Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKK"Frihetens valg"...må leses!! *s*

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Tom_33

"Frihetens valg"...må leses!! *s*

Innlegg av Tom_33 »

Anbefaler denne boken for alle! Kan lastes ned fra: http://www.ildsjelen.no/frihet2.htm i PDF-format.

Håper det blir noen tilbakemeldinger etterhvert!?? *s*
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Allerede godt i gang jeg nå :D

Håper ikke det blir vanskelig å legge fra seg,
for i dag er jeg virkelig nødt til å rydde og vaske her.

Bare lese liiiitt til..
Takk for tipset ;)
Antall ord: 35
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Ikke noe å takke for.. :lol:
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Boka er en samling spørsmål med feil svar. Disse gale svarene er en forutsetning for å komme videre i boka, og forfatteren krever også at du skal være enig i disse gale svarene før du kan gå videre. :lol:

De første 8 første kapitlene handler om hvorfor ikke liv kan ha oppstått uten en skaper, mens det er selvfølgelig at Det Store Intellektet(tm) selv oppsto fra ingenting.
Et hus kan ikke bygge seg selv, og liv er mye vanskeligere å lage enn et hus, derfor kan ikke liv oppstå av seg selv.
Vi ønsker å utvikle vår forstand, og det er naturlig at intellekt ønsker å utvikle seg, derfor er det en selvfølge at ingenting ønsker å utvikle seg til et intellekt.
Deretter er det 5 kapitler for å vise at menneskeheten på jorden er den eneste grunnen til at Designeren/Det Store Intellektet(tm) dukket opp som troll i eske.(Bortsett fra esken da, som ikke var designet enda)
Deretter fører forfatteren oss, ved hjelp av en masse uvesentligheter som at du kan ikke ta med rikdom i døden, du må falle før du lærer å gå, m.m., mot at du ikke skal tro men vite, og du skal vite på grunnlag av en masse dogmer forfatteren kommer med, samt at du føler det er riktig selv.

Jeg kan være enig i at boken bør leses, men bare fordi den gir deg en følelse av at man er smart som klarer å avsløre triksene forfatteren benytter seg av gjennom hele boken, og kanskje kan inspirere til å avsløre flere slike forfattere.

Etter å ha lest raskt igjennom, sitter jeg ikke igjen med noen nye og revolusjonerende meninger.
Tragisk nok, den store majoriteten av mennesker bryr seg aldri om å sjekke ut om de blir narret. Flokker av mennesker underkaster frivillig deres frie vilje og blir nikkedukker i hendene til kjeltringer som presenterer dem selv som stedfortredere for Gud eller ”Høyere Bevissthet”.
Sier mannen som tar seg godt betalt for å forelese om dette i forskjellige sammenhenger.
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

BA skrev:
Jeg kan være enig i at boken bør leses, men bare fordi den gir deg en følelse av at man er smart som klarer å avsløre triksene forfatteren benytter seg av gjennom hele boken, og kanskje kan inspirere til å avsløre flere slike forfattere.
.
Jeg vil si meg uenig i en ting, man trenger vel ikke være særlig smart for avsløre dette, men følelsen er jo grei å ha!!! :lol:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har ikke tid til å lese den ennå, men det BA skriver her minner meg litt om Descartes meditasjoner om Guds eksistens....
Antall ord: 21
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:Har ikke tid til å lese den ennå, men det BA skriver her minner meg litt om Descartes meditasjoner om Guds eksistens....
Tror kanskje Descartes hadde noget mer elegante vendinger. *s*

Men les den, den ER lesverdig...av en eller annen grunn... :lol:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Tom_33 skrev:Men les den, den ER lesverdig...av en eller annen grunn... :lol:
Egentlig ikke. :lol:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

BA skrev:
Tom_33 skrev:Men les den, den ER lesverdig...av en eller annen grunn... :lol:
Egentlig ikke. :lol:
Men den har da en viss underholdningsverdi...?? Lo og gråt om hverandre jeg... :lol:
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ble med et par sider på meg gitt..
(lenge siden den posten her, så nå husker jeg jo nesten ikke hva jeg leste en gang)

Kan ennå glede meg over at jeg ikke har lest alle bøkene til Paulo Coelho, så jeg tror jeg skal holde meg til de foreløpig :P
Antall ord: 52
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links