Silmarill skrev:Har lest masse om hvordan man kan forlate kroppen, men ikke mye om hvordan man skal unngå å forlate kroppen!
Jeg har perioder hvor jeg nesten ikke tør å sove fordi jeg vet at nå kommer jeg til å forlate kroppen, jeg vil ikke det så jeg tvinger meg selv til å våkne!
Noen som vet hvordan man skal bli kvitt disse plagene som jeg velger å kalle det ?
Er sikker på at jeg kommer til å dø om jeg forlater kroppen, er redd for sånnt jeg!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Har hatt det sånn i perioder når jeg tenker mye på astralreiser. Prøv å ta en pause fra det. Ikke tenk på det i det hele tatt. Lær deg å komme ut av det før du forsvinner ut på astralen. Men det vil aldri skje fordi du er redd. Hvis du slipper frykten så vil du klare å bevege deg fritt.
Har opplevd det samme som deg. Jeg våknet og så fort jeg la hodet på puta så var det igang igjen.
Kan jeg spørre. Kjenner du noe smerte eller ubehag når det skjer. Det skjer iallefall med meg, men det er ikke så mange som har nevnt det på sidene her! Det kjennes ut som om noen drar en indre kropp ut gjennom kroppen og det er skikkelig ubehagelig. Men det er KUN mentalt. Jeg har hatt fantastiske bevisste drømmer når jeg når det stadiet du snakker om. Bare slipp frykten. Jeg vet det er vanskelig. Jeg vet du tror du kommer til å dø. Jeg har mannet meg opp minst 20 ganger før jeg omsider turte. Jeg tenke...what the hell. Det var helt vilt. Når frykten slapp så lover jeg deg den kuleste turen EVER!
Husk...blir du nervøs eller redd for å ikke komme tilbake. Ikke vær det. Blir du redd og vil tilbake til kroppen så skjer det automatisk. Eneste kjipe er at for meg så ender ofte sånne turer med at jeg våkner med søvnparalyse. Men man venner seg til det også.
Men hvis du ikke vil oppleve det noe mer. La vær å tenk på det når du er våken. Hvis det ikke funker. Prøv å si til deg sjøl. Nå skal jeg ha en bevisst drøm. Det er mye mindre skummelt. Jeg mistet troen på sjelen en liten periode. Det som da skjedde var at jeg fikk bevisste drømmer istedenfor.
Det kan godt hende det var astralturene for alt jeg vet. Men når jeg bestemte meg for at sjelen ikke eksisterte så ble opplevelsen en helt annen. Nå skal jeg drømme, er mye tryggere enn, nå skal jeg forlate kroppen.