Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser i Bergen???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Spøkelser i Bergen???

Innlegg av Renate25 »

Noen som vet om noen hjemsøkte steder rundt Bergen??? :-k
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Jeg er ikke helt sikker, men det er jo mange steder som virker veldig gyselige... Har jo vært på Håkonshallen.. synes ikke det var no gøy å gå der.. Kanskje det hanseatiske museet går fint ann..
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Nja.... burde vel vite det. Jeg ville også tro at det museumet er hjemsøkt. National teateret skal jo også være hjemsøkt av hun damen. Det var en som var skuespiller der, hun døde. Nå sier de at hun har drevet å terrorisert dem. Kanskje du skulle tatt turen innom der. Det portrett bildet av henne, var i alle fall skummelt.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Innlegg av Renate25 »

Har egentlig aldri opplevd noe spes uforklarelig, men er veldig nysgjerrig på dette området.. Noe som har skjedd på hanseatisk museum?? Ingen områder litt utenfor Bergen som spøker da??? 8-[
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Renate25 skrev:Har egentlig aldri opplevd noe spes uforklarelig, men er veldig nysgjerrig på dette området.. Noe som har skjedd på hanseatisk museum?? Ingen områder litt utenfor Bergen som spøker da??? 8-[
Det hotellet på Voss. Fleischer???
Er det en spesiell plass du tenker på??? Kanskje nærmere deg???
Hva med Trollhaugen??? Nå skal ikke jeg si så mye, men man vet aldri. Kanskje du støter på noe der oppe????
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Innlegg av Renate25 »

Har du opplevd noe da vermilion???
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg likte meg ikke noe særlig ved den hvite kirken som ligger inne i byen før en kommer til Nordnes (hvis en går fra brygga)...er ikke så kjent i Bergen, men fikk ekle vibber fra det stedet :? ....har aldri likt kirker heller, da :lol:
Antall ord: 47
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er noen som har lagt ut "spøkelsesbilder" fra Hanseatisk museum, mener jeg...?
Antall ord: 14
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Innlegg av Renate25 »

Jeg tror jeg skal ta en tur innom Hanseatiske museum en dag jeg, og se om jeg merker noe mystisk..... 8-[
Takker alle for svar... =D>
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Renate25 skrev:Har du opplevd noe da vermilion???
Nei, ikke noe særlig. Ikke annet enn en bad feeling altså. Men kanskje du opplever noe som ikke andre gjør??? Hvem vet??
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Innlegg av Renate25 »

Ja kansje.. jeg skal stille inn antennene og se hva som skjer... :lol:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Innlegg av Renate25 »

Vermilion: Ser at du har skrevet om et hus i Arna... Hvor i Arna?
Skal flytte dertil...... :shock:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Renate25 skrev:Vermilion: Ser at du har skrevet om et hus i Arna... Hvor i Arna?
Skal flytte dertil...... :shock:
Med bensinstasjonen oppe med brannstasjonen. Det er et gult hus, tror at det skal rives. For plutselig etter mangen år, begynner folk å hogge trærne ned osv.
Tror ikke at en finner så mye inni huset. Men når man går forbi, så får man litt ubehagelighet. Så sies jo det at det spøker der i tillegg. Men ekkelt sted er det. Hvor i Arna skal du flytte???? Jeg bodde på Garnes, der er det fint. Særlig om sommeren. Da tenker jeg på stranden. morsomt at du skal flytte dit, av alle plasser på jorden. Men det er jo et ganske spesiellt sted. Vet ikke om det p.g.a. folket. Men noe er det. Man får ofte den følelsen av at ingenting skjer, men det er ikke sant. Det skjer alltid noe der. Dessuten er det bare 7-8 min. til byn med tog. Håper i alle fall at du vil trives i Arna.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renate25
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 19 Apr 2005 10:45
19

Innlegg av Renate25 »

Skal flytte til ytre arna, har kjøpt et hus som vi skal fikse opp... Hva er det med folkene der da?? Er vel ikke akkurat førstevalget mitt når det gjelder plasser å bo :wink: , men det ble bare sånn liksom.. Men hvem vet, kansje jeg blir positivt overasket........... :)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Folket der, er meget sære, eller spesielle. Man kan føle til tider at hvis en maler postkassen sin, så får alle vite det. Men jeg har ikke vært så mye i Ytre Arna at folk kjenner meg der. Jeg er mer kjent i Indre Arna/Tunes/Garnes/Unneland/Espeland og litt i Lone. Så hele området, rundt senteret der, er jeg mest kjent. Men det kan jo være at du finner deg til rette der. At det ikke var første valget ditt, skjønner jeg. Men av og til er det fint å ha den følelsen av at alle vet hvem du er. F.eks. Her hvor jeg bor nå, er det ganske stort. Så jeg føler at jeg har mistet den statusen jeg hadde i Arna. Men drar ofte tilbake for å skape litt liv, ettersom at man har familie og venner der.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links