Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserbøying av skjeer?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

bøying av skjeer?

Innlegg av Roy A »

Hvordan bøye en skje med tanker?

Noen som har en "veiviser" til det?

takket for svar :D
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wikked
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 27 Mar 2005 22:27
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Ja..

Innlegg av wikked »

Hei

www.fork-you.com

En fin plass som har greie forklaringer på hvordan få dette til. En god dose tålmodighet trengs også :)

Enjoy
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Du får gi tilbakemelding da Roy om du får det til en dag :wink:
Antall ord: 15
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Her er det en bilde for bilde instruksjon for hvordan Uri Geller gjorde det.

http://www.skepticreport.com/psychics/urispoon.htm

:twisted:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hei BA! Uri Geller kjenne jeg ikke så mye til men jeg har alltid trodd at han var en seriøs person. Men nå har jeg lest flere steder at han ble avslørt. Har også lest at han ikke kom gjennom de innledende prøvene til James Randi...Noen linker på lur :?:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Wiz2 skrev:Hei BA! Uri Geller kjenne jeg ikke så mye til men jeg har alltid trodd at han var en seriøs person. Men nå har jeg lest flere steder at han ble avslørt. Har også lest at han ikke kom gjennom de innledende prøvene til James Randi...Noen linker på lur :?:
Selvfølgelig. Stiller alltid opp med slikt vettu. :lol:

Han ble imidlertid ikke stoppet av prøvene til James Randi. Han har ikke villet stille opp. James Randi har forsøkt å få Uri Geller til å ta testen, men han vil ikke. Derimot har Uri Geller saksøkt James Randi for avsløringene.

http://www.underdusken.no/dusker/html/9702/randi.html
http://www.nrk.no/programmer/radio/norg ... 22851.html

Dette intervjuet er litt småmorsomt. http://www.simon-jones.org.uk/articles/ ... erview.htm
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg tror nok hvemsomhelst gjennomsnittelig illusjonist eller korttrikser kunne utført skjebøyingen på strak arm. Jeg blir veldig skeptisk når Uri Geller en nødt til å gnukke og gni. I tillegg holder han skjeen på en måte som er mistenkelig. Jeg reagerte også på bevegelsen han sa han reiste seg opp. Hvis det er mental kraft så skjønner jeg ikke hvorfor skjeen ikke bare kan ligge på bordet eller at han i det minste holder den mellom 2 fingre og 100% synlig.

Jeg blir ekstremt provosert av sånne. Jeg har sett program om tryllekunstnere på tv som utgir seg for å inneha paranormale evner. Blandt annet så gikk de så langt at de latet som de hadde kontakt med avdøde familiemedlemmer. Dette er psykisk vold på sitt verste. Uri Geller er ikke av den verste sorten så vidt jeg vet. Men nå kjenner jeg ikke til alle hans sysler. En ting som jeg har lagt merke til med slike kvakksalvere er deres mangel på info om de mest opplagte ting. Når jeg ser klarsynte på tv eller mennesker blir lurt av falske medier så er det så mange ting jeg sjøl ville spurt og gravd om hvis jeg hadde hatt muligheten. Hovedproblemet med dette er faktisk at det er oss vanlige dødelige som holder liv i dette sirkuset!

MEN; Uri Geller hadde et tv-show på 70-80 tallet hvor han skulle stoppe all verdens klokker. Og da snakker vi om klokkene hjemme hos tv-seerne. Og det skjedde hjemme hos besteforeldrene mine. Og så sant ikke hele familien min lyver så har jeg en teori på det.
Mange mennesker har muligheten til å påvirke materie mentalt. Det er også bevist gjennom forsøk. Men det som folk må forstå er at de er i veldig liten grad. Og det trenger ikke nødvendigvis være en overnaturlig årsak til dette. Så det jeg tror er at klokken stoppet opp fordi Uri påvirket de hjemme til å gjøre det selv. I tillegg så hadde mormor evner. Spm er om det finnes en forklaring på dette som er veldig tørr, kejdelig og vitenskapelig! Noen jeg tror er mulig!
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:
Wiz2 skrev: ....
Så det jeg tror er at klokken stoppet opp fordi Uri påvirket de hjemme til å gjøre det selv. I tillegg så hadde mormor evner.
...
Jeg tror ikke på Uri Geller. Han er en svindler og bedrager.

men se litt annerledes på det,
Wiz2 - hvorfor kan mormoren din ha evner, og ikke Uri Geller?
Uri Geller trenger ikke ha evner for å påvirke mennesker med evner. Han bare trigget dem. Men når det gjeder skjebøying så tror jeg ikke på han. Det andre han drev med vet jeg ikke noe om!

Men bevares, Uri kan ha hatt evner engang!
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Sjebøying er kul! Er visst noe de aller fleste kan gjøre ved første forsøk. Katty B har laget en hel vev om det kalt Fork-You.com. Instruksjoner og masse pene!!! bilder på forvridde gafler og sjeer.
Antall ord: 41
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Biejjie skrev:Sjebøying er kul! Er visst noe de aller fleste kan gjøre ved første forsøk. Katty B har laget en hel vev om det kalt Fork-You.com. Instruksjoner og masse pene!!! bilder på forvridde gafler og sjeer.
Har du klart det?
Prøver og prøver, men får det ikke til!!!!!! Grrrrrrrr...... :x
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Hm, dette må testes, hihi :lol:
Antall ord: 5
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

sonjaera skrev:
Biejjie skrev:Sjebøying er kul! Er visst noe de aller fleste kan gjøre ved første forsøk. Katty B har laget en hel vev om det kalt Fork-You.com. Instruksjoner og masse pene!!! bilder på forvridde gafler og sjeer.
Har du klart det?
Prøver og prøver, men får det ikke til!!!!!! Grrrrrrrr...... :x
Nei, har ikke prøvd engang, er bare så glad for at dette fenomenet finnes fordi folk blir så opphisset av det (er jeg ikke ond? :twisted: ). Det er ikke folk med flosshatt og hjerter-ess i jakkeermet som bøyer sjeer, liksom. Når det gjelder vanlige tryllekunstnere kan man tilgi seg selv for at man ikke skjønner hvordan tricket ble utført, for man vet jo at det er en illusjon, selv om man ikke skjønner bæra.

Slik er det ikke når det gjelder Uri Geller. Folk blir opprørte istedet og skal avsløre "den jæ***en", og så dummer de seg ut gjennom å "bevise" at han jukser. Som BA gjennom lenken til bildene som liksom "avslører" hvordan Uri gjorde. :roll: Alle vet hvordan Uri gjorde. At man må bøye sjeen selv står i reglene det. Uri sier det sikkert selv også mens han viser. Ikke noe å avsløre! Synes det er toppen av underholdning, jeg! :D

Riktig morsomt er det jo fordi ingen har ennå funnet ut hva det er som gjør at alt fra sølv til stål blir så mykt bare gennom å bli "kilt" litt at en barnunge kan bøye det med hendene uten å ta i det minste! :twisted:
Antall ord: 274
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Jeg kommer tilbake med potensielle erfaringer etter å ha forsøkt meg litt på dette, vanskelig å ta stilling til om slikt fungerer med mindre man forsøker selv, mener nå jeg :D
Antall ord: 30
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

er det noen her inne som faktisk klarer det?
Antall ord: 9
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

tussi skrev:er det noen her inne som faktisk klarer det?
Ikke jeg, men lover å hyle og skrike av begeistring når jeg klarer det. :D :D
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links