Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEndelig har jeg kontroll.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Gustavo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Jul 2004 01:40
19

Endelig har jeg kontroll.

Innlegg av Gustavo »

Huff det er herlig.
Har jobbet i mange år på å få kontakt med bevisstheten når jeg drømmer, og nå har jeg endelig klart det. Å gud det er herlig. Det er som og leve i 2 verdener, 1 om dagen og en om natten. Det å sove er ikke bare godt lenger, men spennende og lære rikt. Siden jeg har planer med å jobbe med film, har jeg nå tilgang til en veldig stor kreativ kilde.
Jeg møter frykt i drømmene som får meg til å bli modigere i mitt virkelige liv. Kan utføre ting som øker selvtilliten min i det virkelige liv. Har kort sagt fått en personlig vekst etter jeg fikk kontroll på drømmene. Nå er det ikke slik at jeg har kontroll på alle mine drømmer, men de fleste. Noen lar jeg bevisst flyte sin egen gang.
I drømmene mine er det kun min egen kreativitet som stopper meg fra og gjøre ting, så oglære seg drømme kontroll er og anbefale. :D
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

De gangene jeg får til å "våkne" i drømmene, så flyr jeg!
Tror ikke det finnes en mer herlig følelse av frihet :D
Antall ord: 25
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Kan jeg spørre -nybegynner som jeg er- hvordan dere gjør dette?

Når jeg sover, så sover jeg. Trodde jeg... :roll:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Anette skrev:Kan jeg spørre -nybegynner som jeg er- hvordan dere gjør dette?
Når jeg skal forsøke å "våkne" i drømmene mine, så begynner jeg med å gjøre en ting mange ganger om dagen. F.eks å dra meg i fingeren eller spørre meg selv om jeg er våken eller drømmer.
Plutselig en natt så gjør jeg også dette i en drøm, og skjønner i drømmen at jeg drømmer. Når jeg har klart dette, så er det bare å slå seg løs!
Da kan man gjøre alt hva man måtte ønske. :D
Mitt problem er at jeg gjerne blir så oppslukt i alt rundt meg, at jeg glir tilbake inn i drømmen igjen.. :lol:
Men dette er sikkert bare en treningssak! :wink:
Antall ord: 135
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Hvordan husker dere dette da, at dere har vært bevisst i en drøm, når dere våkner opp om morgenen? Jeg kan huske en drøm akkurat da jeg våkner, men den forsvinner som regel i løpet av de første minuttene :shock:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Anette skrev:Hvordan husker dere dette da, at dere har vært bevisst i en drøm, når dere våkner opp om morgenen? Jeg kan huske en drøm akkurat da jeg våkner, men den forsvinner som regel i løpet av de første minuttene :shock:
Du burde forsøke en drømmedagbok :wink:
Og denne skriver du i med en gang du våkner og husker noe!
Antall ord: 70
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Takk for gode tips! Er bare å prøve da :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Anette skrev:Takk for gode tips! Er bare å prøve da :)
Lykke til! :D
Og kom gjerne med tilbakemelding om du skulle klare det!
Antall ord: 23
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gustavo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Jul 2004 01:40
19

Innlegg av Gustavo »

Jeg hadde en spesiell drøm for noen mnd siden.
Jeg og 2 venner(1 gutt 1 jente) ble jaget av et svart stort monster, skygge liknende.
I det jeg sprang ble jeg bevisst i drømmen og husker veldig godt at jeg tenkte: ”Nå har jeg sprunget lenge nok nå må noe gjøres” Jeg og vennene mine sprang til kirkegården å husker jeg sprang for å lette etter en spesiell gravsten. Husker da jeg fant den riktige(fikk ikke se va som sto på den :roll: ) tok jeg den opp å sprang til vennene og sa at: ”Vi må ødelegge denne for å drepe monsteret”
Husker så at en stor skygge(monstret) kom og jeg kastet gravstenen opp i luften(det er en drøm :wink:), også strålte vi et hvit kraftig lys fra hendene våres som holdt stenen i luften til den eksploderte og monsteret forsvant. Jeg våknet i en enrom ekstase og følelse av ekstremt høyt mot. Skulle senere få vite at en frykt for noe i mitt virkelige liv var blitt borte. Va frykten var er litt privat, men takke været drømmen ble noe godt gjort. Har lenge lurt på om det sto noe på gravstenen men får kanskje svar på det en gang også. :D

Som sagt bruk av drømmene mine har gjort livet mitt bedre.
:D
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gustavo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Jul 2004 01:40
19

Innlegg av Gustavo »

Trekk i fingern metoden virker god.

Selv brukte jeg denne:

Hver kveld før jeg sovnet lå jeg i sengen (var veldig nøye med å gjør det kun i sengen)og sa følgende: ”nå er jeg våken” samtidig så jeg meg rundt om i rommet. Etter å ha gjort dette en stund, så tok jeg håndflaten opp og så på den, samtidig som jeg snudde på den(underside,overside) sa jeg dette: ”nå er jeg bevisst”. Etter hvert når jeg drømte spurte jeg meg selv om dette var en drøm, da tok jeg å så på håndflaten og snudde på den, når jeg gjorde det ble jeg klar over at jeg drømte, og koblet derfor bevisstheten til underbevisstheten. Oki det siste der er jeg ikke sikker på, men bare en teori jeg har, kan godt hende jeg er helt på jordet, men det hjelper meg å tenke sånn så velger å tenke sånn.. :wink:

Syns det kan være godt og få vite om andre metoder, så kan en finne en som passer seg best.
:D
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Endelig har jeg kontroll.

Innlegg av Xpirit »

:-) Jeg er også begynt å prøve styre drømmene mine, men du er nok kommet litt lengre enn meg. Jeg er enda alt for ubevisst drømmen, og må liksom bestemme meg før jeg sovner at jeg skal styre drømmen. Drømmer jeg bare uten å planlegge på forhånd, skjer det bare av og tíl at jeg "plutselig er bevisst på drømmen". Men det er gøy. Skal gjøre dette mer, er jo interessant.

Engang planla at jeg skulle styre drømmen. Skulle spørre om hva som helst, og våge å gjøre ting jeg ikke egentlig ville turt, bare helt syke ting liksom. :P Da drømmen kom så fór jeg rundt å sa at dette er egentlig ikke en drøm. Husker jeg tenkte i drømmen at håret til venninna mi så blankt og glatt ut, og jeg ville "Kjenne" på håret. Det kjentes blanktog glatt ut, men visse det var bare en drøm. Du er egentlig ikke her nå, sa jeg til jenta i drømmen. Tro hvor du Egentlig er, tro hva du Egentlig tenker nå... hehe. Gøy å fare slik. Var i kommunens aula. Så tenkte jeg på det jeg ved bevissthet hadde tenkt "det å fare rundt å gjøre syke ting", så jeg røyste meg opp fra stolen jeg satt på, og bare gikk rundt i salen kledde av meg, røsket i klærne mine, bare var teit liksom... hehe gøy. Å det var ikke farlig.. det var jo bare en drøm.
Jeg skal fokusere neste gang på å drømme om en dør jeg ikke tør gå inn i, også skal jeg bestemme meg for å gå inn. Ååhh :) tru hva som er bak døra liksom! *gleder meg*
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Tror en kan lære mye om virkeligheten ved å utforske drømmetilværelsen. Å vere bevisst på at en drømmer i drømmen er innmari stilig!!! :)
Antall ord: 26
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Har nesten fått det til en gang. men det var bare tilfeldig.
Kunne velge hva jeg ville gjøre, men blei liksom ikke helt som jeg hadde tenkt. skulle prøve å løpe, men det gikk så sagte, så da hyperjumpa jeg i stedenfor :P var som å løpe i vann opp til navlen
Antall ord: 54
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links