Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEn ekte magiker: for utrolig til å være sant?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

En ekte magiker: for utrolig til å være sant?

Innlegg av Appelsin »

Hva tror dere om Sai Baba fra India som kan materialisere ting ut av løse lufta? Mange anser han for å være en nålevende Kristus-skikkelse, andre betrakter han som en stor helgen, mester eller en hellig mann.

Her kan dere finne videoer der han materialiserer gjenstander:

http://www.saibabalinks.org/videoclips.htm


Må bare riste på hodet her. Det rareste er han utstråler alt annet enn å være en løgner. Men kanskje er det bare jeg som er naiv? :?
Antall ord: 84
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Palladium
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 27 Sep 2004 07:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Palladium »

Sri Baba ja...
Jeg har faktisk mye mer tro på de magiske kreftene til David Copperfield.

Vi snakker om en fyr som drar rundt og gjør "mirakler" mens han samler en større og større hjord (og penger)
Dette er akkuratt det samme som Guruene som føyk rundt på 70tallet og lurte folk trill rundt.
Bare fordi man går rundt med en gardin og har afro betyr ikke at man er magiker...

Når det gjelder filmer og videoer: Jeg så for ikke lang tid siden en film der noen ble drept, og andre fektet med lyssverd... Og brukte masse magi, som lyn og saker....

Ikke tro på noe man ikke har sett med egne øyne, og ikke da heller.
Antall ord: 124
You are false data, therefore I will ignore you. Let there be light.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nå driver ikke cobberfield med magi da


Men det er mange med evner i de landene i østen. Har mer tro på de som spår de på gata i de landene enn en overpriset utspjåka dame i norge men krystaller i huet og ræva....
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg synes Sai baba er cooool, jeg 8)
Spesielt p.g.a. afro'n og gardinene
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Palladium
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 27 Sep 2004 07:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Palladium »

Jeg sa jo aldri at jeg ikke syntes han var kul.
Gardiner og afro er en lite brukt kombinasjon.

Jeg er ikke sikker på om jeg skrev navnet riktig, men jeg mente han amerikanske tryllekunstneren som er gift med Claudia Schiffer...
Jeg har nemlig sett en del på han, og han er fantastisk dyktig.
Ja visst vet jeg det er trics, men det er så godt utført at det for meg like godt kan defineres som magi.
Veldig mange "mirakler" utført av messiaser, profeter og guruer rundt i hele verden er mer avslørt enn de tingene han gjør på TV.

Det man ikke kjenner er alltid mer mystisk en det man kjenner.
Jeg er sikker på at "Magiske Randi, trønder med taterblod" kunne gjort det stort i India.
(Hvis Magiske Randi blir sint på meg, jeg visste ikke at du fantes, og siktet til en fiktiv versjon av det, ikke det personlig. Ta kontakt så skal jeg rette på dette innlegget)

Det som jeg derimot kan si meg enig i er at i mange "eksotiske" land er troen på det overnaturlige større, noe som gjør det mer utbredt og tilgjengelig.
Antall ord: 197
You are false data, therefore I will ignore you. Let there be light.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links