Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEr det bra og styre drømmene sine?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Er det bra og styre drømmene sine?

Innlegg av Roy A »

Jeg mener at hver drøm har sitt budskap og sine små varsler. Sånn som i natt drømte jeg at læreren min drakk jorbærsaft, også kort tid etter øvelseskjører jeg kjører med en sportsbil sammen med mamma. Sitter her og funderer litt: Når jeg tok bussen til jobb så jeg en drit kul bil, akkurat som den jeg så i drømmen! Jeg var på gulskogen, der jeg kjørte kjørte bil for førstegang! Og tror du ikke jeg drakk jorbær solrik (jordbær saft som selges i pappbokser) :shock: Som pappa ga til meg, Pappa = lærer meg mye altså lærer. Spørr du meg så syns jeg dette ikke er helt "normalt" har hatt en god del sånne opplevelser de siste ukene :roll:
Men jeg ser at folk prøver og ta kontroll i drømmene sine, det har jeg også jobbet litt med :? , men er det bra? Da kan vel ikke de symbolene og meningene som egentilg skal komme til deg?
Og hva er disse drømmene? er det noen grunn til at jeg har dem?
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Re: Er det bra og styre drømmene sine?

Innlegg av shocola. »

Roy A skrev:Jeg mener at hver drøm har sitt budskap og sine små varsler. Sånn som i natt drømte jeg at læreren min drakk jorbærsaft, også kort tid etter øvelseskjører jeg kjører med en sportsbil sammen med mamma. Sitter her og funderer litt: Når jeg tok bussen til jobb så jeg en drit kul bil, akkurat som den jeg så i drømmen! Jeg var på gulskogen, der jeg kjørte kjørte bil for førstegang! Og tror du ikke jeg drakk jorbær solrik (jordbær saft som selges i pappbokser) :shock: Som pappa ga til meg, Pappa = lærer meg mye altså lærer. Spørr du meg så syns jeg dette ikke er helt "normalt" har hatt en god del sånne opplevelser de siste ukene :roll:
Men jeg ser at folk prøver og ta kontroll i drømmene sine, det har jeg også jobbet litt med :? , men er det bra? Da kan vel ikke de symbolene og meningene som egentilg skal komme til deg?
Og hva er disse drømmene? er det noen grunn til at jeg har dem?
tja.. litt merkelig men.. var nok litt tilfeldighet også!
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Kanskje man gjennom å forandre forløpet i en drøm også forandrer forløpet i virkeligheten? Om man er sanndrømt og i drømmen avverger en ulykke, for eksempel...?

Kan man ta kontrollen i drømmen kanskje man lærer å ha bedre kontroll i det våkne livet også...?

Det bruker for eksempel å virke forløsende å bevisst "gå imot" sånt som virker truende og skremmende i drømme. På den måten blir man kjent med sine "mindre pene" sider og kan integrere dem i helheten.

Det virker i alle fall på meg som om du er veldig flink til å se sammenhenger mellom drømmeopplevelser og det våkne livet ditt. Kanskje kommer du på hva du kan bruke drømmeinformasjonen til på en bevisst måte i våkenlivet ditt lengre fram?

Fikk disse funderingene her... :-k
Antall ord: 139
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skjettenboy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Mai 2005 01:24
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Innlegg av skjettenboy »

hørtes litt tilfeldig ut da, men man vet vel aldri... :P
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Er det bra og styre drømmene sine?

Innlegg av Asbjørn »

Roy A skrev:Spørr du meg så syns jeg dette ikke er helt "normalt" har hatt en god del sånne opplevelser de siste ukene :roll:
Men jeg ser at folk prøver og ta kontroll i drømmene sine, det har jeg også jobbet litt med :? , men er det bra? Da kan vel ikke de symbolene og meningene som egentilg skal komme til deg?
Og hva er disse drømmene? er det noen grunn til at jeg har dem?
Jeg tror ikke du skal være bekymret for å "ta kontroll" i såkalt profetiske drømmer !

Det er fordi disse profetiske drømmene kommer fra en "annen kanal" enn hva vanlige drømmer kommer fra.

Vanlige drømmer kan man sammenligne med tv-spill - der kan du ta spillkontrollen og styre det som skjer.

Profetiske drømmer ( hvis det ER det du har, da ) er som å ta inn film fra satelitt. Du "kan" eventuelt slå av eller bytte kanal, men programmet går uansett....

At du har mange slike drømmer, kan bety at du kansje er i ferd med å åpne en "kanal" inn till ditt sinn, og at du "får" dagligdagse episoder kan være "trening" for å lettere kunne bruke dette senere.
Dette er dog usikkert, og bare en tanke jeg fikk på dette.
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneJ
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 02 Sep 2004 10:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Torvastad

hei

Innlegg av ToneJ »

Om det er bra å styre sine drømmer?

Det kan det være men også ikke. Jeg synes at vi skal styre dem om det er nødvendig å gjøre det. Det hvet en best selv. Tenk på om du vil at dette skal skje.
Antall ord: 45
Tone Grønnevik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links