Fakta, teori & skepsisKvantecomputere, kan vi virkelig stole på svarene ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7979
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1426 ganger
Blitt takket: 1719 ganger
Kjønn:

Kvantecomputere, kan vi virkelig stole på svarene ?

Innlegg av Asbjørn »

I2019 meldte Google at deres kvantecomputer hadde klart å løse en oppgave på 3 minutter og 20 sekunder som en tradisjonell superdatamaskin ville bruke 10.000 år på. Det ble reist tvil rundt Googles resultater, men andre, blant andre IBM og kinesiske forskningsinstitusjoner, har siden oppnådd tilsvarende resultater.
Jeg undres ; Hvordan VET VI at kvantecomputeres utregninger er riktige i alle tilfelle ?
Spørsmålet dukket opp da jeg tenkte på CHATGTP og andre KUNSTIG INTELLIGENS-computere / programmer :

HAR vi sikre beregninger som viser at resultatene fra kvantecomputere er ettersporbare, altså sikre bevis på at de svarene som kommer fra en K-C faktisk kan regnes ut av en supercomputer, og sammenlignes ?
Tross alt, en superdatamaskin må bruke 10 000 år på det en KC bruker 3-4 minutter på !

Kan vi være i samme situasjon her som ved KI ?
Altså at svarene som kommer kan være basert både på fakta og oppspinn ??
Hvor vil isåfall DET lede oss ?

A
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2877
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1551 ganger
Blitt takket: 1165 ganger
Kjønn:

Re: Kvantecomputere, kan vi virkelig stole på svarene ?

Innlegg av Terra »

Hvis det blir som KI må jeg nok si at det tror jeg ikke blir så bra nei... :rabla
Antall ord: 18
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links