bedre og bedre"...så neste plan..utfra erfaringer..og ja, jeg tror vi er forskjellig personligheter i de forskjellige reinkarnasjonene..men at vi bærer med oss det vi har lært..som det høyere selvet alltid vet og har på "tape".og dermed blir mer og mer "sammesatt" etter hva vi erfarer...
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

skytte skrev:så du tror din personlighet forblir den samme??tror du den ikke mer sammensatt?jeg tror vi er fragmeneter av en større personlighet..at vi er bare en liten side av en større personlihet..og sånn tror jeg d bare fortesetter og fortsetter..at den større personligheten igjen er bare fragmenter av noe større igjen..
Ja, enkelte deler av personligheten forblir det samme, men man utvikler seg. Du er den samme personen som du var da du var 10-12 og 14 år, men du er ikke helt lik. Sånn tror jeg det er med sjelen også.

Vi er endel av noe stort, men jeg har erkjent at som mennesket har jeg ikke forutsetning til å forstå hvor langt opp det går eller hvor komplisert det er. Man kan jo bare spekulere. Jeg liker å sammenligne menneskeheten med gullfisker i en bolle. Fisken lever i bollen og har kanskje litt forutsetning for å uttale seg om hva som er utefor bollen( jorden). Han kan se feks farger o.l fra stuen til fru Olsen. Det gullfisken ikke kan forstå er at stua kun er et rom av mange i den leiligheten. Og i blokka er det mange leiligheter. Og i gata er det mange blokker. I bydelen er det enda flere. I en by er det mange bydeler. En by er endel av et fylke som består av magne byer. Et land består mange fylker...osv osv osv

Og uansett hvor mye gullfisken leser og studerer vil det kun være små fragmeneter av hva andre gullfisker har skrevet, men det gir ikke et godt bilde av helheten...
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

ja man kan fundere ja..vi er som små maur vil jeg si..men man må bare innfinne seg med at man ikke kan vite alt..men filosofere kan man :)
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links