Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSanndrømmer

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Sanndrømmer

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Jeg leser om alle som drømmer ting som skjer og om døden. Jeg har opplevd at jeg drømmer om ting jeg kommer til å oppleve, og jeg føler det er et problem, og jeg blir så satt ut når jeg får disse deja vu'ene... Jeg har opplevd det utrolig mange ganger og jeg husker at jeg har drømt det... Det er litt slitsomt, siden det skjer mye og andre ganger lite.. Jeg har opplevd det siden jeg var liten, og morra mi har opplevd det samme. Hu forutså en flyulykke (Lockerbye ulykken i 1988)...

Hvorfor opplever jeg dette så ofte??
*slitsomt*
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

kansje du er blitt satt på prøve for å forstå hva meningen med livet ditt er.

du er kansje vår nye nastradamus, noe i den duren.

men du er ikke alene om det.
i jul var familien min i thailand phuket, og den natten jordskjelvet kom begynte jeg å bli urolig og så masse død, begynte å grine og kjente en grusom følelse.

6 timer senere fikk jeg høre om det, og jeg var heller ikke den eneste som hadde sett det.

har og sett døde mennesker likvidert og mye vondt som i etterkant har kommet på nyhetene..

sprøtt.......
Antall ord: 103
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Hvorfor opplever jeg dette så ofte??
Du har vel evnen til å se ting da, noen kaller det en gave, andre forbanner disse synene. Du må gjøre med det som du føler passer for deg. Går sikkert an å fortrenge disse synene om du ikke vil mer. Og det går helt sikkert an å trene deg opp til å bli flinkere til å "se" og flinkere til å takle det i etterhånd :)
Antall ord: 71
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Sanndrømmer

Innlegg av Eireen »

Nienna.Melwasul skrev:Jeg leser om alle som drømmer ting som skjer og om døden. Jeg har opplevd at jeg drømmer om ting jeg kommer til å oppleve, og jeg føler det er et problem, og jeg blir så satt ut når jeg får disse deja vu'ene... Jeg har opplevd det utrolig mange ganger og jeg husker at jeg har drømt det... Det er litt slitsomt, siden det skjer mye og andre ganger lite.. Jeg har opplevd det siden jeg var liten, og morra mi har opplevd det samme. Hu forutså en flyulykke (Lockerbye ulykken i 1988)...

Hvorfor opplever jeg dette så ofte??
*slitsomt*
Ut fra hva du skriver, ser det ut til at du har arvet evnene fra din mor. Å drømme om ting som skal skje, heter å ha profetiske og/eller prekognitive drømmer(prekognisjon=fremsyn)

Sylvia Browne skriver blant annet i boka "Drømmenes bok", at det er viktig å være forsiktig så man ikke trekker forhastede konklusjoner og overreagere når man har profetisk drømmer. Et gjennomgående problem med profetisk drømmer er at de ofte er genrelle og uspesifikke og derfor kan passe inn på flere hendelser.
Antall ord: 201
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

Dette er et kjempeskummelt tema, men det er bra noen snakker om opplevelsenen sine.
har bla. drømt om flere ganger at hesten min løper ut i veien på samma stedet og blir truffet av en buss...
har fått så stor skrekk for dette stedet at jeg aldri tør gå forbi der med han lengre. føler et utrolig sterk ubehag for dette veistykket..
Noen osm kan si noe om det, kanskje litt mye å håpe men..
er såp fryktelig engstelig...
Antall ord: 85
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Drømmer kan være nettop det - drømmer.
Men ; Av og til for noen, ofte for andre, og for noen aldri ;
Sanndrømthet!

Sanndrømthet kan være en av flere ting ; Som eksempelet med Tsunamien
Amora skrev:i jul var familien min i thailand phuket, og den natten jordskjelvet kom begynte jeg å bli urolig og så masse død, begynte å grine og kjente en grusom følelse.
Dette kan være familiære bånd, som slår ut. Folk som er midt oppe i en for dem katastrofisk situasjon "sender" gjerne signaler til nære personer.
Spesielt her er Mor/Barn forhold ! Men også andre kan sende ut "det de ser" i øyeblikket, og "sende" disse signalene til noen som er nære. Og de som sover, får letter inn slike signaler enn de som er våkne ( og overkjørt av inntrykk).
Selskapskanina skrev:drømt om flere ganger at hesten min løper ut i veien på samma stedet og blir truffet av en buss...
har fått så stor skrekk for dette stedet at jeg aldri tør gå forbi der med han lengre. føler et utrolig sterk ubehag for dette veistykket..
Dette kan være ett av flere ting, dersom det ikke er symbolsk drøm(tror jeg da) ;
- Enten så har det skjedd noe tilsvarende med en hest på dette stedet, og du har "plukket opp" vibrasjoner fra episoden
- Du har mottatt et varsel fra hjelpere eller fra fremtiden om å passe deg akkurat her ( tidspunkt for når dette skulle skje kan ha passert siden du har latt være å gå der... jeg vet ikke)
- Du bør være obs på hvor du bruker hesten, og ikke ta sjanser !
( Dette er eksempler på hva dette kan være, OG, Jeg kan være helt ute på gæernt jorde! :)
Sitat:
Hvorfor opplever jeg dette så ofte??
Du har vel evnen til å se ting da, noen kaller det en gave, andre forbanner disse synene. Du må gjøre med det som du føler passer for deg. Går sikkert an å fortrenge disse synene om du ikke vil mer. Og det går helt sikkert an å trene deg opp til å bli flinkere til å "se" og flinkere til å takle det i etterhånd
Dersom en IKKE ønsker å få slike drømmer, KAN en spørre en's hjelpere om lov til å slippe disse drømmene. ( ihvertfall de vondeste).
Merk spørre om LOV...

Hvorfor det ? ; Jo det kan være at akkurat du SKAL se slike ting av en eller annen grunn. Du skal alikevel ikke få så tøffe ting for deg at du ikke skal kunne tåle det! Selv om det er tøft ! veldig tøft.

Hvorfor noen opplever dette ofte, og andre aldri , er et spørsmål om hvilke ting man skal lære i dette livet.

som et ps her ; Sjelden jeg husker drømmer, men denne hadde jeg i natt - natt til 25 April 2005 - :
om det er symbolsk eller noe annet får andre vurdere:
I et veikryss rygger en politibil rundt et hjørne i full fart, og rygger rett inn i en trafokiosk. Resultat ; flere skadde. Vitner til ulykken fikk politifolkene ut ( totalt 5 personer i bilen, derav 3 politi, tror jeg).
Iallefall ; et av vitnene hadde store problemer med å bli trodd på mobiltelefonen ( i kontakt med 112 - politivakta), inntill han plukket opp en av politifolkenes radiosett og sa at "jeg er her og, med en av dems radioer". Deretter måtte strømmen i området stenges ned, da noen ledninger lå å gnistra...

Hvis dette bare var en drøm, så ta det som det, legg isåfall ikke noe mer vekt på det.
Og er du politisjåfør, så ikke rygg fort rundt et hjørne ....


Hvis noen synes jeg dummet meg ut nå, spiller det ingen rolle ;-)
Jeg har dummet meg ut så mange ganger at en gang fra eller til er ikke engang målbart på skalaen ... hehe ;-)
Antall ord: 673

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

det var veldig bra sagt...

kunne ikke vært mer enig. jeg skriver inn litt mer her i morgen må legge meg nå.

natti, natt
Antall ord: 25
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

ufff.. kjenner til det..
eg jekk i svimå en dag..
av den grunn at eg hadde drømt hele den dagen før..
eg drømte at eg møtte ei veninna av ei veninna.. var i leiligheten hennas sammen med veninna mi å berre var der å prata... leiligheten såg kjent ut med en gang.. det var den merkligste leiligheten eg har vert i.. ikke pågrunn av leiligheten.
men energien i den..
den var så full av positiv energi at eg ble litt ør...var som å bli kobla til en lader.. ble mer og mer energi i meg.
kom litt til meg selv da eg kom meg ut der fra.. men alt etter det som kjedde den dagen hadde eg drømt før så kan si det var en merklig dag.. ;)
Antall ord: 133
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

det som er med dette temaet er at det er så vanskelig å snakke om det.

jeg kunne virkelig ønske at vi snakket mer om det her.

men som det jeg nevnte lenger opp ang lik jeg kan se, osv, er jo veldig vanskelig å snakke om. hvis jeg begynner å skrive alt jeg ser i forkant kan jo folk tro at jeg har noe med det å gjøre....skjønner.

men jeg ønsker å utvikle den evnen, sånn at jeg vet når det er sanndrømt eller bare en drøm...
Antall ord: 90
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

:roll: Kan ikke si jeg er sanndroemt akkurat, men har ofte veldig sterke symboldroemmer. Jeg vet alltid etter en slik droem at jeg har faatt en spesiell beskjed, et forvarsel eller en rapport, men synes det er vanskelig aa tyde. Naar situasjonen saa oppstaar i den fysiske verden derimot, har jeg ingen problemer med aa kjenne den igjen... :)
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

amora skrev:det som er med dette temaet er at det er så vanskelig å snakke om det.

jeg kunne virkelig ønske at vi snakket mer om det her.

men som det jeg nevnte lenger opp ang lik jeg kan se, osv, er jo veldig vanskelig å snakke om. hvis jeg begynner å skrive alt jeg ser i forkant kan jo folk tro at jeg har noe med det å gjøre....skjønner.

men jeg ønsker å utvikle den evnen, sånn at jeg vet når det er sanndrømt eller bare en drøm...
Jeg forstår akkurat hva du mener !
Det er ikke lett å utlevere drømmer som kan misforståes...
Jeg har lagt ut etpar drømmer her på forumet, en litt tidligere i denne tråden.
Resultatet er at noe regner meg for Bilde smågal / helgal eller ett eller annet.

Ok, jeg er kansje bittelitte granne - sånn et snev av et støvkorn eller noe slikt... men det spiller mindre rolle.

Jeg synes fenomenet er meget interresannt, og jeg vet at jeg har hatt både følelser, drømmer og ved etpar sjeldne ganger "bilder" som har sagt noe om noe som skal skje.
Men selvfølgelig ; Dette er IKKE noe jeg kan styre ( i dag iallfall).
Og av 10 ganger så er det kansje en eller to som "treffer".
Men poenget er ; JEG vet hva JEG føler/ser/drømmer.
DU vet hva DU føler/ser/drømmer.
H*N vet hva H*N føler/ser/drømmer.

Men vi forteller det ikke til noen, :oops: tenk om vi tar feil :oops:
tenk om noen ler av oss :oops: tenk om noen tror vi har noe med det å gjøre Bilde

Men å legge en melding om ting vi selv skal gjøre ( kriminelt) vil jo sette fokus på oss selv, og så dum er man vel ikke hvis man har noe å skjule....

Så derfor tenker jeg at man kansje kunne gjøre det på en annen måte :

Å skrive ned "varselet" , og gjemme det bort hos en annen, i kode.

Kjenner dere WINZIP ?
Den kan pakke en tekstfil ned til uleselig, med passord.
Dermed kan man sende en slik zip-fil passordbeskyttet til en eller annen som kan passe på den.
SÅ ; Hvis dette inntreffer, så kan man sende passordet til den som passer på, og vedkommende kan da åpne og se hva meldingen er.

Kan det være en ide??

Ett annet alternativ er en lukket brukergruppe for akkurat dette.
Medlemskap må gies etter søknad....
ADMIN(Jovian) må være den som i første omgang tildeler adgang til en slik brukergruppe, deretter må man ha en styringsgruppe valgt av de andre medlemmene....
Eller ???

Asbjørn. Bilde
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Jeg fikk varsel når en av fiskene mine døde.

Det døde to fisker på to forskjellige dager. Og begge nettene drømte jeg om død. Det var veldig sterke symboler så det var ikke til og misforstå!
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

må bare føye til dette siden jeg har skrevet inn drømmen lengre her oppe..(der jeg drømte at ponnien min løp ut i et kryss og ble påkjørt av en buss på dette spesielle stedet)

Han har nå nylig vært svært halt og syk i det ene benet (venstre side, samme vei som bussen traff han,vet ikke om dette haddde noen symbolsk mening..) og vi har funnet ut at han har en uhelbredelig forkalkning i det benet og derfor må avlives...

Dette er ikke en ponni jeg har hatt særlig lenge, men jeg ble veldig knyttet til han helt fra starten av. selv om jeg hele tiden har hatt en uggen følelse av at dette kom til å bli kortvarig lykke..fikk også det buss-marerittet allerede i starten da jeg fikk han...

Vet ikke helt om denne drømmen var et slags forvarsel, eller om det bare er enhver hesteeiers skrekk i drømmeform..men uansett, ville bare fortelle det siden jeg hadde skrevet inn drømmen og fått svar og hjelp fra dere , Takk for det :wink:

*Karina og henrik (ponnibebisen min)*
Antall ord: 194
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Selskapskanina skrev:må bare føye til dette siden jeg har skrevet inn drømmen lengre her oppe..(der jeg drømte at ponnien min løp ut i et kryss og ble påkjørt av en buss på dette spesielle stedet)

Han har nå nylig vært svært halt og syk i det ene benet (venstre side, samme vei som bussen traff han,vet ikke om dette haddde noen symbolsk mening..) og vi har funnet ut at han har en uhelbredelig forkalkning i det benet og derfor må avlives...
<<klippe>>
Vet ikke helt om denne drømmen var et slags forvarsel, eller om det bare er enhver hesteeiers skrekk i drømmeform..men uansett, ville bare fortelle det siden jeg hadde skrevet inn drømmen og fått svar og hjelp fra dere , Takk for det :wink:
*Karina og henrik (ponnibebisen min)*
Hei, Jeg tror du har hatt en SYMBOLDRØM, hvor bussen ble symbolet for at det kom / oppstod en skade, Siden det var samme side som "bussen traff".

Dette har sannsynligvis gjort at du har vært litt mer oppmerksom når skaden begynte å vise seg, og dermed lettere oppdaget at her var noe galt.

Er jo synd at slike ting skjer, uansett om det er angående dyr eller mennesker, vi får tro du uansett tar / får det hele litt lettere, siden du har "ant at noe var på gang"...

En annen ting er at siden du har notert drømmen her inne tidligere, så har du jo et bevis ovenfor folk du eventuelt vil vise det til....

Asbjørn.
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

takk for svar :D
Han har nok hatt skaden siden allerede før vi kjøpte han, så det har vært med på at jeg har begynt å ane ugler i mosen ja , od sett ekstra godt etter.
har også drømmen i drømmedagboka mi , gikk og sjekket det nå, og det viser seg at jeg hadde drømmen første gang 15. okt , og han viste syptomer på halthet 15.nov i følge treningsjournalen..
..vet ikke om jeg tør tro på at dette var et forvarsel..men det er litt interresant tema dette her...

--og en ting til: stol ALDRI på mennesker med et slapt håndtrykk! uansett hvor hyggelige og uskyldige de virker! (velmenende tips, som det har visst seg at jeg har fått rett i flere ganger..)
Antall ord: 133
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links