Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSanndrømmer

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Selskapskanina skrev:takk for svar :D
Han har nok hatt skaden siden allerede før vi kjøpte han, så det har vært med på at jeg har begynt å ane ugler i mosen ja , od sett ekstra godt etter.
har også drømmen i drømmedagboka mi , gikk og sjekket det nå, og det viser seg at jeg hadde drømmen første gang 15. okt , og han viste syptomer på halthet 15.nov i følge treningsjournalen..
..vet ikke om jeg tør tro på at dette var et forvarsel..men det er litt interresant tema dette her...

--og en ting til: stol ALDRI på mennesker med et slapt håndtrykk! uansett hvor hyggelige og uskyldige de virker! (velmenende tips, som det har visst seg at jeg har fått rett i flere ganger..)
Hmmm...
Etter det du nå forteller, så begynner jeg å lure på om kansje ponnien selv har "overført bilder" til deg ?
Med andre ord enslags tankeoverføring ?
Siden den ikke "kan ord" og ikke kan gi bilde av at den er skadet på en fot, så brukte den kansje bilder for å gi et bilde du kunne forstå ?
Og den har gjerne forståelsen for at en buss, ja DEN kan forårsake skade.

At Ponnien på en måte fikk gjordt deg oppmerksom på at "jeg har vondt i DEN foten"... ?

Dette er bare tanker jeg fikk nå, skriver ofte litt på impuls...;-)

ang. slapt håndtrykk; Du mener slik som en "gummihanske fylt med vann" - lignende ?

Asbjørn - som ikke er SÅ sterk i klypa...;-)
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

omtrent sånn slappt håndtrykk ja :P ikke sånn vanlig, men sånn at man virkelig merker forskjell og at det er ubehagelig...hmm..mulig jeg tar feil, vil nødig sette ut falske rykter om at noen er ustolbare her... :roll:
har bare vist seg å stemme i en del tilfeller for meg..

Jeg håper virkelig at du har rett Asbjørn, det hadde vært litt fint om dette er en bekreftelse på at mitt bånd til han er så sterkt som jeg håpet. Har hele tiden ment at vi har hatt en ganske sterk connecting..det er en lurponni. Og du er nok ikke så dum selv du heller Asbjørn, selv om du ikke er så sterk i klypa :D

*ha en magisk natt, uten skumle drømmer*
Antall ord: 133
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Selskapskanina skrev: <<klippet litt>>
Jeg håper virkelig at du har rett Asbjørn, det hadde vært litt fint om dette er en bekreftelse på at mitt bånd til han er så sterkt som jeg håpet. Har hele tiden ment at vi har hatt en ganske sterk connecting..det er en lurponni.
*ha en magisk natt, uten skumle drømmer*
Andre som her bedre "følelse" på slike ting som kan kommentere ?

I lige måde når deg gjelder drømmene !

A
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Takk for at dere har svart meg.. :D Jeg forbanner det ikke, men det er ofte det er litt skremmende.. Jeg har opplevd på meg flere ganger at mennesker mister sine kjære.. Var jo en voksen mann jeg kjente.. 1 år før noe skjedde rundt han, kunne jeg se for meg at noe vndt ville skje ham, og det skjedde i flere uker.. Han mistet sin samboer og kjæreste gjennom mange år etter jeg så det... Men det er hvertfall bra jeg ikke er den eneste.. Jeg har fortrengt det et par ganger, men nå gjør jeg meg mer mottakelig.. får det et par ganger i måneden.. ;) Men det er jo litt gøy og.. Bare litt merkelig..
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Nienna.Melwasul skrev:<klipp>:D Jeg forbanner det ikke, men det er ofte det er litt skremmende.. <<klipp>> Men det er hvertfall bra jeg ikke er den eneste.. Jeg har fortrengt det et par ganger, men nå gjør jeg meg mer mottakelig.. får det et par ganger i måneden.. ;) Men det er jo litt gøy og.. Bare litt merkelig..
:)
Ja, Det er merkelig, vi har velsåvidt jeg vet ingen forklaring på hvorfor fenomenet eksisterer, men det der mange teorier om det.
Nesten like mange teorier som der er folk som opplever det.

Og DET ER en del folk som opplever det, her er STORE mørketall !
( Dvs; Det er mange som IKKE omtaler det i det hele tatt for andre. )

Og, ja; Skremmende, det er det. Iallfall når det er "tøffe" ting du får vite på denne måten.

Asbj
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Jeg kan jo si helt ærlig at jeg har sagt det til mamma og hu skjønte meg med en gang liksom.. :p Jeg har også sagt det til typen min, så hvis jeg bare plutselig ble borte, var det fordi jeg opplevde et deja vu eller noe sånt.. så de viktigste rundt meg veit om det... Pappa veit ikke om det, men men.. det er litt mystisk egentlig.. hmmm...
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Sanndrømmer

Innlegg av karina »

Nienna.Melwasul skrev:Jeg leser om alle som drømmer ting som skjer og om døden. Jeg har opplevd at jeg drømmer om ting jeg kommer til å oppleve, og jeg føler det er et problem, og jeg blir så satt ut når jeg får disse deja vu'ene... Jeg har opplevd det utrolig mange ganger og jeg husker at jeg har drømt det... Det er litt slitsomt, siden det skjer mye og andre ganger lite.. Jeg har opplevd det siden jeg var liten, og morra mi har opplevd det samme. Hu forutså en flyulykke (Lockerbye ulykken i 1988)...

Hvorfor opplever jeg dette så ofte??
*slitsomt*
Jeg forutså også en ulykke i en drøm for noen måneder siden... Den med et tog som krasjet i en tunnell eller noe. Men dum som jeg er lærer jeg meg visst aldri å skille mellom de forutsigende drømmene og de som bare er..drømmer.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Sanndrømmer

Innlegg av Xpirit »

Drømmer er rare.. jeg drømte at en kjent person var død. Vi måtte se på tekst-TV å lese om denne personen..det var liksom spesielt å få med seg. Dagen etter ringte mamma (fra hytta, jeg var alene hjemme) og sa vet du hvem som er død? -Nææi, sier jeg. -Ho Lady Diana. Husker det enda.. SÅ jeg fikk på en måte et slags varsel. Man får det kanskje ofte uten å tenke over det. Husker bare dette så godt for det var detaljer der.

Jeg har også drømt at ei jente (ikke bestevenninne, men ei jeg brukte gå med av og til) døde. FLere ganger dørmte jeg om henne, gråt og gråt, var så rartog ekkelt. En gang var død-drømmen om henne så ekte at jeg måtte spørre broren hennes som var kameraten min og hun virkelig VAR død.. Neida sa han. Noen uker senere hengte den 14-årige jenta seg.

Jeg hadde en voldsom reaksjon på dette. Voldsomt inne i hodet mitt.


Når jeg var liten opplevde jeg rare ting om natta. Jeg kom på det for kanskje bare et år siden. Hadde liksom ikke tenkt på det på lenge.
Også er det så vanskelig å beskrive. Jeg fikk en ekkel følelse, en tilstand jeg "falt ned i". Pleide se noe grått,brunt,blankt,svart. Noe rart, en slags vegg (kanskje øyelokkene?) som jeg satt fast i. Jeg sov, men sov ikke. Jeg var våken, men var ikke våken. Jeg merket den (veggen, hullet eller hva jeg skal kalle det) et par sekunder før den kom, kjente jeg ble "dratt inn i det", og bare NEI IKKE SETT DEG FAST DER (for jeg visste at kom jeg først dit var det som et vakuum av venting og ekkel-følelse som aldri stoppet!)
Klarer bare beskrive det som ekkelt og at jeg ikke kunne styre meg fra det. Det bevegde seg og det var vondt. Vet ikke. Merkelig. Jævlig.

Når jeg har tenkt på dette i ettertid har jeg kommet frem til at det kan være at jeg "satt fast" mellom bevissthet og underbevissthet.
Jeg var våken, men klarte ikke åpne øynee eller røre meg.

Dette skjedde ofte, noen andre som har hatt lignende?
Jeg pleide også å kjenne at jeg dalte nedover i senga mi. Som om ikke sengen hadde underlag.
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Sanndrømmer

Innlegg av karina »

Xpirit skrev:Drømmer er rare.. jeg drømte at en kjent person var død. Vi måtte se på tekst-TV å lese om denne personen..det var liksom spesielt å få med seg. Dagen etter ringte mamma (fra hytta, jeg var alene hjemme) og sa vet du hvem som er død? -Nææi, sier jeg. -Ho Lady Diana. Husker det enda.. SÅ jeg fikk på en måte et slags varsel. Man får det kanskje ofte uten å tenke over det. Husker bare dette så godt for det var detaljer der.

Jeg har også drømt at ei jente (ikke bestevenninne, men ei jeg brukte gå med av og til) døde. FLere ganger dørmte jeg om henne, gråt og gråt, var så rartog ekkelt. En gang var død-drømmen om henne så ekte at jeg måtte spørre broren hennes som var kameraten min og hun virkelig VAR død.. Neida sa han. Noen uker senere hengte den 14-årige jenta seg.

Jeg hadde en voldsom reaksjon på dette. Voldsomt inne i hodet mitt.


Når jeg var liten opplevde jeg rare ting om natta. Jeg kom på det for kanskje bare et år siden. Hadde liksom ikke tenkt på det på lenge.
Også er det så vanskelig å beskrive. Jeg fikk en ekkel følelse, en tilstand jeg "falt ned i". Pleide se noe grått,brunt,blankt,svart. Noe rart, en slags vegg (kanskje øyelokkene?) som jeg satt fast i. Jeg sov, men sov ikke. Jeg var våken, men var ikke våken. Jeg merket den (veggen, hullet eller hva jeg skal kalle det) et par sekunder før den kom, kjente jeg ble "dratt inn i det", og bare NEI IKKE SETT DEG FAST DER (for jeg visste at kom jeg først dit var det som et vakuum av venting og ekkel-følelse som aldri stoppet!)
Klarer bare beskrive det som ekkelt og at jeg ikke kunne styre meg fra det. Det bevegde seg og det var vondt. Vet ikke. Merkelig. Jævlig.

Når jeg har tenkt på dette i ettertid har jeg kommet frem til at det kan være at jeg "satt fast" mellom bevissthet og underbevissthet.
Jeg var våken, men klarte ikke åpne øynee eller røre meg.

Dette skjedde ofte, noen andre som har hatt lignende?
Jeg pleide også å kjenne at jeg dalte nedover i senga mi. Som om ikke sengen hadde underlag.
Det du opplevde om natta var sannsynligvis søvnparalyse som er en tilstand der sjelen har våknet men kroppen sover. Man blir nesten totalt lammet og det er vanlig med forskjellige hallusinnasjoner. Jeg har hørt at det beste er å bare ligge stille for å vente på at det går over. Selv om jeg aldri har opplevd det selv.
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Sanndrømmer

Innlegg av Asbjørn »

Første del av innlegget viser tegn på det som heter sanndrømthet / profetisk drøm.
Dette er ikke uvanlig, men det er ikka alle som husker dette når de våkner.

Så kommer følgende:
Xpirit skrev: Når jeg har tenkt på dette i ettertid har jeg kommet frem til at det kan være at jeg "satt fast" mellom bevissthet og underbevissthet.
Jeg var våken, men klarte ikke åpne øynee eller røre meg.

Dette skjedde ofte, noen andre som har hatt lignende?
Jeg pleide også å kjenne at jeg dalte nedover i senga mi. Som om ikke sengen hadde underlag.
Dette er vel som nevnt - søvnparalyse - men ser og ut til å være ne opplevelse av stadiet før UKO - Ut av Kroppen Opplevelse.
Dersom du hadde komemt igjennom "muren" , ville sjelen din kunne reise rundt om kring på egenhånd.
Tror ikke du hadde dødd av den opplevelsen.
Dødsopplevelsen er annerledes ifølge folk som har hatt "NDO" - Nær Døden Opplevelser.
Da ser man somregel en "lystunnell" - hvor lyset i den andre enden er skikkelig sterkt og skarpt.
Samtidig ser man skikkelser stå i lyset og vente på deg.
Mange har opplevet det, noen har bedt om å få vente med å dø, og fått lov å komme tilbake til kroppen.
Andre har fått beskejd; " Det er ikke din tid enda. Gå tilbake"

Etter beskrivelsene dine, har du tydelig god kontakt både med sjel og ånd, noe som tyder på at du også kan ha andre "evner".
Isåfall så har du mye og glede deg til, men dui vil og kunne oppleve ting som ikke er så kjekke.
Omtrent som i det vanlige livet... bare annerledes.

Lykke til videre!

Asbjørn.
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Sanndrømmer

Innlegg av Xpirit »

Tusen takk for respons. Tror jeg må poste innlegget ute i selve hovedforumet for jeg har så lyst å se om det fins noen som har opplevd det samme.

Det jeg opplevde var ekkelt. Når jeg tenker på det, klarer jeg ikke beskrive ordentlig hva det er. Bare stikkord. Gråbrunt, nyanser i fargen, ekkelt, sitte fast i, netsen ikke puste, vakuum, våken, men sover, sover, men våken, ekkelt, vil ut deifra, har ikke kontroll over det.
Jeg klarte tilsutt vende meg av "å falle dit". HVis jeg så at "det kom mot meg", så "rev jeg meg vekk", og plutselig en dag uten at jeg bevisst hadde vært med på prosessen, kom jeg på "åh, nå har jeg ikke disse ekkel-greierne mer som jeg pleide ha"!

Jeg har alltid vært interessert i "rare ting".. "det folk kaller overnaturlig", men for meg er det ikke mer overnaturlig enn det er en del av vår natur.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hey.. jeg er tilbake nå.. Ehmm. Jeg har faktisk flere sanndrømmer.. Jeg greide å tolke denne drømmen jeg hadde i natt.. Mye kom til å gå galt.. Jeg følte i denne drømmen at jeg kom til å lete etter kjæresten etter han sa han ikke ville se meg.. Får jo vite seinere at jeg ikke kunne være med ham og jeg så da likheten... Hmmm... Men men.. Jeg dagdrømmer også, og det henner det skjer.. Så jeg er vel veeeldig mottakelig for mitt liv... Og andres.. Jeg kan se på et menneske og da blir ejg redd for at det skjer noe med det menneske.. Noen ganger er det dødsfall eller noe sånt.. Jeg kjenner på en måte en smerte... :s Trur nettopp det var det med drømmene.. Han jeg snakka om hadde vel fått vite at samboern hadde kreft... Huff...
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Sanndrømmer

Innlegg av Asbjørn »

Xpirit skrev:Tusen takk for respons. Tror jeg må poste innlegget ute i selve hovedforumet for jeg har så lyst å se om det fins noen som har opplevd det samme.
Du er i "hovedforumet" nå.
Hvis du ser øverst på siden , ser du at det står:
paranormal.no Forum Hovedsiden -> Prekognisjon / sanndrøm -> Sanndrømmer

Grunnen til at det står slik er at man ønsker å skille litt mellom de forskjellige fenomenene.
Sanndrømthet har nødvendigvis ikke noe med PSI-baller å gjøre :)
Problemet er at mange opplevelser er en blanding av flere ting,
og av og til så dukker det ting opp i ett forum som ikke stemmer med tittelen på underforumet / tråden.

Sånn må det bare bli, da her er utrolig mange forskjellige meldinger.
(Omtrent som må ha det med på skolen... inn i klasserom 2 til pult nr 3.)
Uansett hvilken pult og hvilket klasserom, så er "skolen" forumet på paranormal.no.
( Skjønte dere den , eller har jeg sagt det så vanskelig at orakelet i delfi ville vært tydeligere ? )
Xpirit skrev:Det jeg opplevde var ekkelt. Når jeg tenker på det, klarer jeg ikke beskrive ordentlig hva det er. Bare stikkord. Gråbrunt, nyanser i fargen, ekkelt, sitte fast i, netsen ikke puste, vakuum, våken, men sover, sover, men våken, ekkelt, vil ut deifra, har ikke kontroll over det.
Jeg klarte tilsutt vende meg av "å falle dit". HVis jeg så at "det kom mot meg", så "rev jeg meg vekk", og plutselig en dag uten at jeg bevisst hadde vært med på prosessen, kom jeg på "åh, nå har jeg ikke disse ekkel-greierne mer som jeg pleide ha"!
Denne beskrivelsen minner mer om "mare-ritt". Den egentelige grunnen til den betegnelsen.
MARE RITT - er egentelig en betegnelse på at en MARE rir på deg når du sover.
I våre dager er "mareritt" en fellesbetegnelse på en "vond drøm".
MARE - Et "underjordisk" vesen som er ute etter å plage folk.
Har og lest noe her på forumet om "skyggefolket", søk på det...
Her er iallfall EN link :
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 1791#11791

Grunnen til at det stoppet, vil jeg tro er at du ikke aksepterte det som skjedde, og at du ved egen kraft, kraftforsterket hjelp fra dine Hjelpere / Guider, eller at Hjelperene så hva du ønsket og hjalp deg "løs".
Uansett så er det FLOTT at du kom deg "unna"!
Dermed gir DET håp til andre som kansje sliter med dette nå.

Xpirit skrev:Jeg har alltid vært interessert i "rare ting".. "det folk kaller overnaturlig", men for meg er det ikke mer overnaturlig enn det er en del av vår natur.
Enig ! Den tanken følger jeg 111% ! !
Overnaturlig - paranormalt - ved siden av - alle disse fenomenene som man ikke har vitenskapelige forklaringer på - de er jo her !
I større eller mindre grad.

Hadde det bare vært meg som hadde slike opplevelser, så hadde det vært unormalt.
Men; Når mange forskjellige mennesker over hele verden forteller det samme - med forskjellige ord , og av og til påfallende likt, så må det bety at enten - så er det en "massepsykose" som slår ned tilfeldig på tilfeldige folk - som ellers ikke viser psykotiske trekk - også små barn -
ELLER
Så er det fenomen som enkelt og greit ikke er bevist enda.
( NÅ vet vi hva Nordlys er - Sjekk hva Urbefolkningene trodde ! )

Ps; Her er vi "urbefolkning - vi vet ikke vitenskapelige forklaringer...:)

Asbjørn.
Antall ord: 590

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Nienna.Melwasul skrev:Hey.. jeg er tilbake nå.. Ehmm. Jeg har faktisk flere sanndrømmer.. Jeg greide å tolke denne drømmen jeg hadde i natt.. Mye kom til å gå galt.. Jeg følte i denne drømmen at jeg kom til å lete etter kjæresten etter han sa han ikke ville se meg.. Får jo vite seinere at jeg ikke kunne være med ham og jeg så da likheten... Hmmm... Men men.. Jeg dagdrømmer også, og det henner det skjer.. Så jeg er vel veeeldig mottakelig for mitt liv... Og andres.. Jeg kan se på et menneske og da blir ejg redd for at det skjer noe med det menneske.. Noen ganger er det dødsfall eller noe sånt.. Jeg kjenner på en måte en smerte... :s Trur nettopp det var det med drømmene.. Han jeg snakka om hadde vel fått vite at samboern hadde kreft... Huff...
Dagdrømmer er OG en kanal til å motta signaler !
Du bruker nemlig fantasien på dagdrømmer, og når du får paranormale signaler, blander de seg inn i fantasiene... dagdrømmene.

Ikke alle sanndrømmer er kjekke, da de ofte kan ha "negativt" innhold, dvs at de inneholder detaljer og informasjon som ikke er hyggelig.

Personlig anbefaler jeg IKKE å fortelle andre om de negative tingene vi ser, iallfall ikke direkte.
Vi MÅ nemlig huske på følgende:
Vi har og en fantasi - kansje en som er ekstra livlig... og vi KAN feiltolke, hva fantasien kommer med som en sanndrøm... og ta helt feil.

Folk liker å høre hyggelige ting. Men der og må man vokte seg med hva man sier.
( i værste fall kan det slå negativt tilbake på deg... selv om det sjelden hender.)

Hvis jeg sier at i morgen vinner du 2 millioner kroner i Lotto, og du ikke har spilt lotto : Da går du og kjøper.
Og bruker penger på noe annet enn det du skulle / som f.ex husleie.
Så kommer husverten og skal ha husleia uti neste uke.
Og du vant (selvfølgelig) ingenting i Lotto....
Hvem får da skylda ? :)
Og hvem får trøbbel pågrunn av manglende husleie ?
Hvem blir sint på MEG da ?

Derfor; Tenk litt før man snakker. Man KAN ta feil !

Asbjørn
Antall ord: 385

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Sanndrømmer

Innlegg av Xpirit »

Asbjørn Aamot skrev:Denne beskrivelsen minner mer om "mare-ritt". Den egentelige grunnen til den betegnelsen.
MARE RITT - er egentelig en betegnelse på at en MARE rir på deg når du sover.
Mare-ridning? Et ritt er jo noe sånn derre.. som er i bevegelse i vertfall.
Skjønner vertfall.. men det var ikke noen drømmer, ingen handling, bare ekkelt og satt fast. Men kan jo sikkert kalle det marebesøk..


Ja det er noe "felles-greier", eller noe som er en del av oss, noe til-daglig-usynlig, som er verdt å ha kunnskap om.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links