Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKan noen tyde dette for meg?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Kan noen tyde dette for meg?

Innlegg av Feel »

Jeg lå og sov. Jeg tror ihvertfall at jeg sov, men følte meg helt våken. Det er akkurat der du er like før du våkner!
Jeg hørte lyder. På kjøkkenet var det noen som tok ut av oppvaskmaskinen. Så var det noen som gikk forbi soverommet mitt. Jeg visste at det var ektemannen min og datteren min. Jeg følte at de var der. Hørte at de var der, men samtidig visste at det var umulig. De var jo på jobb og skole! I stedet for å bli redd, sa jeg til meg selv at dette kun var innbilding. Det var kun energiene deres, de var ikke der.
Etter å ha roet meg selv ned, la jeg meg selv til å sove igjen (nå vet jeg ikke sikkert om jeg sov allerede og drømte at jeg var våken?) Da jeg så våknet senere var alt ved det normale. Ingen lyder.

Hva kan dette ha vært?
Det minnet meg litt om vardøger, men da kommer jo personene hjem like etterpå.

Hadde vært fint om noen kunne si sin mening. Jeg er helt blank!

Vennlig hilsen Feel :D
Antall ord: 195
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Innlegg av Ok »

Vet ikke hva det kan være 8)
Men jeg selv pleier å ligge å dra meg om morningene, vet at jeg burde stå opp men gidder ikke før jeg må liksom. Uansett så våkner jeg ofte av at noen roper navnet mitt, stemmen jeg hører er min samboers og han er da på jobb. Han irriterer seg veldig ofte over det at jeg bare ligger der å slenger fremfor å stå opp og gjøre noe fornuftig (jeg har vært sykemeldt lenge og er det forsatt) mens han selv må opp tidlig på jobb. Jeg har lurt på hva dette kan være.. Enten så når underbevistheten hans min når jeg ligger der eller så er det nok min egen samvittighet som jager meg opp med hans stemme fordi jeg rett og slett vet at det plager ham og fordi jeg vet at jeg burde ha stått opp ( dette virker mest logisk ut for min del).
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Har opplevd det mange ganger, har ikke klart å finne ut hva det er. jeg hører at det er noen der, men vet at det er ingen andre hjemme enn meg. Det er som regel helt "vanlige"/hverdagslige lyder man hører, som om noen som holder på med opvask- vaske maskin eller det høres ut som om noen roter i skuffene og lignende. Blei litt skremt i begynnelsen, gikk rundt og sjekket over alt at det ikke var noen andre der, men det var jo aldri noen der. :?
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

linaj skrev:Har opplevd det mange ganger, har ikke klart å finne ut hva det er. jeg hører at det er noen der, men vet at det er ingen andre hjemme enn meg. Det er som regel helt "vanlige"/hverdagslige lyder man hører, som om noen som holder på med opvask- vaske maskin eller det høres ut som om noen roter i skuffene og lignende. Blei litt skremt i begynnelsen, gikk rundt og sjekket over alt at det ikke var noen andre der, men det var jo aldri noen der. :?
Ser vi har opplevd det samme! Men hva betyr det? Henger det igjen energier fra tidligere, som vi snapper opp, eller?
Antall ord: 113
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

Er ikke helt sikker på hva det er, bare vet at noe er det i alle fall :) Vi får håpe at det er noen som har svar på det!
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Jeg tror det enten er energier som henger igjen men kan også være deres egne hjelpere som romstrerer der ute... Mine hjelpere romstrerer ofte i huset og lager lyder etter jeg har lagt meg og det er bare jeg som hører dem... Noen ganger liker de visst å småskremme meg litt også særlig om jeg er alene hjemme så bråker de fælt som om de vil tøyse litt med meg men med en gang jeg tar meg i det , roer meg ned og sier fra at nå må de være stille eller bare akseptrerer at de romstrerer litt så blir det gjerne stille... og noen ganger kan jeg høre de ler når jeg snakker til dem... hi hi... de er noen morsomme og litt tullete hjelpere men de mener bare godt... ser på det som en måte å lære meg å akseptere deres tilstedeværelse og min egen verden at den er helt trygg, og at de passer på meg uansett... Det hender ofte jeg virkelig må le av påfunnene deres, men ser at det ligger lærdom bak alt :wink:
så vennen min... jeg tror kanskje de er der for å lære deg å slappe mer av når du er alene og være trygg på egen tilværelse... Du er aldri alene!!! :lol:
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

maie skrev:Jeg tror det enten er energier som henger igjen men kan også være deres egne hjelpere som romstrerer der ute... Mine hjelpere romstrerer ofte i huset og lager lyder etter jeg har lagt meg og det er bare jeg som hører dem... Noen ganger liker de visst å småskremme meg litt også særlig om jeg er alene hjemme så bråker de fælt som om de vil tøyse litt med meg men med en gang jeg tar meg i det , roer meg ned og sier fra at nå må de være stille eller bare akseptrerer at de romstrerer litt så blir det gjerne stille... og noen ganger kan jeg høre de ler når jeg snakker til dem... hi hi... de er noen morsomme og litt tullete hjelpere men de mener bare godt... ser på det som en måte å lære meg å akseptere deres tilstedeværelse og min egen verden at den er helt trygg, og at de passer på meg uansett... Det hender ofte jeg virkelig må le av påfunnene deres, men ser at det ligger lærdom bak alt :wink:
så vennen min... jeg tror kanskje de er der for å lære deg å slappe mer av når du er alene og være trygg på egen tilværelse... Du er aldri alene!!! :lol:


Hjelpere som driver med poltergeistaktivitet :?: :?: :?:
Næh :?: :?: :?: Må da være annen forklaring... Husarbeid er ikke mine hjelperes sterke side ihvertfall :wink:
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linaj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 30 Mai 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordnorge

Innlegg av linaj »

maie skrev:Jeg tror det enten er energier som henger igjen men kan også være deres egne hjelpere som romstrerer der ute... Mine hjelpere romstrerer ofte i huset og lager lyder etter jeg har lagt meg og det er bare jeg som hører dem... Noen ganger liker de visst å småskremme meg litt også særlig om jeg er alene hjemme så bråker de fælt som om de vil tøyse litt med meg men med en gang jeg tar meg i det , roer meg ned og sier fra at nå må de være stille eller bare akseptrerer at de romstrerer litt så blir det gjerne stille... og noen ganger kan jeg høre de ler når jeg snakker til dem... hi hi... de er noen morsomme og litt tullete hjelpere men de mener bare godt... ser på det som en måte å lære meg å akseptere deres tilstedeværelse og min egen verden at den er helt trygg, og at de passer på meg uansett... Det hender ofte jeg virkelig må le av påfunnene deres, men ser at det ligger lærdom bak alt :wink:
så vennen min... jeg tror kanskje de er der for å lære deg å slappe mer av når du er alene og være trygg på egen tilværelse... Du er aldri alene!!! :lol:
Tror at du har rett i det. Jeg blei litt skremt de første gangene, men skjønte etter hvert at det ikke var noe å være redd for. Stemmer sikkert at det er hjelpere som er der. :)
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

maie skrev:Jeg tror det enten er energier som henger igjen men kan også være deres egne hjelpere som romstrerer der ute... Mine hjelpere romstrerer ofte i huset og lager lyder etter jeg har lagt meg og det er bare jeg som hører dem... Noen ganger liker de visst å småskremme meg litt også særlig om jeg er alene hjemme så bråker de fælt som om de vil tøyse litt med meg men med en gang jeg tar meg i det , roer meg ned og sier fra at nå må de være stille eller bare akseptrerer at de romstrerer litt så blir det gjerne stille... og noen ganger kan jeg høre de ler når jeg snakker til dem... hi hi... de er noen morsomme og litt tullete hjelpere men de mener bare godt... ser på det som en måte å lære meg å akseptere deres tilstedeværelse og min egen verden at den er helt trygg, og at de passer på meg uansett... Det hender ofte jeg virkelig må le av påfunnene deres, men ser at det ligger lærdom bak alt :wink:
så vennen min... jeg tror kanskje de er der for å lære deg å slappe mer av når du er alene og være trygg på egen tilværelse... Du er aldri alene!!! :lol:
Ja det der hørtes kjent ut. Men jeg merket energiene til mine kjære. Hva vil så det si? oppfattet jeg feil, eller?
Tidligere har jeg merket at darlingen min lå i senga ved siden av meg, ennå jeg visste at han ikke var der. Jeg har skremt meg selv mang en gang med det. Men når jeg godtar at han er der fordi han er glad i meg, så roer jeg meg ned.
Antall ord: 301
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hmmm.. Jeg har opplevd det samme.. I våken tilstand... Seinest i går hørte jeg latteren til kjæresten min, som da bor 10 km unna.. JEg forsøke å få det til å slutte, siden jeg tenkte det var min fantasi, men det stoppa ikk.. Det fortsatte til jeg ble utslitt (noe jeg ble i løpet av sekunder) Jeg gikk fra våken tilstand til søvnig tilstand.. Har også opplevd å høre navnet mitt.. Som oftest en kvinnestemme.. Morra mi trur jeg er litt merkelig siden jeg alltid spør om hvem som ropte på meg..
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Beklager å gå litt fra hovedtema her.. Ville bare svare nienna.

Såvidt jeg vet så heter det claireaudioence :wink:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det som er hovedhistorien her i denne tråden , er jo vardøger...
Det er kjent at vardøger dukker opp litt tidligere enn hva ved personen selv gjør.

I "gamle dager" når man skyndte seg avgårde, måtte man ta pauser for å "vente på fylgjet", noe vi har "glemt" i vår moderne tid.

Det som slo meg i denne tråden er at det kan være "vardøgeret" til personen det gjelder som ennå ikke har "kommet seg avgårde"....

A
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Feel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 11 Mai 2005 17:41
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trønderlag

Innlegg av Feel »

Asbjørn Aamot . . P.P.V. skrev:Det som er hovedhistorien her i denne tråden , er jo vardøger...
Det er kjent at vardøger dukker opp litt tidligere enn hva ved personen selv gjør.

I "gamle dager" når man skyndte seg avgårde, måtte man ta pauser for å "vente på fylgjet", noe vi har "glemt" i vår moderne tid.

Det som slo meg i denne tråden er at det kan være "vardøgeret" til personen det gjelder som ennå ikke har "kommet seg avgårde"....

A
Som jeg har forstått vardøger, så melder det en ankomst. Min far pleide å komme hjem fem minutter før han endelig kom. Vi hørte det alle sammen. Men det som går igjen her skulle en heller tro at det er energiene til personene som bor der henger igjen. Enten det eller at personen som opplever dette tenker så kraftig på sine nærmeste at hun/han hører dem!

Tror ikke det finnes noe fasit svar. Men det er fint å høre mange forskjellige meninger. Det er jo hele påenget med disse diskusjonene!

Vennlig hilsen
Feel
Antall ord: 195
FEEL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

thanx DANNi .. Men kvinnestemmen er ikke noe jeg har hørt før.. Det virker veldig sårt.. :S Måte bare skrive at jeg hadde opplevd det selv skjø..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Ikke for å virke useriøs, men mener det er et fint aspekt ved "problemstillingen":

Hva skjer ikke med oss når vi reiser med fly og andre transportmidler som fører oss fra et sted til et annet i hurtig hastighet?
Fysisk er vi jo der vi skal være.
Men..?

Har ofte koblet dette i hjernen min som en teori på hvorfor så mange av oss virker sjeleløse og overfladiske, jeg.
Antall ord: 73
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links