Jeg tviler ikke et sekund på at det teknisk/teknologisk sett skal kunne la seg gjøre en eller annen gang i fremtiden, men når det er sagt, ser jeg imidlertid ikke helt poenget med å velge månen når teknologien & vitenskapen først har kommet såpass langt. For det første, er jo månen rimelig liten, og skal en først bruke såpass penger og ressurser, vil det for meg syntes rimelig merkelig om de skulle gå for dette alternativet. For det andre, vil jeg vel også si at et slikt satsningsprosjekt bør være litt mer enn bare en liten utvidelse av jorden, for å si det sånn.. Jeg mener.. Det burde jo i allefall være av en slik størrelse at det i det minste kan ta i mot et selektivt utvalg av det som måtte befinne seg av jordboere og jordiske livsformer når moderplaneten en dag rammes av en global katastrofe.
Sist men ikke minst, burde jo også valget av det [første] himmellegeme som skal terraformes gjøres med tanke på ytterligere spredning av det jordiske livet, for å si det slik. På ett eller annet tidspunkt, blir som sagt moderplaneten ubeboelig, og slik jeg ser det, vil vi såpass inn i fremtiden raskt komme dithen hvor det blir behov for å finne en 'hoved-base' i form av en planet av en viss størerrelse. Med litt flaks, har vi en slik fremtidig planet i bane rundt solens nærmeste nabo, Proxima Centauri, som "kun" er drøye fire lysår unna..