Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenLever i alle reinkarnasjoner samtidig?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Karna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 06 Apr 2005 19:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Lever i alle reinkarnasjoner samtidig?

Innlegg av Karna »

Syntes dette er veldig interessant. Men syntes det er vanskelig å forstå.
Er det noen som kan forklare. Vet at tid ikke eksisterer.
Men hvis jeg hadde tatt en regresjon,så hadde jeg jo opplevd
livene mine tilbake til f.eks 1800 tallet. Men jeg er jo her nå,
hvordan kan jeg være de andre stedene til samme tid?
F.eks har jeg fått vite at jeg har vært på Titanic,men overlevde.
Det er altså nå?
Undrer! :roll:
Antall ord: 80
Med hilsen Karna

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Hei
Jeg strever med det samme spørsmålet selv. Har også lært at tid egentlig ikke eksisterer men synes det er vanskelig å forstå hva det egentlig betyr. At det ikke er tid "på den andre siden" er forsåvidt greit, men tid her på jorda som menneske er myyyyyyyyyyyyye vanskeligere å forstå. Hadde vært veldig spennende hvis noen her på forumet kan mer om dette.

Vilya- som også undrer!
Antall ord: 71
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Regresjon er vel bare en måte å minnes et tilbakelagt stadium? Eller å logge seg på en høyere bevissthet som har levd lenger enn legemene i de respektive livene.....vet ikke helt hvordan det egentlig virker, men dette med tid.....tja kanskje tid egentlig eksisterer i åndeverden likevel, men åndene ikke oppfatter det slik fordi de kan fordele sin energi og bevissthet utover tid og rom? M.a.o. at vi har en "makt" over tiden når vi er i en annen form for væren?
Antall ord: 87
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EirikN
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 01 Mai 2005 11:48
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av EirikN »

Jeg kan anbefale boken "Sjelereiser" av Michael Newton dersom dere er interessert i regresjon.Den tar for seg regresjoner utført på pasienter som er satt i hypnose. Boken beskriver sammenhengen mellom livet på jorden og åndelivet (veldig utfyllende om åndelivet). Etter å ha lest boken er det lettere å forstå meningen med livet (syns nå jeg i hvetfall).
Antall ord: 57
EirikN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Heia skrev:.....men dette med tid.....tja kanskje tid egentlig eksisterer i åndeverden likevel, men åndene ikke oppfatter det slik fordi de kan fordele sin energi og bevissthet utover tid og rom? M.a.o. at vi har en "makt" over tiden når vi er i en annen form for væren?
Tiden har vel makt over oss på en måte.
Tid er jo et relativt begrep akkurat som kg. er et relativt begrep.
Kg er jo relatert til tygdekraften på jorden. Dersom vi ikke har tyngdekraft så vil ikke kg. bety noe.
Dersom ikke jorden hadde dreid seg om sin akse med 24 timer så hadde også tidsbegrepet for oss vært unyttig. Vi måler jo noe med vår tidsoppfatning.
Tid er relativt til hvor ditt ståsted er.
Hvor ståstedet til åndene er, vet vi vel mindre om.
På en annen frekvens, i en annen dimensjon.
Tidsbegrepet for dem er sannsynligvis helt anderledes enn slik vi oppfatter det?
Tidsbegrepet for dem er vel ikke eksisterende?
Antall ord: 172
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

larsrolle skrev:
Heia skrev:.....men dette med tid.....tja kanskje tid egentlig eksisterer i åndeverden likevel, men åndene ikke oppfatter det slik fordi de kan fordele sin energi og bevissthet utover tid og rom? M.a.o. at vi har en "makt" over tiden når vi er i en annen form for væren?
Tiden har vel makt over oss på en måte.
Tid er jo et relativt begrep akkurat som kg. er et relativt begrep.
Kg er jo relatert til tygdekraften på jorden. Dersom vi ikke har tyngdekraft så vil ikke kg. bety noe.
Dersom ikke jorden hadde dreid seg om sin akse med 24 timer så hadde også tidsbegrepet for oss vært unyttig. Vi måler jo noe med vår tidsoppfatning.
Tid er relativt til hvor ditt ståsted er.
Hvor ståstedet til åndene er, vet vi vel mindre om.
På en annen frekvens, i en annen dimensjon.
Tidsbegrepet for dem er sannsynligvis helt anderledes enn slik vi oppfatter det?
Tidsbegrepet for dem er vel ikke eksisterende?
Og i dette ligger vel noe av problemet?? Vi har et for "tett" forhold til både tid og rom til å kunne "kvitte oss" med det i forhold til det spirituelle. Vi tillegger automatisk og ubevisst "åndene" de egenskapene vi mener er forutsetningen for realitet og etter mitt syn bærer dette galt av sted... *s*
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja det er jo denne ford***e tyngden igjen!!! Hadde vi ikke hatt gravitasjonen hadde vi kanskje ikke slitt med denne tiden heller :evil: :?:
Antall ord: 23
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Vanskelig å forstå dette. En ting er sikkert og det er at hjernen vår har en utrolig evne til å strukturere hendelser slik at vi opplever tid. Har dere lagt merke til at når en drømmer så har tidsaspektet helt andre dimensjoner? Der hopper en frem og tilbake og ut og inn i tid. Hehe.

Jeg tenker at vi lever alle livene våre samtidig, men vi er så fokuserte på dette livet at vår bevissthet fortrenger alle andre impulser. Hjerna vår sorterer inntrykk og informasjon, og gjenspeiler det vi tror og tenker om verden. Gjennom regresjon, hypnose og drømmer kan en derimot få innblikk i en mye større virkelighet som vi alle er en del av.
Antall ord: 122
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 01 Jul 2005 21:40
18

Innlegg av Lille Drøm »

Fortid, her og nå og fremtid finnes her og nå!
Men mennesker har oppfunnet tid,derfor kan vi i vår levetid kalkulere det!
Det er vår viten og sannhet at vi vil ERFARE ting, derfor trenger vi noe og sammenligne med! :D
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Lever i alle reinkarnasjoner samtidig?

Innlegg av Eireen »

Karna skrev:Syntes dette er veldig interessant. Men syntes det er vanskelig å forstå.
Er det noen som kan forklare. Vet at tid ikke eksisterer.
Men hvis jeg hadde tatt en regresjon,så hadde jeg jo opplevd
livene mine tilbake til f.eks 1800 tallet. Men jeg er jo her nå,
hvordan kan jeg være de andre stedene til samme tid?
F.eks har jeg fått vite at jeg har vært på Titanic,men overlevde.
Det er altså nå?
Undrer! :roll:
Det kommer helt an på hvordan man ser det tror jeg, siden man på den andre siden ikke har tidsbegrep slik vi har i den fysiske verden.

Teorien om at vi lever livene samtidig, bygger gjerne på teorien om at vi befinner oss i flere dimensjoner på samme tid. Dette finner jeg lite holdbart siden min oppfattelse av dimensjon ikke innebefatter noe som kan graves opp av jorda...
Antall ord: 150
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MayB
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 01 Mai 2005 17:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

tid

Innlegg av MayB »

Sånn jeg ser det så er livet på jorden en gjenopplevelse av smerte, glede og andre menneskelige erfaringer. De kan bare oppleves på jorden. Og siden mennesker er så begrensede hittil og ikke har klart å romme alle tankene og kunnskapen som sjelen vår har så har dette måttet blitt delt opp i deler for å kunne sees på som erfaringer med et hendelsesforløp som er fortid, nåtid og fremtid. Der kommer også aldring inn som et aspekt. Vi eldres for å kunne plassere hendelsene som ung, moden og gammel. Vi kunne velge å ikke eldes hvis vi hadde villet det også. Men ikke i vår tids verden. Dette vil gjøre det enklere for oss som sjeler i sjeleverden å se på hendelsene å si; hm, ja da jeg var 10 år, 30 år, mann, kvinne osv; det er også slik vi klarer å erfare følelsene og vite hva vi må inn å 'trene' mer på.

Og derfor har hukommelsen vår også kunnet gjøre dette glemmespillet med å være flere forskjellige personer opp gjennom tiden. Tiden har blitt strekt ut fra å være nå tiden til å inneholde fortiden som vi ser på som tidligere liv. Det også derfor det går an å gjøre en regresjon frem i tid. Og også derfor det går an å se frem i tiden. Vi har allerede levd det livet også! Veldig stilig ikke sant?

Dette vil endres i kvantum hoppet som er i omveltning. Da vil alle huske igjen. Det er allerede i ferd med å skje. Derfor er det mange som går gjennom personlighetsplittelse og dype sorger men også fantastiske erfaringer som sterke personligheter! En blir koblet sammen til èn erfaring og det vi har glemt fra andre liv vil kunne bli forent med den vi er her nå. Det er en kjempespennende tid vi lever i.

:)
Sist redigert av MayB på 03 Aug 2005 08:23, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 307
Sjebnen er en sinnstilstand

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

er ikke regresjon det som HAR vært tidligere da? trodde da jeg..
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MayB
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 01 Mai 2005 17:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

tid

Innlegg av MayB »

Som sjel så har du bare nåtid. Men det høres litt underlig ut, syns jeg også. Det er som en annen skriver lenger oppe i linken. Når du har prøvd regresjon så vet du hva som menes. Da opplever en denne vektløse tilstanden hvor tid ikke er viktig lenger. En kan hoppe dit en vil (som i drømme;)). Jeg har ikke selv prøvd regresjon frem i tid, men vet at det går an. re- betyr å ta opp igjen, og regresjon er en opplevelse der en erfarer, gjenopplever noe en har gjort før, i et annet liv eller i dette livet.

:)
Antall ord: 109
Sjebnen er en sinnstilstand

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Re: tid

Innlegg av shocola. »

MayB skrev:Som sjel så har du bare nåtid. Men det høres litt underlig ut, syns jeg også. Det er som en annen skriver lenger oppe i linken. Når du har prøvd regresjon så vet du hva som menes. Da opplever en denne vektløse tilstanden hvor tid ikke er viktig lenger. En kan hoppe dit en vil (som i drømme;)). Jeg har ikke selv prøvd regresjon frem i tid, men vet at det går an. re- betyr å ta opp igjen, og regresjon er en opplevelse der en erfarer, gjenopplever noe en har gjort før, i et annet liv eller i dette livet.

:)
så når en føres inn i regresjonen,er det som du lever DER samtidig som du lever HER? :?:
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MayB
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 01 Mai 2005 17:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

tid

Innlegg av MayB »

Leste nå at det kalles progresjon når det foregår i fremtiden.

Ja, det kan oppleves slik. Det finnes to typer erfaringer når en er i regresjon. Det er den som oppleves som en ser filmen med seg inne i den og den andre når en opplever det som om en er inne i erfaringen. Det kommer an på hvor langt en er kommet i visualiseringsprosessen tror jeg. Den andre er den heftigste. Da vil en erfare traumer som om de hendte igjen. Det er en veldig fin erfaring men kan også være opprivende hvis en ikke har fått informasjon om at dette kan skje. Men ofte er det dette en søker etter når en gjør en regresjon hos terapaut. Det kan forandre livet for alltid. Jeg har opplevd en slik regresjon. Det var en veldig fin opplevelse. Da følte jeg virkelig kontakt med den jeg egentlig er. Det har gjort livet mitt mye rikere.
Antall ord: 164
Sjebnen er en sinnstilstand

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links