Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

kristi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Apr 2005 21:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hønefoss

hjelpere

Innlegg av kristi »

har lest en del om hjelpere her, og litt om nær døden opplevelser og englevakt i forbindelse med det.. er klart at det ofte ikke er tilfeldigheter som gjør at en ikke dør likevel.. men, hvorfor er det noen som har hjelpere som hjelper deg dersom du er i ferd med å dø, mens andre ikke har det?? det er jo mange som dør enda deres tid ikke er kommet enda egentlig, som f.eks. små barn? så er det noen som har en forklaring på hvem som blir hjulpet og ikke?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tja, åssen vet du at det ikke er mye tilfeldigheter? Blir det ikke motstridende å si at noen overlever fordi tiden deres ikke hadde kommet, men andre dør enda det egentlig ikke var skjebnen? Finnes det da egentlig en skjebne?

Jeg er uansett 99,999% sikker på at du ikke får svar på dette spørsmålet. Det finnes ingen som vet dette!
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Dette er det sikkert mange meninger om men her er hva jeg tror iallefall.

Det er ingen som dør "før tiden". Sjelen vår bestemmer når vi skal dø før den inkarneres i kroppen vår.

Vi velger våre foreldre, venner, bosted, til og med vårt utseende før vi blir til.

Alt som skjer oss på jorden skal tjene sjelens utvikling, samme hva det er. Hvis sjelen må inn i et barn som dør etter et par måneder for å lære og erfare, da gjør den det.

Våre hjelpere står sterkt knyttet til vår sjel og de vet når de skal blande seg og når de må la ting skje.
Antall ord: 125
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Apr 2005 21:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hønefoss

Innlegg av kristi »

Wiz2:
skjønner at jeg ikke får noe korrekt svar, men lurte bare på hva folk mener, spesielt hvis de har lest litt under "nær døden opplevelser"... jeg ville tro det var en sjebne, men er kanskje ikkke alle som har "gjort seg fortjent" til å blir reddet.. .? nei, jeg vet virkelig ikke jeg...
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Myntenes Dronning skrev:Dette er det sikkert mange meninger om men her er hva jeg tror iallefall.

Det er ingen som dør "før tiden". Sjelen vår bestemmer når vi skal dø før den inkarneres i kroppen vår.

Vi velger våre foreldre, venner, bosted, til og med vårt utseende før vi blir til.

Alt som skjer oss på jorden skal tjene sjelens utvikling, samme hva det er. Hvis sjelen må inn i et barn som dør etter et par måneder for å lære og erfare, da gjør den det.

Våre hjelpere står sterkt knyttet til vår sjel og de vet når de skal blande seg og når de må la ting skje.



For det foerste er ikke hjelperne vaare Gud og kan ikke forandre paa absolutt alt tullet vi finner paa.

Men tror du er inne paa noe med dette med hva vi velger foer vi blir foedt. Vi gjoer avtaler.

Naar en baby doer, er det kanskje en mening med det, baade for han og menneskene rundt, men det blir for hjerteloest aa snakke om til dem det gjelder. Kunne ikke falt meg inn aa sagt Men dette kan vi jo laere noe fint av alle sammen

For det er ALDRI fint naar saant skjer, samme hvor mye man vokser paa det.
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

En ung person jeg kjente skulle være med et tog som forulykket for noen år siden. Tilfeldigheter, eller skjebnen, gjorde at vedkommende ikke var på det toget likevel. Kort tid etter omkom vedkommende i en annen ulykke og enkelte sa at det nesten kunne virke som om det var forutbestemt at dennes tid på jorden var omme.

Noe jeg lurer på i denne sammenhengen er; finnes det en "åndelig forklaring" på at den gjennomsnittlige levealderen er ca 75 år?

Noen som vet om åndene er fornøyd med at bedre levekår gjør at vi blir dobbelt så gamle nå som for hundre år siden?

Bare lurer :?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Anette skrev:En ung person jeg kjente skulle være med et tog som forulykket for noen år siden. Tilfeldigheter, eller skjebnen, gjorde at vedkommende ikke var på det toget likevel. Kort tid etter omkom vedkommende i en annen ulykke og enkelte sa at det nesten kunne virke som om det var forutbestemt at dennes tid på jorden var omme.
Dette har jeg i mitt liv opplevd så mange ganger at det kan ikke være noen tilfeldighet. Forøvrig så tror jeg ikke tilfeldigheter finnes.
Flaks finnes heller ikke. Det kan jeg skrive under på.. :(
Mange ganger har jeg merket at tilfeldige episoder i livet har, i etterkant, vært veldig beskrivende for hvordan livet utvikler seg i en eller annen retning.
Anette skrev: Noe jeg lurer på i denne sammenhengen er; finnes det en "åndelig forklaring" på at den gjennomsnittlige levealderen er ca 75 år?
Godt spørsmål. På den andre siden er vel denne gjennomsnittlige alderen forskjellig fra mann til kvinne.
Kvinnen har det bedre i livet sitt - ergo har hun en lengere gjennomsnittlig levealder enn menn. :D
Anette skrev: Noen som vet om åndene er fornøyd med at bedre levekår gjør at vi blir dobbelt så gamle nå som for hundre år siden?

Godt spørsmål igjen Anette.
Vi har jo også blitt høyere gjennom tidene, hvorfor?
Problemet er mange ganger at når vi spør og kanskje får svar, så dukker det opp nye spørsmål.
Det er nyskjerrighet og krig som får menneskeheten til å utvikle seg.
Antall ord: 261
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ragnhild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 06 Jun 2005 00:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: buskerud

Innlegg av ragnhild »

leste en gang at poteten gjør at folk blir høyere...altså...siden poteten kom hit til landet på 1600 tallet, har vi gradvis blitt høyere...så blir det jo spennende å se hva som skjer da, nå som vi spiser mindre poteter igjen...: )
Antall ord: 45
R : )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

ragnhild skrev:leste en gang at poteten gjør at folk blir høyere...altså...siden poteten kom hit til landet på 1600 tallet, har vi gradvis blitt høyere...så blir det jo spennende å se hva som skjer da, nå som vi spiser mindre poteter igjen...: )
Ja se bare på asiatene som bare spiser ris - hvor små de er :lol:
Antall ord: 60
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takahaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 24 Mai 2005 16:23
18

Innlegg av takahaan »

larsrolle PPV skrev:
Forøvrig så tror jeg ikke tilfeldigheter finnes.
Flaks finnes heller ikke.
nå ble jeg virkelig nysjerrig her, og jeg undres hvilke erfaringer du har gjort som gjør at du mener dette? et slikt syn innebærer jo at det ikke finnes noen fri vilje, og uten fri vilje er livet uten mening! (ikke for å kverulere, men påstanden din ble nok bare altfor sterk kost for meg...)

Håper inderlig at du tar feil :lol:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

For meg så handler flaks om tilfeldigheter, og iom at jeg ikke tror på tilfeldigheter, så tror jeg heller ikke på flaks eller uflaks. Men er jo bra ord som kan beskrive situasjonen for andre.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

larsrolle PPV skrev:
ragnhild skrev:leste en gang at poteten gjør at folk blir høyere...altså...siden poteten kom hit til landet på 1600 tallet, har vi gradvis blitt høyere...så blir det jo spennende å se hva som skjer da, nå som vi spiser mindre poteter igjen...: )
Ja se bare på asiatene som bare spiser ris - hvor små de er :lol:

Oi lurer på om faraoene Ramses 2 og Seti 1 spiste fryktelig mye poteter, siden de var 1.90 høye, over 30 cm høyere enn gjennomsnittet den tida? Eller kunne det være andre grunner til det?
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

takahaan skrev:larsrolle PPV skrev:
Forøvrig så tror jeg ikke tilfeldigheter finnes.
Flaks finnes heller ikke.
nå ble jeg virkelig nysjerrig her, og jeg undres hvilke erfaringer du har gjort som gjør at du mener dette? et slikt syn innebærer jo at det ikke finnes noen fri vilje, og uten fri vilje er livet uten mening! (ikke for å kverulere, men påstanden din ble nok bare altfor sterk kost for meg...)

Håper inderlig at du tar feil :lol:
Det finnes ingen motsetning mellom skjebne og fri vilje. Fri vilje eksisterer innenfor gitte rammer. Enkelte ting er skjebnebestemt. Hva man gjør med skjebnen er opp til hver enkelt. Store ting i livet skjer fordi det er skjebnen. Betyr det er at vi har mindre fri vilje...kanskje litt, men hvis vi er her for å lære så må det til. Du kan hele tiden velge hva du vil gjøre ut fra de forutsetningene som er til stede til enhver tid.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takahaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 24 Mai 2005 16:23
18

Innlegg av takahaan »

jeg kan forstå at folk avfeier flaks og uflaks, for det er bare begreper som vi klassifiserer en handling med. men at det ikke finnes tilfeldigheter kan jeg umulig gå med på. da har vi isåfall veldig forskjellige oppfatninger om hva tilfeldigheter er. en handling som oppstår kan enten være en tilfeldighet, eller det kan være skjebnen. det finnes ingen mellomting. jeg tror at man kan påvirke "skjebnen" ved hjelp av riktig holdning og gode forutsetninger, men å si at alt er skjebne betyr at alt er forutbestemt, og det utelukker fri vilje.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links