Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser i Bergen???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Nå veit jeg om flere steder jeg skal besøke..
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Generellt syntes jeg at Sverresborg/festningen/koengen har en åndelig aktivitet eller hva jeg skal kalle det for. Videre er Gamlehaugen spesiell! Når det gjelder steder utenfor kommunen, er kanskje Lysøen ett alternativ, og ett nå nedlagt barnehjem aktuell! 8)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alviarin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Jan 2005 16:33
19

Innlegg av Alviarin »

Det sies at deet går en hvit dame igjen i Rosenkrantztårnet (er det sånn man skriver det?), og at det også skal spøke på orion hotell. Men om dette er sant må jo fuglene vite... :wink:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Å? Det har ikke jeg fått med meg, men det er iallefall ikke umulig at en hvit dame er der! :)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vamp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 37
Startet: 10 Jan 2005 20:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av vamp »

eg var på det hanseatiske museum for ikke så lenge siden,og hun guiden fortalte da vi var i ett av de mest creapy rommene,at det spøker der.noen mediumer eller noen folk hadde vært der,så var det snakk om at de hadde fått bilde av noe som lignet et gjenferd.rommet var kjempeskummelt.men eg vet jo ikke om dette er sant da... :?
Antall ord: 69
*Everytime have a good time*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morgaine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 11 Sep 2004 12:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Morgaine »

Er ganske så sikker på at det er noe i Håkonshallen, da spesielt nedi "kjelleren"(underetasjen) . Finnegaarden har jeg også hørt at det skal være noe åndelig aktivitet, kan også tenke meg at man kan kjenne en del energier på nordnesområdet, da det før er blitt brent en del "hekser"(uskyldige) der, nygårdshøyden kan man også kjenne energier på visse områder, tror at det sto en galge der for lenge siden... og også på Engen på enkelte områder... sto et ganske så blodig slag der på 1100-tallet mellom kong sverre og noen bondeopprørere hvis ikke jeg husker feil da.. hmm...skrive flere plasser hvis jeg kommer på at jeg har glemt å ta med noe :)

oi, kom på en plass til, dette vet jeg ikke med sikkerhet da, men jeg kunne kjenne et eller annet utrolig sterkt i kjelleren på Twisted,der hvor de har en liten bruktklæravdeling, ble helt dårlig jeg, men dette vet jeg ikke med sikkerhet da , om det virkelig var noe...
Antall ord: 177
"I met a lady in the meads,
Full beautiful?a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,

...And her eyes were wild."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
OleM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 14 Jan 2005 18:01
19

Innlegg av OleM »

Med tanke på Bergens lange liv og historie så ville jeg vært enormt forundret om det ikke var noen steder der med heftig aktivitet.
Antall ord: 25
Titt titt, din dritt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Eg har opplevd masse ting rundt om i Bergen, men vet ikkje helt om det er fordi eg "vekker/tiltrekker" ting eller om de faktisk holder til på de plassene. En skikkelig creapy episode var når eg var på tur med hunden min ute i Nordnesparken, vi drev og kastet pinne siden det var i 01-02 tiden. Plutselig stopper hunden min opp, for så å løpe i ring rundt meg mens han bjeffer. Samtidig så står ALLE hårene på kroppen min rett ut, og eg ser at vi holder på å bli omringet av et underlig mørke som kommer nærmere. Prøvde å skyve det unna en liten stund før eg bestemte meg for å stikke fort derifra..

Men eg har en tendens til å tiltrekke meg eller vekke opp ting når eg er noen plasser... Cd spillere, tver, skjermer, te-kokere o.l. skrur seg på, ting faller ned.

Johanneskirken oppe på nygårdshøyden syns eg er fæl. Såvidt eg klarer å gå forbi lengre. Føles som eg må bryte gjennom en vegg av trist håpløshet som ligger som en boble rundt hele området hver gang eg må passere den.. Men det var vel egentlig heftig aktivitet temaet gjaldt så vet ikkje helt om dette her kvalifiserer :roll:
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
)Ukjent(
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 18 Jul 2005 20:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen / Sotra

Innlegg av )Ukjent( »

Jeg kan si så mye at jeg har løpt fra Alvøen park til Drotningsvik av redsel klokka 4 på natta. Det skjer rare ting i hovedgården der som er verdt å utforske.

Noen som er med?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Frokost skrev:Johanneskirken oppe på nygårdshøyden syns eg er fæl. Såvidt eg klarer å gå forbi lengre. Føles som eg må bryte gjennom en vegg av trist håpløshet som ligger som en boble rundt hele området hver gang eg må passere den.. Men det var vel egentlig heftig aktivitet temaet gjaldt så vet ikkje helt om dette her kvalifiserer :roll:

Er dette den kirken jeg tenkte på? En hvit kirke på veien mellom Nordnes (akvariet) og fiskebrygga. Ikke så veldig langt unna et stort, flott og moderne hotell som ligger ved brygga. (Et "kjedehotell...Rica, Sas e.l.)
Antall ord: 104
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
)Ukjent(
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 18 Jul 2005 20:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen / Sotra

Innlegg av )Ukjent( »

Er dette den kirken jeg tenkte på? En hvit kirke på veien mellom Nordnes (akvariet) og fiskebrygga. Ikke så veldig langt unna et stort, flott og moderne hotell som ligger ved brygga. (Et "kjedehotell...Rica, Sas e.l.)
Johanneskirken er "bronsefarget".
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg fant ut hvilken kirke jeg mente: Nykirken.
Her er link til info om den. Hvis det er graver i kjelleren, kanskje det forklarer hvorfor jeg ikke likte meg noe særlig i nærheten av den.... :?
http://www.histos.no/bergen/
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
)Ukjent(
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 18 Jul 2005 20:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen / Sotra

Innlegg av )Ukjent( »

Ja, den er creepy den kirken der.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links