Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSlepeånd eller Poltergeist?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Thomas

Slepeånd eller Poltergeist?

Innlegg av Thomas »

For å få det klart så er den borte nå :D
-----

Vet ikke helt når det hele startet, men i en periode har det vært bankelyder i huset her.. spesiellt når jeg sitter sent oppe, kan noen banke på døren uten at det er noen der.

Føler ikke at den følger etter meg heller, så blir litt forvirret hva jeg skal "kalle" den for.

Fant kilden til fenomenet.. Huset der jeg bor består av 2 etasjer.. og i andre etasje på motsatt side der jeg har soverom, mitt bror's soverom holdt den til.

Og er det ikke sånn at poltergeis ikke kan forlate sitt omeråde? er et stykke fra rommet mitt til det andre rommet.

Den hadde også en grusom tendens til å tappe meg for energi, ganske skjelden tifeller ganske kraftig at jeg rett og slett måtte ha settet meg ned! :(

Føler også at den har gått psykisk inn på meg, sliter med angst..

Kan ikke si at det var bevisst hvordan den påvirket meg egentlig, men var i senere itdspunk hvor den begynnte å gi lyd ifra seg.. Akkurat som den prøvde å få oppmerksomhet..

Men tok kontakt med en bekjent av meg og fortalte om dette, som ville være med å få fjernet "fenomenet" som plager meg.

Vi fant ut at den holdt til inne i et rom inne i veggen, oppholdsrom for saker og ting... ganske komiskt egentlig.. hehe

Når vi skulle fjerne den gikk den aggresivt på meg, akkurat som den ikke ville slippe tak.. føltes ut som noe rett og slett ble rivd ut av meg..

Etter det hele har en bit av angsten min lettet, føler meg mer trygg hjemme..

Så føles ut som den var der kun for å slite meg ned igrunn :evil:


Men nå er det hele over :D

Har noen av dere kloke forfatning av hva det kunne ha vært.. står igrunn midt imellom begge deler.. hehe
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

haha, ja er godt å få bort noe som ikke skal være der ;)

Klarer ikke å slutte og lese her jeg.. masse spennende :D
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Om det er en slepånd eller poltergeist er vel kanskje ikke så viktig nå som du er kvitt problemet.. Begge deler tapper deg for energi.. En slepånd merkes godt på kroppen da den er med deg overalt. Hvordan skal jeg forklare den følesen da.. Trykk i hodet til tider veldig vondt, sliten nakke, rygg og vondt i korsryggen/nyrene, en indre uro.. Ja kroppen føles rett og slett sliten.. Lukker du øynene kan du se det flimrer og pulserer. Det kjennes som noen kravler og leer seg på kroppen.. Gjerne ryggraden *grøss*. Poltergeist har kanskje en tendens til og ville skremme og plage.. Bråker og knepper i vegger, dører osv.. Jeg tror de liker den energien vi slipper ut når vi er redde og irriterte.. Slik har iallefall jeg erfart det.. Godt du er kvitt problemet :)
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

ToneG... Da sier vi slepeånd :P

og takk for svar ;)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Aerius skrev:Hmmm, hvordan blir man en sånn når man dauer?

Hadde vært en perfekt måte å hevne seg på denne verden og alle møkka folka som bor i den! :twisted:

Demon hadde ikke vært så ille heller.
Ja, det kommer man absolutt lengst med.. Hevn.. :roll:
Personlig tror jeg man blir Poltergeist ol når man har sine svin på skogen i jordelivet.. Skal man inn i lyser må man også vise sannheten.. Da er det nok mange som snur i døren ja.. De feigeste sjelene blir poltergeister osv.. Dette er bare noe jeg tror :) Tror ikke de skal hevne så mye egentlig.. Det er rett og slett feige som ikke tør å stå for det de har gjort..
Ja, mine psyke tanker rundt det..
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Kan ikke alle bruke pendel da?
Hmmm trodde det jeg..
Du kan vel gjøre det du vil så lenge du kan stå for det du gjør.. :)

Å så lenge man har glede av det er det jo bare å "kjøre på"..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

Har tenkt lenge på å lage meg et pendel... Men det blir vel ikke til å kontakte hjelperne mine da.. De hører jeg flytende uansett! hehe

Prøvde pendel i starten, funket veldig bra det :D
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

haha, ser jeg én av hjelperne mine lese et blad forbauser det meg ikke :P Den ene hjelperen min elsker visst å danse såvidt jeg har fått meg meg :D

Da kan vel den andre være soffagris kanskje?
Tja, hadde tatt seg ut det :D

*ler* :P :lol:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

TeeKay skrev:haha, ser jeg én av hjelperne mine lese et blad forbauser det meg ikke :P Den ene hjelperen min elsker visst å danse såvidt jeg har fått meg meg :D

Da kan vel den andre være soffagris kanskje?
Tja, hadde tatt seg ut det :D

*ler* :P :lol:
*ler* kom til å tenke på noe.. Har en kamerat som er så glad i å spille gitar.. <En kveld han satt og spilte måtte jeg le,..Da står det jammen en hel haug på gulvet og danser og har det skikkelig gøy.. Artig opplevelse!
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

ToneG skrev:
TeeKay skrev:haha, ser jeg én av hjelperne mine lese et blad forbauser det meg ikke :P Den ene hjelperen min elsker visst å danse såvidt jeg har fått meg meg :D

Da kan vel den andre være soffagris kanskje?
Tja, hadde tatt seg ut det :D

*ler* :P :lol:
*ler* kom til å tenke på noe.. Har en kamerat som er så glad i å spille gitar.. <En kveld han satt og spilte måtte jeg le,..Da står det jammen en hel haug på gulvet og danser og har det skikkelig gøy.. Artig opplevelse!
haha, :D Nei Tone.. Skal vi kanskje arrangere en "hjelper" fest? Fylle opp en hel hall med hjelpere.. Så kan vi stå mot veggen å se på.. *fnis*
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Guideparty!!! *ler* vi trenger ikke å stå og se på, kan jo bare være med å feste.. Blir ikke så mye drikking der kanskje *S*
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links