Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDe fleste har "evner"

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

De fleste har "evner"

Innlegg av Xpirit »

Mer eller mindre utviklet.

Når du er barn har du evnene, men har kanskje ikke kontroll på dem. Ettersom du vokser opp i dagens samfunn nedprioriteres og glemmes evnene. Det er liksom ikke et emne/issue en gang (!) verken i skole eller hjem. :( Så man går rundt og er mer "Produkter" (slaver av våre inntrykk) mer enn vi lærer oss bearbeide inntrykk på en klok måte.
Vi er mer slaver av vår verden/vårt samfunn enn vi "bruker vår naturlige forsknings- og søkerevne". (Religioner er særlige eksempler på "slaver av inntrykk, istedet for å bruke fritt sinn til å tolke inntrykkene.)

Så her går man altså å ser mer ut enn man ser inn ("inne" er altså hvor resultatet av inntrykk befinner seg) og opplever til daglig en ganske liten del av hva virkeligheten egentlig er og kan være.

Noen er "altfor religiøs" å trur at "GUD" har alle evnene og at vi er "UNDER HAM", mens andre er så anti i forhold til dét igjen (forståelig for religion feks. kristendommen er ikke akkurat fremstilt på en forlokkende måte..) at de utelukker "alt som kalles overnaturlig". Og det er jo heller ikke bra..

Mennesket er "forurensed" av alle inntrykkene. Plasserer man dem ikke riktig, eller naturlige deler ved oss overkjøres, feks. evne til fri tenking og søkerevne, da blir vi slik som vi er idag. "Mistriosike og skeptiske til noe vi kaller overnaturlig". .. :? :( :cry:
I dagens samfunn brukes ikke mennesket som ressurs bra nok.

Og selv om noen har evner du ikke i et øyeblikk har eller forstår noe av, så betyr ikke det at du aldri kan oppnå det samme som den som i øyeblikket hadde en evne. Ingen er mer verdifulle enn andre, selv om ikke alle tenker de samme tankene samtidig..
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DenNærsynte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 06 Feb 2005 22:45
19

Innlegg av DenNærsynte »

Hahaha, "sure.
Ingen har slike evner. Alt er i hovudene dåkas.
Hahaha.
Antall ord: 13
lol

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

DenNærsynte skrev:Hahaha, "sure.
Ingen har slike evner. Alt er i hovudene dåkas.
Hahaha.
Ja da er i så fall nesten alle i verden syke da.

Du skal være forsiktig med å le av andre, før du har innsikt i hva det prates om.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

evner er morsomt å ha ^^ selv om jeg liksom ikke kan det så bra :\ blir som level 2 ellerno :P
Antall ord: 18
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Trur det er noen få som har disse evnene.. Jeg kjenner mange som blir sjokka når jeg snakker om det.. Jeg opplevde som liten at ei snakka om dette, men jeg har alltid hatt det.. Jeg drømte mine første sanndrømmer fra bitteliten av.. Og kan fremdeles huske det fra barnehagen... Er vel ikke alle som har det...
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

DenNærsynte skrev:Hahaha, "sure.
Ingen har slike evner. Alt er i hovudene dåkas.
Hahaha.
Det overnaturlige og paranormale er det eneste temaet i verden hvor folk uttaler seg skråsikkert om temaer de faen ikke har utforsket en dritt. Greit, kanskje vi tar feil, men det har pokker ikke du noe grunnlag for å uttale deg om. Sett deg ned, les 100vis av bøker og rapporter. Oppsøk medier. Oppsøk steder det angivelig spøker. Mediter i timesvis. Jobb med energier. Prøv å få en Ut av kroppen opplevelse eller bevisst drøm. Jobb med dette i åresvis. Så kan du uttale deg. Fram til da. Schuuuti!
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

*klapper for >Wiz*
men du, DenNærsynte.. Du kan godt forklare meg hvorfor jeg hører mitt navn, hvorfor jeg drømmer om ting som skjer senere? Kan du forklare deT?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Xpirit »

Nienna.Melwasul skrev:Trur det er noen få som har disse evnene..

Tror mange har dem inni seg, selv om ikke alle har funnet dem og er bevisst over dem.

Som sagt, dagens samfunn ypper oss ikke akkurat til å bli bevisst på vår natur og egenskaper.. :P
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Nienna.Melwasul skrev:Trur det er noen få som har disse evnene.. Jeg kjenner mange som blir sjokka når jeg snakker om det.. Jeg opplevde som liten at ei snakka om dette, men jeg har alltid hatt det.. Jeg drømte mine første sanndrømmer fra bitteliten av.. Og kan fremdeles huske det fra barnehagen... Er vel ikke alle som har det...
Egentlig så tror jeg alle drømmer sanndrømmer iblandt.. Men hvor mange husker drømmene sine a? Du har sikkert bedre kontakt med underbevisstheten din en mange :) Jeg vil tro at når du eller noen andre opplever dejavu så kan det i noen tilfeller stamme fra en sanndrøm.

Sanndrømming er noe som ligger naturlig i alle, man må bare stole på det og huske drømmen sin. Sanndrømming kommer når man trenger det og det er ikke alle og alltid man har behov for det da.

Mente dette ikke som negativ iforhold til deg, synes det er fantasisk at du sanndrømmer ofte. Det skjer ofte ikke sant? Ihvertfall det inntrykket jeg fikk.. :D

Xpirit:
Kan jeg få ta vare på dette innlegget ditt eller? Veldig bra, godt flere har samme mening som meg og sier det:)

Vennlig hilsen
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Vi alle siter med evnene.
Forskjellen er alle de innrtykkene man får etter som man vokser opp.
Og på 60-70 tallet var det et hysj hysj emne å ta opp.
Derfor ble det fortrengt en del av de.

Men nå er det kommet en nytid, vi foreldre er mer åpne for våre barns evner og de kan holde på sin utvikling kontra den gang jeg var barn.
Antall ord: 69
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Maya skrev:Vi alle siter med evnene.
Forskjellen er alle de innrtykkene man får etter som man vokser opp.
Og på 60-70 tallet var det et hysj hysj emne å ta opp.
Derfor ble det fortrengt en del av de.

Men nå er det kommet en nytid, vi foreldre er mer åpne for våre barns evner og de kan holde på sin utvikling kontra den gang jeg var barn.

Ja, tror nok det er korrekt.
Antall ord: 77
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tror ikke alle sitter med evner. Kanskje rundt 10%! Man har uansett ikke evner på alle områder!¨
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Veit ikke hva foreldrene mine syns om sånt :P om de trur på det eller ei.

Dem veit ikke at jeg kan muligens ha noen heller.

Edit: trykkleif has left the building.
Antall ord: 32
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>Wiz skrev:Tror ikke alle sitter med evner. Kanskje rundt 10%! Man har uansett ikke evner på alle områder!¨
Både og !

Alle har i utgangspunktet mer eller mindre evner.
Se på små barn : av og til ser de ting som vi "normale" voksne ikke ser.
Og når de forteller oss om det lyder det:
- Slutt å fantaser !
- Kutt ut det tullet
- Det finnes ingen usynlige venner
- osv
Vi ler av barna, og har det morro på deres bekostning.
( egentlig ikke det vi ønsker, men det er slik barna oppfatter det. )

Etterhvert får barna så mange negative tilbakemeldinger at de begynner å fortrenge det.
Når de kommer på forskole, 1. klasse osv, og forteller om dette til andre, blir de igjen ledd av.
Og dermed - De undertrykker bevisst de inntrykk som er "paranormale".

Og når det først er undertrykt, så skal det mye mer til for å få det frem igjen.

Resultatet er at personer som kansje har hatt slike inntrykk som skmå barn, etterhvert blir fanatiske motstandere av at dette kan være tilfelle.

Det er som røykeren som har blitt ikkerøyker - kan ikke la være å mase på andre om å slutte... ( ja, jeg slutta i fjor sommer :) - 3 pk rød 2 i uka...


Asbjørn
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Danni.. Kan hende jeg har en bedre kontakt.. Men i dag fant jeg ut at det er ikke bare jeg som hører stemmer, men broren min og... Og typen min får et slags sjokk når jeg snakker om det..

Men jeg er fremdeles skeptisk på at alle mennesker er sanndrømte.. Vi har alle forskjellige evner.. Det trur jeg mer på.. Jeg kommer ikke i kontakt med det åndelige som venninna mi, men til gjengjeld er jeg sanndrømt og hypersensitiv..
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links