Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM papir ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Kan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM papir ?

Innlegg av Asbjørn »

Siden man kan se hele auraen av et blomsterblad hvor man har revet av en del av bladet ( kirilianfotografering ), så slo det meg i går ettermiddag (jeg var i konfirmasjon ( som gjest)), og satt og lot tankene vandre litt :

Hvilke substanser kan AURA trenge igjennom ?


Kan aura trenge igjennom noen av følgende :
- papir
- stoff ( f.ex laken)
- treverk
- murpuss ?

Grunne til at jeg tenkte på det var at en eller annen snakket om en røykvarsler.
Radioaktive isotoper som brukes i noen typer røykvarslere sender ut alfastråling, som stoppes av papir / hud, og ca 7-10 cm luft.
Betastråling er "kraftigere" og stråler mye lenger, og går igjennom mye mer materiale.
BLY som er tykt nok stopper den sterkeste - gammastråling.

Dersom man kan påvise hva AURA trenger igjennom, kan man etterhvert kansje begynne å finne ut hvordan man kan måle aura, og dens stråling.

F.ex: Er det forskjell på "gjennomtregning av materiale" avhengig av auraens farge ?

Hvis man lar 3 personer stå bak et forheng, med 1 meters mellomrom, kan da en "auraleser" se "hvem" som står hvor ?


Utrolig hvordan en konfirmasjon kan få tankene på gli ;-)

Asbjørn.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Kan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM pap

Innlegg av Biejjie »

a.aa - A.Aamot skrev:Utrolig hvordan en konfirmasjon kan få tankene på gli ;-)
:lol:

Men, jeg har faktisk fundert litt i lignende baner. Når jeg sitter på noe med forholdsvis høy tetthet - la oss si en blykrakk - klemmes auraen så jeg får en krakk-formet grop i den, da, eller...? :D
Antall ord: 53
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Kan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM pap

Innlegg av Asbjørn »

Biejjie skrev:
a.aa - A.Aamot skrev:Utrolig hvordan en konfirmasjon kan få tankene på gli ;-)
:lol:

Men, jeg har faktisk fundert litt i lignende baner. Når jeg sitter på noe med forholdsvis høy tetthet - la oss si en blykrakk - klemmes auraen så jeg får en krakk-formet grop i den, da, eller...? :D

Ja, det er jo ett av de "problemene " som man må vurdere...
Kansje "HEALING av AURA" får en helt ny betydning ;
Vi må ta en opprettning her først, Auraen din er jo bulkete både her og der, spesielt der... så fortsetter vi når det er gjordt .... ;-)

A
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Kan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM pap

Innlegg av Biejjie »

a.aa - A.Aamot skrev:Ja, det er jo ett av de "problemene " som man må vurdere...
Kansje "HEALING av AURA" får en helt ny betydning ;
Vi må ta en opprettning her først, Auraen din er jo bulkete både her og der, spesielt der... så fortsetter vi når det er gjordt .... ;-)

A
Man kanskje skal være glad for at det ikke lages så verst mye blymøbler, kanskje...? :lol:
Antall ord: 73
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Hei =)

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

Godt spørsmål. enkelte ting kan man merke personen bak, ved å føle aura. men en mur blir nok vansklig... :P men et teppe osv, tror jeg måtte gå bra.....
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Hei =)

Innlegg av Biejjie »

Olav Moldestad skrev:Godt spørsmål. enkelte ting kan man merke personen bak, ved å føle aura. men en mur blir nok vansklig... :P men et teppe osv, tror jeg måtte gå bra.....
Så om jeg stiller meg med ryggen tett intil en mur... buler auraen min ut på sidene av meg da, eller hvor blir det av den delen av auraen som omgir og strekker seg ut bak den fysiske ryggen min...?

Ikke for å være vrien nå altså! :lol:
Antall ord: 81
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hei =)

Innlegg av Asbjørn »

Biejjie skrev:
Olav Moldestad skrev:Godt spørsmål. enkelte ting kan man merke personen bak, ved å føle aura. men en mur blir nok vansklig... :P men et teppe osv, tror jeg måtte gå bra.....
Så om jeg stiller meg med ryggen tett intil en mur... buler auraen min ut på sidene av meg da, eller hvor blir det av den delen av auraen som omgir og strekker seg ut bak den fysiske ryggen min...?

Ikke for å være vrien nå altså! :lol:
Hehe, JODA, Du er vrien ! :twisted:

Nei, jeg tror faktisk det vi ser av Auraen er som lysenergi, den kan til en viss grad trenge igjennom noe materiale, ( som lys gjennom matpapir), mens på en mur, så stopper det kansje på overflaten ?

VI MÅ TESTE! ;-)

Synd jeg bor så langt unna de fleste andre som kunne være med på eksperiment.
( Ps; er vel en risiko for at klarsyn kan "forkludre" denne testen ? ;-)

Asbjørn.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Hei =)

Innlegg av Biejjie »

a.aa - A.Aamot skrev:Nei, jeg tror faktisk det vi ser av Auraen er som lysenergi, den kan til en viss grad trenge igjennom noe materiale, ( som lys gjennom matpapir), mens på en mur, så stopper det kansje på overflaten ?
Aha! Ja, om man går ut fra at den består av en form for bølger a la lys, blir det lettere å se det for seg (men ikke like morsomt! :P )! Jeg har liksom alltid sett den for meg som en eller annen slags form for materie, jeg, og at den har sin mer eller mindre bestemte form og tar akkurat mye plass, liksom. - Og at den "gupper" når man går. :)
Antall ord: 116
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Nå er jo ikke bly og andre stoffer så tette som du tror. Det meste består faktisk av tomrom. Det er stor avstand mellom atomkjernene i et stoff, det er derfor stråling kan trenge inn i det. En strålingspartikkel (alfa/beta) som treffer en atomkjerne vil stoppes/bremses/avbøyes av denne, men noen partikler bommer på atomkjernene og forsetter innover i matrialet. Til slutt vil de treffe noe, men sjangsen for å treffe noe er større for alfastråling som er heliumkjerner, mindre for betastråling som er elektroner og minst for gammastråling som er fotoner, pga størrelsen og massen på disse. Et stoff med store atomkjerner som bly vil gjøre det vanskeligere for partikler å trenge gjennom, mens luft med sine mindre atomkjerner og mindre tetthet gjør det lettere. Alle fysiske strålingstyper går i rette baner, men kan samtidig avbøyes rundt hjørner fordi de også er bølger i tilegg til å være partikler. Lys er både partikler og bølger samtidig avhengig av hvordan du ser på det. Kvantemekanikken åpner også for at en partikkel kan komme ut på den andre siden av et stoff før det ifølge beregninger skal ha klart å gå gjennom stoffet, partikkelen har da gått fortere gjennom et stoff en gjennom vakum (raskere enn lyset). Dette har faktisk forskere klart å få til i kontrollerte forsøk. Ting kan gå fortere enn lyset og til og med dukke opp og forsvinne spontant.
Det var dagens gratis fysikkundervisning.

Aura er ikke fysisk stråling for ellers hadde vi kunnet måle det. Det er mulig at det er en annen type stråling (psykisk) som vi ikke har mulighet til å påvise ennå. Da er det også mulig at det ikke oppfører seg som vanlig fysisk stråling, kanskje det ikke nødvendigvis beveger seg i rette baner? Det er ingenting som skulle tilsi at ikke-fysiske ting stoppes av fysiske ting, stoppes tankene dine av hodeskallen din? Er tanker inni hodet eller er de noe mer enn elektriske signaler mellom synapser? Er bevisstheten din knyttet til kroppen? Jeg tror nok ikke det finnes møbler som kan bulke auraen din.
Sist redigert av Bjørn på 26 Apr 2005 09:33, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 371

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kjempebra svar, Bjørn.

Utover den atmiske grensen er energien visstnok bare "lys".


Det jeg fikk snodige assossiasjoner til da jeg leste dette var nøytrinostråling. Den er jo mulig å måle, men de trenger jo igjennom hva som helst....nei, jeg veit ikke!!! :x
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Ting kan ikke påvises direkte, men bare ved at de påvirker andre ting, feks et måleinstrument (de interagerer). Dermed kan vi ikke måle noe uten at vi samtidig påvirker det vi måler.
Vi bruker fysiske instrumenter for å forsøke å påvise noe som sansynligvis ikke er et fysisk fenomen, hvorfor er det da rart at vi ikke har klart å måle aura ennå? At det ikke kan påvises betyr ikke at det ikke eksisterer. Filosofisk sett eksisterer det jo for de som tror på det. Det eksisterer på en måte for de som ikke tror også ettersom de må ta stilling til begrepet for å avvise det. Aura eksisterer hvertfall som et begrep på linje med godhet, ondskap, kjærlighet osv. Ingen av disse begrepene kan måles eller veies men de eksisterer jo i vår bevisshet.

Et sentral filosofisk problem er hvorvidt noe egentlig eksisterer utenom i vår bevissthet, den eneste måten vi kan oppleve verden på er jo subjektivt gjennom våre tankeprosesser. Er verden da noe vi har konstruert i tankene våre eller ville den eksistert selv uten at noen var der for å se det?
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Flotte og GODE svar, Bjørn ! Helt enig !
Bjørn skrev:Ting kan ikke påvises direkte, men bare ved at de påvirker andre ting, feks et måleinstrument (de interagerer). Dermed kan vi ikke måle noe uten at vi samtidig påvirker det vi måler.
Nettopp, og det er litt av poenget med DENNE tråden ;
Dersom AURA trenger igjennom materiale ( f.ex en tynn plate),
så vil (bør) man se på auraen at her står det en person bak veggen.
Dette kan et forsøk kontrollere.
Kansje kan man skille på personer og, på grunnlag av hva den som kan se aura ser av detaljer i auraen.
Bjørn skrev:Aura eksisterer hvertfall som et begrep på linje med godhet, ondskap, kjærlighet osv. Ingen av disse begrepene kan måles eller veies men de eksisterer jo i vår bevisshet.
Ja, Ondskap f. ex. kan ikke måles , men kan føles !
( Så spørs det om vi kan bruke følelsene våre som måleinstrument, da, og bruke pendel eller søkestenger som "viser" som andre kan se...)

Bjørn skrev:Et sentral filosofisk problem er hvorvidt noe egentlig eksisterer utenom i vår bevissthet, den eneste måten vi kan oppleve verden på er jo subjektivt gjennom våre tankeprosesser. Er verden da noe vi har konstruert i tankene våre eller ville den eksistert selv uten at noen var der for å se det?
Se DET er en helt annen tråd ;-)


mvh Asbjørn
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vil du dermed si at aura som en psykisk energi, ikke kan være det samme som viser seg på bildet ved kirlians effekt?

Jeg bare synes det er så underlig at den ikke kan måles, men det er vel først og fremst fordi vi ikke vet hvordan.
Hadde det vært f.eks. nøytrinoer, så hadde det vært energi med nøytral ladning som er indiekte målbar ved at de kan treffe et nøyron i en atomkjerne og danne et proton som i sin tur bidrar til å konvertere et grunnstoff ett hakk til høyre i per. systemet.
Men dette vet vel du i grunnen mer om enn meg.. :D
Antall ord: 116
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Kirlians effekt kan forklares med andre ting. Et type kirlianbilde jeg har sett lite skrevet om er den hvor de kutter av en del av et blad (har bare sett ett enkelt bilde), men hvor auraen til den amputerte delen dukker opp på bildet igjen. Det ville være en sterk indisie på at det er aura man avbilder og ikke bare en effekt av høyspent elektrisk strøm og lokalt forhøyet luftfuktighet.
Jeg stiller gjerne opp til fotografering da jeg mangler et par fingre som jeg gjerne ville sett bilde av. Jeg kjenner jo selv at de er der, så min aura er vel fortsatt intakt selv om hånda ikke er det.

Hvis en ting skal kunne måles fysisk må det ha enten masse eller energi (eller begge deler). Om man kunne gjøre en test med identifikasjon av personer via aura ville man hvertfall kunne sannsynliggjøre at det er snakk om et ikke-fysisk fenomen. Men hvordan skulle man isåfall skille dette fra andre ESP-fenomener?
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Jeg stiller gjerne opp til fotografering da jeg mangler et par fingre som jeg gjerne ville sett bilde av.
Satt å tenkte akkurat på dette med "fantomsmerter" da jeg leste dette. Så at noen kjenner kroppsdeler som er borte, kan jo ha noe med Aura og Sjel og gjøre, at disse er fremdeles inntakt.

Noen kan jo se aura, det er vi vel alle dels enige i, noen av disse personene har sikkert også briller !? Ergo kan aura "trenge" gjennom glass eller plastikk. Eller er det jeg som tenker galt nå?
Antall ord: 91
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links