Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig…

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

kajsamorw
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 08 Jun 2021 15:43
2
Kjønn (valgfri): Jente
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Merkelig…

Innlegg av kajsamorw »

Vet ikke om det passer inn her men håper jeg skriver på riktig plass.

Har skjedd 3 ting med meg…

Jeg og kjæresten sover ofte «sammen» over tlf når ikke vi er med hverandre og sist hadde jeg en rar drøm.. at jeg var i en slags kjeller eller en bygning under jorden noe sånt.. som det var mye mørke ganger og dører til andre rom kanskje. Og jeg husker eller tror det var sånn at rett før jeg våknet så var jenta i drømmen for det føltes ut som jeg så disse menneskene utenfra hvertfall jenta var kanskje mellom 16 og 25 år noe sånt og hun ble besatt av noe rett før jeg våknet og den setningen som kom ut fra henne var «fine folk, fine feller». Og dette hørte jeg i tlf min når jeg våknet når jeg «sov» med kjæresten min på tlf på høyttaler. Hørte vell setningen 10-15 ganger i våken tilstand. Og siden jeg er kristen begynte jeg å be høyt, synge «min jesus lever» og si ett par ganger høyt forsvinn demon i jesu navn. (Heldigvis hadde jeg lyden min på dempet siden min mops snorker endel vil ikke vekke kjæresten min.. og hadde han hørt meg hadde han sikkert trodd at det hadde klikka for meg! Har heller ikke fortalt han om denne hendelsen) etter det jeg gjorde så begynte jeg å høre at stemmen sa «se» flere ganger og tror den sa «hør» også..

En annen ting som har skjedd meg er at jeg tror djevelen har vært i senga mi om natten en gang. Eller om jeg drømte det veldig livlig. For kjæresten min var ikke hos meg den natten der.. og ihvertfall det som skjedde er at jeg så kjæresten min ligge ved siden av meg i sengen plutselig angripe meg…

Og den tredje tingen er at ett par få ganger har jeg merket at det føles ut som om bena mine begynner å flyte eller sveve opp i lufta:.. men kun beina mine ikke noe annet. Også at eg våkner men ikke klarer å bevege meg og det creeper meg skikkelig ut
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Merkelig…

Innlegg av Terra »

Ja, her var det sannelig mye du har opplevd, det må jeg si. Ikke alt vi greier å forklare heller.
Å, heldig du som har en mops, synes de er så søte og snille. Kan ikke ha hund for er allergisk jeg.

Jeg tror at det med at det føles som bena flyter opp liksom kan være det som kalles søvnparalyse, da greier vi noen ganger ikke å bevege oss. Og man er i en slags tilstand mellom drøm og våken. Hjernen fortsetter å spinne rundt med drømmene enda vi kan være delvis våkne. Og slik kan vi se ting som i virkeligheten ikke er der fysisk, men at drømmen spiller seg foran øynene våre selv om vi har åpne øyne og enda er vi ikke helt våkne på en måte. I en slags mellomtilstand.

Også er det mye rart vi kan oppleve av åndelig art. Jeg har også opplevd nok liknende av det du forteller. En som lå ved siden av meg, men mannen min hadde alt stått opp og gått ut... Jeg trodde det var mannen min, men det var som en merkelig åndelig kar som liksom utga seg for å være mannen min. Jeg var ikke så veldig høy i hatten da, det må jeg bare si. Var ganske skvetten i lang tid etterpå... Det ble ikke bedre av at mannen min en tid etter ble syk og måtte gå hjem fra jobben. Han gikk rett og la seg og jeg hadde ikke stått opp enda. Jeg kvakk til skikkelig da jeg merket at jeg ikke var alene i sengen og jeg måtte virkelig ta på ham for å være sikker på at det virkelig var mannen min og ikke denne merkelige "åndemannen." Det var skikkelig ekkelt.

Jeg har pleid å si opp fadervår, og forsvinn i Jesu navn. Det har funket for meg når jeg har vært redd slik du var under din opplevelse. Under søvnparalyse blir det bare å tenke det, det funker det også. Da er det som en ikke greier å røre seg eller snakke høyt. Men som regel tenker jeg at nei, dette er merkelig, det kan da ikke være mulig og nå ser jeg syner, så snur jeg meg og sover videre og tenker på at jeg er beskyttet av mine hjelpere. At de ikke lar noen skade meg når jeg sover.
Antall ord: 411
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Merkelig…

Innlegg av polarlyset »

kajsamorw skrev: 18 Aug 2023 01:08 Vet ikke om det passer inn her men håper jeg skriver på riktig plass.

Har skjedd 3 ting med meg…

Jeg og kjæresten sover ofte «sammen» over tlf når ikke vi er med hverandre og sist hadde jeg en rar drøm.. at jeg var i en slags kjeller eller en bygning under jorden noe sånt.. som det var mye mørke ganger og dører til andre rom kanskje. Og jeg husker eller tror det var sånn at rett før jeg våknet så var jenta i drømmen for det føltes ut som jeg så disse menneskene utenfra hvertfall jenta var kanskje mellom 16 og 25 år noe sånt og hun ble besatt av noe rett før jeg våknet og den setningen som kom ut fra henne var «fine folk, fine feller». Og dette hørte jeg i tlf min når jeg våknet når jeg «sov» med kjæresten min på tlf på høyttaler. Hørte vell setningen 10-15 ganger i våken tilstand. Og siden jeg er kristen begynte jeg å be høyt, synge «min jesus lever» og si ett par ganger høyt forsvinn demon i jesu navn. (Heldigvis hadde jeg lyden min på dempet siden min mops snorker endel vil ikke vekke kjæresten min.. og hadde han hørt meg hadde han sikkert trodd at det hadde klikka for meg! Har heller ikke fortalt han om denne hendelsen) etter det jeg gjorde så begynte jeg å høre at stemmen sa «se» flere ganger og tror den sa «hør» også..

En annen ting som har skjedd meg er at jeg tror djevelen har vært i senga mi om natten en gang. Eller om jeg drømte det veldig livlig. For kjæresten min var ikke hos meg den natten der.. og ihvertfall det som skjedde er at jeg så kjæresten min ligge ved siden av meg i sengen plutselig angripe meg…

Og den tredje tingen er at ett par få ganger har jeg merket at det føles ut som om bena mine begynner å flyte eller sveve opp i lufta:.. men kun beina mine ikke noe annet. Også at eg våkner men ikke klarer å bevege meg og det creeper meg skikkelig ut
Jeg tror du bør flytte. stedet du bor på, er ikke bra for deg. Jeg tror du bor på en litt for mørk og dystert sted. Et sted med veldig mye negativt på seg, da kan man oppleve slike ting som du opplever. Siden du er kristen, vil mørke angripe deg. Mørket kan ikke fordra lyset, og den prøver på alle slags mulig måter å kvele lyset.

Jeg anbefaler deg å på kalle englene Gabriel og Uriel. Be de om beskyttelse og hjelp. Det er viktig å være sterk. Du er sterkere enn mørke. Vær som Jesus, og jordens lys i mørket.

Dette av erfaringer i fra mitt levde liv.
Antall ord: 510

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links