Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvorfor sette et glass vann under sengen?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Morris »

Ja, hvorfor bør du egentlig gjøre det? Hva om du merker at det er noe rart med romme du sover i ? Det er nemlig da du bør gjøre nettopp det. For løsningen kan være så enkel som et glass vann, og nei, det er ikke bare for at du bør holde deg hydrert.
Det sies at et glass vann under sengen absorberer negativ energi mens du sover. Og du kan si at det har gjort sin magi hvis det er bobler eller uklarhet om morgenen.
Nysgjerrige, spurte vi en kjendis medium og ekspert på Feng Shui for hjem og hager, og de var enige i at vann kan dramatisk endre energien i et hjem.

HVORFOR DU BØR SETTE ET GLASS VANN UNDER SENGEN OM NATTEN
Hvis du har en av de dagene eller ukene, kan ritualet med ‘glass vann under sengen’ være en god test for å fjerne dårlige vibrasjoner.
Kjendis medium Inbaal Honigman påpeker at det er tusenvis av rensende og beskyttende ritualer i alle kulturer, og setter dette ritualet i en sammenheng: “Fra en Sankt Kristoforus medaljong som katolikker bruker for å beskytte seg under reisen til å sette krystallene på vinduskarmen for å rense dem og lade dem under fullmånen, er vi alle klar over mange rensende ritualer, og noen av dem gjør vi intuitivt, som å strø salt eller åpne et vindu for å bli kvitt dårlig energi.”
Inbaal Honigman forklarer at vann er et veldig følsomt og reaktivt element, og det er spesifikt elementet for følelse og intuisjon – derav uttrykket “jeg føler det i mine vann.”

“Som sådan vil vann absorbere negativ energi rundt seg,” sier Inbaal. “Hvis det er en deprimerende eller overveldende stemning i rommet, vil et glass vann absorbere den. Legg det under sengen slik at du ikke tråkker på det når du kommer ut av sengen.

“Tøm vannet om morgenen, for ferskvann fungerer best. Hell det på en plante som vil like det, det er en god magisk praksis – og følg med på vannet for å se om det er endringer før du kaster det. Bobler, uklarhet eller endring i tekstur kan indikere at vannet har absorbert noe ubehagelig.”

“Glasset vann under sengen er ikke noe jeg tidligere har hørt om, og det gjorde meg virkelig oppmerksom på de glassene med vann jeg har drukket om morgenen som har stått på nattbordet om natten! Dette kommer ikke til å skje igjen!” sier Suzanne Roynon.
Suzanne forklarer at vann ofte brukes for å forbedre Feng Shui i et hjem, enten det er på soverommet eller i en annen del av huset. “Vi bruker bevegelse for å stimulere en strøm av god chi og velstand i et hjem, og valget av sted avhenger helt av den unike kombinasjonen av Feng Shui-energien som kreves i hvert enkelt hjem,” sier hun.

Hvor vannet går, vil også avhenge av ditt Feng Shui-energikart, og hvis du velger bevegelig vann, plasser en liten vannpumpe i en stor glassbeholder eller vase.

“I noen svært spesifikke situasjoner kan det være gunstig å tiltrekke seg ny kjærlighet, men det viktigste å huske er at for å støtte Feng Shui må vannet være i kontinuerlig bevegelse,” understreker Suzanne. “Dette er fordi, som nevnt ovenfor, stillestående vann absorberer energien rundt seg, uavhengig av om den er negativ eller positiv.”
“Så aldri drikk vannet som har stått på nattbordet mens du har sovet, ved daggry.”

For å gjøre det mer effektivt, foreslår lyd- og energihealeren Lydia Bagarozza å tilsette en klype salt og be over glasset med vann før du setter det under sengen eller et annet sted i rommet for å forsterke intensjonen din.

“Noe som, ‘takk vann for alt du gjør. Vær så snill å hjelpe meg med å sikre, rens rommet mitt for alt som er i utakt med mitt hjem’s større gode.’ Du kan også sette en ekstra intensjon om at i dette rommet vil de gode vibrasjonene fylle det ‘energetiske rommet’ skapt av tiltrekningen av disse dårlige vibrasjonene!”

Det kan virke litt merkelig, men hva som helst som oppfordrer oss til å skape et rolig og bevisst soverom er en god ide. Å sette av noen minutter for å gjøre soverommet vårt mer avslappet er en form for selvpleie. Og det er så mange måter å gjøre det på, enten det er å prøve et slikt rituale, gi oss vår egen oppredningsservice, kjøpe en pute spray eller investere i de beste putene.

Å vurdere layouten på soverommet ditt og organisere nattbordet ditt vil også gjøre underverker, da disse områdene ofte blir overveldende og rotete.

Kilde: Home and gardens
Antall ord: 788

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Oh, my ... Morris, jeg skulle akkurat til å legge ut det samme som deg akkurat nå! Hva ser jeg når jeg logger inn, jo, samme som jeg tenkte på! :grin:

Dette må man vel prøve først for å se om man i det hele tatt greier å tro på det?

LINK : https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/hvorfor-du-b%C3%B8r-sette-et-glass-vann-under-sengen-om-natten/ar-AA1ibvma?ocid=msedgntp&cvid=7712f2536c534656a10b36b37771d673&ei=25
Antall ord: 79
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Ooog, jeg får lyst til å spørre dere... er det noen her som har prøvd dette???
Fikk lyst til å prøve det jeg i alle fall... ;)
Antall ord: 28
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 14 Okt 2023 20:41 Oh, my ... Morris, jeg skulle akkurat til å legge ut det samme som deg akkurat nå! Hva ser jeg når jeg logger inn, jo, samme som jeg tenkte på! :grin:

Dette må man vel prøve først for å se om man i det hele tatt greier å tro på det?
Ja, jeg tenkte på deg og lurte på om du kanskje hadde lagt ut dette før meg... men tok en rå sjanse! Tji hi
Jeg har aldri prøvd dette og vet ikke om det virker, kanskje jeg skulle prøve ? Her en morgen som jeg var tidlig våken trodde jeg først det var billys som jeg observerte på veggen gjennom en glippe i gardinene, men så var det som en kule på størrelse med en pingpoll ball som reiste gjennom soverommet og forsvant gjennom veggen til neste rom. Så jeg vet da sannelig ikke!
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 14 Okt 2023 22:02
Terra skrev: 14 Okt 2023 20:41 Oh, my ... Morris, jeg skulle akkurat til å legge ut det samme som deg akkurat nå! Hva ser jeg når jeg logger inn, jo, samme som jeg tenkte på! :grin:

Dette må man vel prøve først for å se om man i det hele tatt greier å tro på det?
Ja, jeg tenkte på deg og lurte på om du kanskje hadde lagt ut dette før meg... men tok en rå sjanse! Tji hi
Jeg har aldri prøvd dette og vet ikke om det virker, kanskje jeg skulle prøve ? Her en morgen som jeg var tidlig våken trodde jeg først det var billys som jeg observerte på veggen gjennom en glippe i gardinene, men så var det som en kule på størrelse med en pingpoll ball som reiste gjennom soverommet og forsvant gjennom veggen til neste rom. Så jeg vet da sannelig ikke!
Haha, ja to sjeler samme tanke - og så innmari sammkjørt da!!? :-)
Skal vi prøve det i natt da!? Jeg skal finne et glass vann og sette det under sengen i natt jeg, bare for å prøve det ut liksom... og om du gjør det samme så får vi se om det har noe for seg... :grin:

Litt mer alvorlig, det lyset du så, det er det samme her... og alt er ikke billys... det bare vet jeg, OK ;)
Antall ord: 243
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Hehe, da har jeg satt ut to vannglass. Ett under min side av sengen og ett under siden av sengen til min kjære så får vi se.
God natt og sov godt! :zzz .sau :zzz
Antall ord: 34
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Det sies at et glass vann under sengen absorberer negativ energi mens du sover. Og du kan si at det har gjort sin magi hvis det er bobler eller uklarhet om morgenen.
Da har vi sett på vannglassene vi satte under sengen i går kveld. Vannet i begge glassene er helt krystallklart, men de er begge fulle av bittesmå bobler. Så ikke vet jeg. :slow:
Jeg må innrømme at jeg ikke helt greier å tro på dette her jeg altså... :grin:
Antall ord: 80
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Asbjørn »

Terra skrev: 15 Okt 2023 17:39
Det sies at et glass vann under sengen absorberer negativ energi mens du sover. Og du kan si at det har gjort sin magi hvis det er bobler eller uklarhet om morgenen.
Da har vi sett på vannglassene vi satte under sengen i går kveld. Vannet i begge glassene er helt krystallklart, men de er begge fulle av bittesmå bobler. Så ikke vet jeg. :slow:
Jeg må innrømme at jeg ikke helt greier å tro på dette her jeg altså... :grin:
For å sjekke om det er vannet i seg selv som "bobler", eller om det er "noe" på soverommet,
så sett ut noen glass til, - på soverom, stue, der du har dyr, på kjøkkenet,
og se hvordan de alle ser ut neste morning.
Om det er forskjeller, er det grunnet energier,
om alle glass er identiske med bobler, så er det gass i vannet.
( det er egentlig vanlig :) )
A
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev: 15 Okt 2023 19:03
Terra skrev: 15 Okt 2023 17:39
Det sies at et glass vann under sengen absorberer negativ energi mens du sover. Og du kan si at det har gjort sin magi hvis det er bobler eller uklarhet om morgenen.
Da har vi sett på vannglassene vi satte under sengen i går kveld. Vannet i begge glassene er helt krystallklart, men de er begge fulle av bittesmå bobler. Så ikke vet jeg. :slow:
Jeg må innrømme at jeg ikke helt greier å tro på dette her jeg altså... :grin:
For å sjekke om det er vannet i seg selv som "bobler", eller om det er "noe" på soverommet,
så sett ut noen glass til, - på soverom, stue, der du har dyr, på kjøkkenet,
og se hvordan de alle ser ut neste morning.
Om det er forskjeller, er det grunnet energier,
om alle glass er identiske med bobler, så er det gass i vannet.
( det er egentlig vanlig :) )
A
Lur ide det. Men jeg tror nok det bare er gass i vannet som du sier og at dette er vanlig :)
Antall ord: 185
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Noen andre som vil prøve det? :grin:
Antall ord: 7
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Morris »

Jeg må innrømme at jeg har seng med sokkel på, så jeg lager ikke hull i den for et glass vann eller to... da vi bygde huset husker jeg at det var vann ved grunnmuren av en vann åre som går under kjellergulvet rett under soverommet, så det får holde! Det var også et par små groper i fjell på utsiden av grunnmuren etter tidligere tiders vannføring - så her renses energiene uten å ha noen synlig effekt.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 23 Okt 2023 15:10 Jeg må innrømme at jeg har seng med sokkel på, så jeg lager ikke hull i den for et glass vann eller to... da vi bygde huset husker jeg at det var vann ved grunnmuren av en vann åre som går under kjellergulvet rett under soverommet, så det får holde! Det var også et par små groper i fjell på utsiden av grunnmuren etter tidligere tiders vannføring - så her renses energiene uten å ha noen synlig effekt.
Morris, jeg er sikker på at du kan sette et glass vann og to ved siden av sengen til deg og fruen. Det gjør nok det samme 😊👍
Antall ord: 115
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Asbjørn »

For å sjekke om det er vannet i seg selv som "bobler", eller om det er "noe" på soverommet,
så sett ut noen glass til, - på soverom, stue, der du har dyr, på kjøkkenet,
og se hvordan de alle ser ut neste morning.
Om det er forskjeller, er det grunnet energier,
om alle glass er identiske med bobler, så er det gass i vannet.
( det er egentlig vanlig :) )
A
Lur ide det. Men jeg tror nok det bare er gass i vannet som du sier og at dette er vanlig
Testa du Terra ?
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev: 24 Okt 2023 00:14
For å sjekke om det er vannet i seg selv som "bobler", eller om det er "noe" på soverommet,
så sett ut noen glass til, - på soverom, stue, der du har dyr, på kjøkkenet,
og se hvordan de alle ser ut neste morning.
Om det er forskjeller, er det grunnet energier,
om alle glass er identiske med bobler, så er det gass i vannet.
( det er egentlig vanlig :) )
A
Lur ide det. Men jeg tror nok det bare er gass i vannet som du sier og at dette er vanlig
Testa du Terra ?
Nei, føler bare gode energier her. Og de som er her er velkomne og jeg vet hvem de er for å si det sånn 😉
Tror det bare er gass i vannet her for å si det sånn. Har bare hatt vann i glass på kjøkkenet og bobler der også. Tror det bare er gass i vannet 😁
Antall ord: 159
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hvorfor sette et glass vann under sengen?

Innlegg av Asbjørn »

Terra skrev: 24 Okt 2023 00:24 Tror det bare er gass i vannet her for å si det sånn. Har bare hatt vann i glass på kjøkkenet og bobler der også. Tror det bare er gass i vannet
Den er grei, kan være greit å teste ut slike saker, - og se hva som virker og ikke :)
A
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links