Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserFinn ditt kraftdyr

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Finn ditt kraftdyr

Innlegg av Biejjie »

Denne vevsiden presenterer så og si alle dyr, fugler, insekter, fisker, osv., som man kan tenkes ha som kraftdyr eller treffe på sine reiser til andre verdner, og lister også opp flere typer kraft disse dyrene vanligvis representerer i sjamanistisk sammenheng.

Veldig praktisk for den som har truffet for eksempel en tapir eller en bevinget hest på sin trommereise, men ikke har peiling på hva en tapir eller en bevinget hest kan tenkes stå for og være behjelpelig med. :)

Animal Spirit Guides
Antall ord: 83
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Stilig :D *sjekke ut*

Endelig vet jeg hva mitt kraftdyr er :D
Spurte min hjelper og han svarte hest!
Da hadde magefølelsen min rett :roll:
Antall ord: 23
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trumman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 19 Sep 2003 11:15
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norrland, Sverige

Re: Finn ditt kraftdyr

Innlegg av trumman »

Biejjie skrev:Veldig praktisk for den som har truffet for eksempel en tapir eller en bevinget hest på sin trommereise, men ikke har peiling på hva en tapir eller en bevinget hest kan tenkes stå for og være behjelpelig med. :)[/url]
"Symboltolkning er noe annet enn det å slå raskt opp i ett symbollrksikon og lese om hva andre mener. Vår [sjamanernes] måte er å vekke opp en egen mytologiforståelse. Slik blir man en som vet, og ikke bare et ekko av det man har snappet opp av hva andre mener å vite." -Ailo Gaup
Antall ord: 96
Don't be so open-minded that your brain falls out...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Re: Finn ditt kraftdyr

Innlegg av Tom_33 »

trumman skrev:
Biejjie skrev:Veldig praktisk for den som har truffet for eksempel en tapir eller en bevinget hest på sin trommereise, men ikke har peiling på hva en tapir eller en bevinget hest kan tenkes stå for og være behjelpelig med. :)[/url]
"Symboltolkning er noe annet enn det å slå raskt opp i ett symbollrksikon og lese om hva andre mener. Vår [sjamanernes] måte er å vekke opp en egen mytologiforståelse. Slik blir man en som vet, og ikke bare et ekko av det man har snappet opp av hva andre mener å vite." -Ailo Gaup
Men er ikke det å slenge rundt med sitater akkurat det Gaup skriver om...?? ;-)
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trumman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 19 Sep 2003 11:15
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norrland, Sverige

Re: Finn ditt kraftdyr

Innlegg av trumman »

Tom_33 skrev:Men er ikke det å slenge rundt med sitater akkurat det Gaup skriver om...?? ;-)
Nettop exakt!! Nu glider den in hva?
Antall ord: 23
Don't be so open-minded that your brain falls out...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Re: Finn ditt kraftdyr

Innlegg av Tom_33 »

trumman skrev:
Tom_33 skrev:Men er ikke det å slenge rundt med sitater akkurat det Gaup skriver om...?? ;-)
Nettop exakt!! Nu glider den in hva?
Men var det ikke akkurat det du gjorde ved å sitere Gaup?? *s*
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trumman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 19 Sep 2003 11:15
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norrland, Sverige

Re: Finn ditt kraftdyr

Innlegg av trumman »

Tom_33 skrev: Men var det ikke akkurat det du gjorde ved å sitere Gaup?? *s*
Jo, jag vet precis vad jag gjorde och varför. Frågan är: vad lär vi oss av det?
Antall ord: 35
Don't be so open-minded that your brain falls out...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Re: Finn ditt kraftdyr

Innlegg av Tom_33 »

trumman skrev:
Tom_33 skrev: Men var det ikke akkurat det du gjorde ved å sitere Gaup?? *s*
Jo, jag vet precis vad jag gjorde och varför. Frågan är: vad lär vi oss av det?
Nå er vel ikke jeg den rette å preke om at det ikke er mulig å lese seg til visdom, kunnskap ja, men ikke visdom. Har prøvd å si lenge at det er bra å lese, men at man må tenke selv og trekke sine egne slutninger...skape den realiteten man finner riktig for seg...ikke andres tanker og "virkelighet". Har liksom gitt opp det prosjektet, det er jo bare henvisninger til bøker så fort man stiller et sprml...da veldig gjerne MDJ. Synd, men sant... ;-)
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Jo, trumman, det er sikkert vel og bra og veldig lett for en person som Gaup å si som har vokst opp i en kultur hvor nærheten til disse tingene tross alt fremdeles er hverdagsmat selv i urbane strøk - der "de som vet" innebefatter en stor del av befolkningen.

Det finnes mange innlegg her hvor folk spør hva det er de egentlig har møtt. Har du ikke for eksempel fått bjørnen inn med morsmelken, og finnes det ikke bjørner å studere blant de du kjenner, får du gå annetsteds, og denne vevsiden er en bra begynnelse. Den gir vink om hva du kan vente og hva du kan spørre om neste gang. Den gir vink om hva du kan meditere over i mellomtiden. Den gir inspirasjon, helt enkelt.

Selvfølgelig, det aller beste er jo å studere bjørnen selv - og ikke de symbolske, mytologiske aspektene - og så nøste seg fram til en forståelse fra den enden, men det er en annen tråd. :)
Antall ord: 172
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

er det noen her som kan si meg hva mitt kraftdyr er? jeg vet itte sjøl... forundra meg ikke om det var flere he he he...
Antall ord: 27
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

snuppedilla skrev:er det noen her som kan si meg hva mitt kraftdyr er? jeg vet itte sjøl... forundra meg ikke om det var flere he he he...
Nei, kraftdyret ditt er noe du må prøve å finne fram til selv. :)

De beste måtene for nybegynnere å komme i kontakt med sitt kraftdyr på er å be det vise seg for deg i drømme og/eller å søke kontakt med det i meditasjon. Her råder jeg deg til å være tålmodig. Det rekker ikke med to-tre forsøk. Det kan ta både uker og år, faktisk.

Ja, det er godt mulig du har flere, men det er vanligvis bare ett som står deg riktig nært.

Noen mennesker har under sin levetid uten å være klar over det samlet på seg bilder og figurer av sitt eller sine kraftdyr. Oftest handler det om gaver. Om du oppdager at du helt tilfeldig har fire-fem bilder/figurer av samme dyr rundt omkring i huset ditt, kan det være på sin plass å begynne å studere det dyret litt nærmere. Det kan handle om et kraftdyr.
Antall ord: 190
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg lander da mye på elefant og katt, har de ofte i drømmene mine, har også sett at de representerer mye av bilder figurer... jeg har 5 katter, elsker å se på dyrefilmer, med elefant, jobber mye med katter. og å hjelpe de....

dette med tanke på at jeg elsker dyr og fascinert av alt mulig nesten, insekter til fisk, til fugl og pattedyr...
Antall ord: 63
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

snuppedilla skrev:jeg lander da mye på elefant og katt, har de ofte i drømmene mine, har også sett at de representerer mye av bilder figurer... jeg har 5 katter, elsker å se på dyrefilmer, med elefant, jobber mye med katter. og å hjelpe de....

dette med tanke på at jeg elsker dyr og fascinert av alt mulig nesten, insekter til fisk, til fugl og pattedyr...
Om du tenker deg at katt og elefant kan være dine kraftdyr.... hva tror du at disse to kan være behjelpelig med i livet ditt? Hva står de for, og har de noe å lære deg, tror du? Eller er de der av rent vennskap? I så fall, hvorfor? Har katt og elefant noen likhetsdrag seg imellom? Ligner de på deg? Eller er de motsatt av deg? Og hva betyr dét i så fall? Det er mange spørsmål man kan stille og fundere over for å bli kjent med kraftdyrene sine! :)
Antall ord: 161
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Du sier noe der.. leste litt om disse kraftdyra på nett og følte at de stemte en del, selv om he he størrelsen tilsier small og large weeee..

Selv om jeg føler det er basert på vennskap så er det som om kraftdyra forventer no av meg slik som hjelperne mine, livet forventer av meg at jeg skal hjelpe andre, så montro om jeg ikke går i skole ifølge kraftdyra mine he he.. men så det er sagt..kraftdyr er et ukjent land for meg og er det ment jeg skal bli virkelig kjent med de så blir jeg det og kan hende det er helbom at det er elefant og katt hi hi.. kanskje det er en mus og shiraff :lol: eller en sel... :lol:

er det flere som vet hva slags forhold de har til sine?og flere tips om hvordan nå de?
Antall ord: 148
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links