Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDe fleste har "evner"

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Nienna.Melwasul skrev:Men jeg er fremdeles skeptisk på at alle mennesker er sanndrømte.. Vi har alle forskjellige evner.. Det trur jeg mer på.. Jeg kommer ikke i kontakt med det åndelige som venninna mi, men til gjengjeld er jeg sanndrømt og hypersensitiv..
Joda, vi har alle mer eller mindre evner - i utgangspunktet har vi alle like forutsetninger.
MEN: Og her er "cluet" :
Siden det er SMÅ mange evner, så må vi tilpasse oss å bruke noen av de, mens andre blir redusert.

Akkurat som i det "vanlige" livet.
Noen leser "som en prest", andre har dysleksi og har store problemer med å lese i det hele tatt.
Andre er matematiske "genier" , men har ikke greie på geografi.
noen har en meget utmerket sans for rom / figurer / finne vei / geografi,
men klarer ikke å regne ut hva 14 * 2 + 4 er...

Vi har alle de samme forutsetningene, men vi har "spesialisert oss".

Jeg tror nesten at "vanlige evner" og "parapsykologiske evner" kansje går hand i hand i denne sammenheng ...
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

mhm.. Kanskje det.. :p
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

DANNi skrev:
Xpirit:
Kan jeg få ta vare på dette innlegget ditt eller? Veldig bra, godt flere har samme mening som meg og sier det:)
Ja! Ja men ikke stjel "copyright". :roll: :lol: 8) :D Suit yourself
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Nienna.Melwasul skrev:Danni.. Kan hende jeg har en bedre kontakt.. Men i dag fant jeg ut at det er ikke bare jeg som hører stemmer, men broren min og... Og typen min får et slags sjokk når jeg snakker om det..

Men jeg er fremdeles skeptisk på at alle mennesker er sanndrømte.. Vi har alle forskjellige evner.. Det trur jeg mer på.. Jeg kommer ikke i kontakt med det åndelige som venninna mi, men til gjengjeld er jeg sanndrømt og hypersensitiv..
Ja.. Du er sikkert ganske mottagelig, men jeg føler ikke at sanndrømming er en evne i den forstand som klarsyn og healing.

Når du kaster ut et tall som 10% Wiz2, så er jeg overbevist at du har mer forklaring på det. Det er å se det fra ei kort side det, men du vet mer. Altså, ALLE har evner, men det er ikke alle som skal bruke dem. For at vi skal lære det vi skal lære så blir vi aktivert med de og de evnene ikke sant. Altså, selv om en er klarsynt og jeg ikke klarer å utvikle meg dit, betyr ikke at evnen ikke ligger i meg, men at jeg ikke har behov for den evnen i dette livet.. Vil jeg tro..

Hehe Xpirit.. Neida.. =p
Joda, vi har alle mer eller mindre evner - i utgangspunktet har vi alle like forutsetninger.
MEN: Og her er "cluet" :
Siden det er SMÅ mange evner, så må vi tilpasse oss å bruke noen av de, mens andre blir redusert.
Der ligger litt av det jeg prøver å si ja... :)
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

DANNi skrev:
Joda, vi har alle mer eller mindre evner - i utgangspunktet har vi alle like forutsetninger.
MEN: Og her er "cluet" :
Siden det er SMÅ mange evner, så må vi tilpasse oss å bruke noen av de, mens andre blir redusert.
Der ligger litt av det jeg prøver å si ja... :)
Hehe, skravefleil forekommer ja, "SÅ mange evner" skulle det stå - så ble de SMÅ ...

Hmmm.... ligger det noe under her ?
Det vi driver med er "småpjatt" i forhold til hva vi EGENTELIG skal KUNNE ??

Asbjørn.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hmmmm.. Men i så fall.. Jeg kan vel si meg enig at alle har evner, men at noen har det på et litt lavere nivå, litt mer jordisk nivå som for eksempel på skolen eller noe sånt.. andre har evner som er litt mer vanskelig å forklare..
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Okei..

I utgangspunktet er ALLE helt like. Alle sjelene våres (våre virkelige jeg) har alle evner og kan alt. I teorien. Men vi blir kastet ned på jorda og andre steder for å erfare, for å lære hvordan ting funker i praksis. Ved dette så havner vi på ulike utviklingstadier, og på denne måten har vi forskjellige ting å lære og erfare. Det er ikke alle som skal erfare på jorda å ha åndelige evner, men at erfaringene deres skal være noe mer jorda. Erfaringene er ikke noe dårligere av den grunn, men det det de trenger å lære. Allikevel så kan de være lengre i utviklingen enn en som er klarsynt og healer og astral projekterer naturlig fra fødsel..

Alt kommer ned i hva man skal lære.

Jeg ville aldri hevet meg over noen som ikke har noen evner, men heller verdsatt kjente og ukjente som det de er. Alle har noe å lære av alle, uansett hvilket ståsted man har, for det er derfor du har møtt på nettopp dem.

Så, jo alle har evner. Og da mener jeg ikke noen har de og noen har de. Men at alle har alle evner du måtte tenke deg. Men, som man kanskje har lagt merke til så blir man ofte født med totalt hukommelstap. Og på den måten så vet man ikke om noen evner. Man stiller på en måte blankt, og da er det lett å plukke ut de evnene som man trenger for å lære det man skal lære. Ved neste liv kan rollene være TOTALT snudd og plutselig sitter du å hakke en eneste åndelig evne. Nå er sjansen liten for det vil jeg tro, men det kommer sikkert annpå hvordan man brukte evnene sine ved forrige liv. Alt går ned i hva man trenger i sin utvikling.

Jeg angriper ingen her altså, jeg bare kommer med noen tanker.
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

DANNi skrev:Okei..

Allikevel så kan de være lengre i utviklingen enn en som er klarsynt og healer og astral projekterer naturlig fra fødsel..

Jeg angriper ingen her altså, jeg bare kommer med noen tanker.
Du er nok inne på noe der, ja !
Mange mennesker er typisk "gamle sjeler" uten å ha snev av evner innenfor det parapsykologiske.
Men som du sier; De er IKKE noe dårligere mennesker av den grunn !
Jeg tror ingen føler de utalelsene der som et angrep :)

Ting er ikke alltid hva de ser ut som. Hvis de ser ut, da, i det hele tatt.... hehe

Asbjørn.
pr 15 Mai 2005: pr 16 mai 2005
Root: open (25%) open (31%)
Sacral: open (25%) open (44%)
Navel: open (43%) open (56%)
Heart: open (18%) open (25%)
Throat: open (43%) over-active (75%)
Third Eye:open (37%) open (56%)
Crown: open (25%) open (56%)
Trur nesten testen er humøravhengig....
Chakra test
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

:wink:
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Jeg tror også at alle barn er født mer eller mindre åpne for åndelig informasjon og at vi gjennom et liv blokkeres mer og mer for denne energikanalen og evnen til å tolke denne eneriginfoen som omgir oss alle...
i oppveksten hører vi sannheter fra alle rundt oss og gjør dem til våre egne og mange av dem kan føre til at vi pådrar oss blokkeringer i vår egen energiflyt(chakraene) derfor er det ikke så mange voksne i dag som er åpen og i stand til å forstå den åndelige side av verden...
mange tror vi er gale om vi våger snakke om slikt... men men... så igjen har vi de som blir nysgjerrige og føler en dragning til å lære mer om dette tema og det igjen fører til å vedkommende igjen blir mer og mer åpen og forstår mer av den store helheten...
Sjelen er her på jorda i skikkelse av det bestemte mennesket for å lære noe bestemt i veien på å bli en mer lærd sjel, tror jeg...
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneJ
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 02 Sep 2004 10:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Torvastad

hei

Innlegg av ToneJ »

Jeg synes at det er fint at noen av oss sitter med gaver som vi har fått. Jeg tror egentlig at alle har evner. Det ligger mer i oss som barn. Vi kan jobbe med evnene våre. Gjøre dem bedre og sterkere. Det er en fine gave synes jeg.
Jeg synes at alle skal aksptere oss som har denne troa. En skal ikke le av oss. Da kan en heller tie. Det er mine ord.
Antall ord: 78
Tone Grønnevik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Hmm. kanskje fint at jeg fant ut om evnene mine i den alderen jeg er i da. fordi hvis jeg hadde glemt det liksom helt, og tatt det opp igjen seinere, så kanskje jeg ikke hadde kunni det jeg kan. elns...
Antall ord: 41
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

Nienna.Melwasul skrev:Hmmmm.. Men i så fall.. Jeg kan vel si meg enig at alle har evner, men at noen har det på et litt lavere nivå, litt mer jordisk nivå som for eksempel på skolen eller noe sånt.. andre har evner som er litt mer vanskelig å forklare..
Okei. Men jeg tror at de fleste "friske mennesker" har "spesielle" evner. Bare at de er så usynlige hos mange, da de ikke er stimulert. De har ikke fått blomstre som de skal. Heldigvis lærer ikke alle sjeler alt nøyaktig samtidig, hadde det vært slík hadde jo alle kunnet nøyaktig det samme pluss var nøyaktig like god i det samme. En slik verden ville blitt en verden uten mangfold.
Antall ord: 126
Livet er ikke en gave - du ér selve livet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links