Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon trokke det

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg aksepterer at alt er mulig men det er sjelden tilfellet!
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av magdalena »

Pusejenta skrev:
Kramer73 skrev:Men hva reinkarnasjon innebærer er det delte meninger om. Det blir en annen debatt.
Den signerer jeg! :D
Den signerer jeg å :D
Antall ord: 25
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei, helt enig med fjottemor. Men uansett så liker jeg vite hva andre mener og HVORFOR de mener det de gjør. Jeg er mer opptatt av hvordan man kom frem til konklusjonen enn selve svaret. På den måten utvikler vi oss og inpirerer hverandre.

Selv om noen er enig med meg så ønsker jeg å vite hvorfor. Det er noe folk på forumet må bli bedre til.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_Sparrow

Re: Reinkarnasjon trokke det

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Dragonheart skrev:Reinkarnasjon er umulig. en opp levelse av et tidligere liv er umulig siden du lever kun en gang her på jorden før du reiser videre.

Jeg tror på det paranormale og er forsker og jeger innen dette men reinkarnasjon er en ting som ikke kan forekomme noen gang det at dere kjenner menesker dere aldrig har møtt eller ser en ting dere mener dere har sett før uansett om dere har vert der eller ikke kalles spådommer at du ser at du vil møte dem eller se det du ser. Derfor kan det virke som om du har levd en gang før

:twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Det bestemmer ikke du :evil: :mrgreen: :-# O:) =; :-& [-X [-o< :-({|= :-$ [-( :-k :mrgreen: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :oops: 8) :D :D :D :D :D :evil:
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tja, Forskningen viser det ; Jeg vet ikke om jeg vil være helt med på det, jeg.
En gang i tiden påstod dengangens forskere at jorden var flat.

Og hadde vi fortalt "mannen i gata" i år 1950 ( ja, jeg levde da ;-)), at vi om noen år skulle kunne sitte hjemme i vår egen stue og se på en mann GÅ PÅ MÅNEN, ja da hadde de trodd vi var gale.

For ikke å snakke om at vi kan sitte i en robåt og snakke normalt med en eller annen i en annen robåt utenfor Australia ! (det kan jeg gjøre idag... må bare låne en båt... og avtale med en nede i Australia om at h*n må låne en båt og komme seg på sjøen...) :lol:

Forskniningen finner stadig ut nye ting, idag så jeg i VG f.ex at om noen år, er vaksinen klar for de som har allergier og eksemer.... ( STOR nyhet for meg...) og dermed bli kvitt autoimmune sykdommer
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103760
( TOPIC-Forskning ;-)

Så hva vet vi egentelig om hva forskningen har funnet ut ?
(Men også forskningen kan ta feil :twisted: )


kan jo fortelle at jeg forsker på telefonkatalogen... Skal bli katafon - teolog ;-)

Neida, La Dragonheart få lov å fortelle mer om sine synspunkter !
Han vet kansje noe vi andre ikke vet, kan for densags skyld og være tanker som faktisk bør komme på trykk, da de kan gi info til andre..
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Reinkarnasjon er umulig grunnet at jeg har vert der menesker ender opp etter sin død.

Men det er ikke akkurat de faktaene dere ønsker.

Det som skjer etter du er død er at du reiser videre til ett nytt sted, hvor du blir til dommensdag. På det stedet skal du enten kjemper du med det gode eller mot det gode.

Noen her på jorden, Eksakt 5 stykker har fått et kall fra voktere i denne verdenen om og bli ledere over hærene. De er helt uvitende om hva som kommer til og skje i dems liv til vokern kommer for og trene han opp. mens de lever her på jorden er de parapsykologer og forsker veldig mye innen dette feltet.
Derfor vet jeg det meste
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

hadde jeg vist meningen med livet hadde jeg vert rik

Men jeg respektere andre sin tro på ting, men jeg sier det bare ut fra skrift ruller og nedtegnelser fra verdens største spåmenn og spirituele som foreksempel nostradamus
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Han skriver det ordrett det han har i synene sine men det er ikke lett og fortelle om en flystyrt eller world trade center når han ikke viste hva vi kaller det han ser
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Kramer73 skrev:Så hva er meningen med livet
42

:twisted:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Dragonheart skrev:Han skriver det ordrett det han har i synene sine men det er ikke lett og fortelle om en flystyrt eller world trade center når han ikke viste hva vi kaller det han ser
Nostradamus har dessverre blitt forfalsket gjennom historien. Etter WTC angrepet så dukket det opp masse vers som "passet" perfekt. Det merkelige var at ingen hadde lest det før!

Så hvis nostradamus var en dyktig klarsynt så er det ødelagt av "fansen" nå!
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Wiz2 skrev:
Dragonheart skrev:Han skriver det ordrett det han har i synene sine men det er ikke lett og fortelle om en flystyrt eller world trade center når han ikke viste hva vi kaller det han ser
Nostradamus har dessverre blitt forfalsket gjennom historien. Etter WTC angrepet så dukket det opp masse vers som "passet" perfekt. Det merkelige var at ingen hadde lest det før!

Så hvis nostradamus var en dyktig klarsynt så er det ødelagt av "fansen" nå!
Kunne du ikke ventet med dette da :twisted: 8)

Jeg gledet meg så til (Håpet på) noen eksempler jeg kunne ødelegge. :twisted: :lol:
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Det som skjer etter døden vil ganske sannsynlig være påvirket av det en tror på. Dersom en tror at en vil komme til himmelen og bli der til dommedag er nok også dette hva en vil oppleve. Helt til en synes at denne himmelen er alt for kjedelig i lengden og vil oppleve noe nytt.

Angående hva jeg tenker om reinkarnasjon så kommer det helt an på definisjonen. Dersom det er slik at tid ikke eksisterer, lever vi alle livene samtidig og dermed vil det være litt misvisende å kalle det for reinkarnasjon.

Slik jeg har forstått det, så mener Graham Bishop at en sjel vanligvis lever kun et liv og det kan så være. Men hva er da en sjel? Er vi bestandig den samme sjelen? Begrepet "sjel" er vagt og bare et ord vi bruker. Dermed er det lett å begrense oss selv og virkeligheten. Kanskje er det slik at bevissthet ikke eier grenser?

Vi har hovedfokuset vårt her i dette livet, men det er mulig at vi er multidimensjonelle og lever mange andre liv i andre tidsrom og dimensjoner. Og det er slettest ikke umulig at identiten vi har nå varer for evig - tatt i betraktning.
Antall ord: 205
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

BA skrev:
Kramer73 skrev:Så hva er meningen med livet
42

:twisted:
he he

Du er nære på 8)
Antall ord: 19
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev: Jeg respekterer hva du sier her at det er ditt syn. Men sorry - du er på villspor ang kunnskap om eksistensen av reinkarnasjon. For meg høres det ut som "fantasy"-spill(rollespill) regler som du kommer med. Har du vært borti mye slike ting?
Hva han er og ikke er, det er der nok delte meninger om. Men en ting som jeg mener bør være klart er at om det er ham eller deg som er på villspor, det kan vi ikke vite helt sikkert. Det vi vet er at vi har forskjellige oppfatninger - og at du TROR han er på villspor fordi du tror at du er nærmere sannheten enn hva han er. Jeg er også temmelig sikker på at Dragonheart tenker det samme om deg.
Kramer73 skrev: Og for det andre så er det ingen som blir utvalgt til noe. En velger selv. Det er fri vilje som det så fint heter på alt som skjer i livet. Om man velger en spirituell vei så vil en få endel "gaver" og "tilgang" til en indre viten. Men nå har jeg ikke tenkt å overbevise deg om at du tar feil. Du får mene og erfare det du vil. Så får du respektere at jeg og andre gjør det også.
Også her viser det at DU tror vi har fri vilje og at ingen blir utvalgt. Men at Dragonheart faktisk ikke tror det. Så får vi vel se en gang - hvem som har rett. Det er uansett likestilt her og nå - du tror noe, Dragonheart tror noe annet - og jeg, jeg tror vel i grunn noe som ikke stemmer helt med noen av dere.

Jeg er nok tilbøyelig til å være nærmere Kramer i tro enn Dragonheart. Men en ting jeg ikke tror, jeg tror ikke uten videre at naturreligioner nødvendigvis sitter med den hele og fulle sannhet bare fordi det heter sjamanisme og lignende. Neida - jeg er fullt i stand til å tenke selv og har ingen problemer med å også være uenig i hva sjamanismen sier.

Noe jeg også lurer på om disse naturreligionene. Hva gjorde de med folk født med handikap - er det slik at de faktisk drev onde ånder utav dem? Og hvis det er slik . hva forteller det da?
Kramer73 skrev: De som husker NDO opplevelser har også sett smakebiter av sin død og det er totalt annerledes enn det du forklarer. Men som sagt - en skal ha respekt for erfaringer og meninger. Og jeg vil heller ikke dømme deg for dine meninger. Men har iallefall lov til å si at det ikke stemmer det du sier. 8)
Ja. Der er også veldig mye delte meninger om hva som skjer og forårsaker NDO. Ja, der er endatil noen som hevder å ha vært i helvete. Og så vidt jeg vet så handler NDO opplevelser stort sett om en tunell og et lys og gjenforening. Det handler lite om neste liv - men mye om dit vi kommer etterpå. Så akkurat NDO opplevelser er i grunn ikke noe som står i motsetning til det Dragonheart hevder - så de kan nok ikke bevise noe som helst.

Om jeg tror at Dragonheart er utvalgt og sitter inne med den hele og fulle sannhet? Det er unektelig vanskelig å tro på, spesielt på et slikt grunnlag som er her da. Der er noen som hevder vi bare skal tro på det rette, uten å stille spørsmål fordi vi da liksom tviler osv. Men altså - da skulle vi trodd på både 12 utvalgte og 5 utvalgte og blomster i hjernen - og det kun hvis vi skulle trodd på de utvalgte som er her inne i løpet av de siste par månedene. Og hva da med alle de andre utvalgte - englesjeler og lyskropper og englebarn og... ja jeg vet ikke hva alle kalles.

I hvertfall så blir det nok vanskelig å tro på utvalgte folk - der er for mange som hevder å være utvalgt. Så den letteste konklusjonen å trekke blir vel kanskje da at alle er utvalgt? Eller at de som virkelig er utvalgt bør kunne vise til litt mer enn påstander uten noen form for beviser.

Atmi
Antall ord: 706

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

fjottemor skrev:Dragonheart, jeg tillater meg å si; du har ikke peiling!!! Og egentlig så er det ganske mange av oss som ikke har det, så du er i godt selskap om det er noen trøst!
Vi er nok ganske grønne alle sammen ja. Men til sammen - ja til sammen kan det kanskje hende vi har rett...

Atmi
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !