https://www.facebook.com/reel/237540962282727
For å lage din egen løvetanntinktur, trenger du omtrent 10 fulle løvetannplanter, inkludert røttene. Løvetann har en veldig dyp pælerot, som er der mye av vitaminene og mineralene er lagret.
Pæleroten og bladene er den delen av planten som studier ble utført på for å måle hvor effektive de er i å hjelpe til med å regulere kvinners hormoner og menstruasjonssykluser.
Jeg delte løvetannplantene som jeg samlet inn i seksjoner etter rot, stilker og blomster. Jeg ville være sikker på at jeg hadde like deler av hver plante i begge tinkturglassene.
Jeg grovhakket hver del av planten delt i to seksjoner og fylte 2 liters krukker. Når glassene er fulle, tilsett vodka og pass på å dekke alt i glasset.
Disse glassene bør stå i minst 8 uker før jeg siler dem. Alkoholen vil trekke ut alle vitaminer og mineraler fra glassene og bli et kraftig flytende løvetannekstrakt. Bare noen få dråper på tungen et par ganger i uken eller tilsatt i et fullt glass vann kan holde deg ved utmerket helse.
Kilde og video : https://www.facebook.com/reel/237540962282727
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Plantemedisin :
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her