Sprøtt? Nå har man for ikke så lenge siden funnet en 2000 år gammelt eliksir for evig liv i et gravkammer... Hvordan det henger sammen er nok mer skepsis enn fakta? For i følge Marta het det om hennes bror: Marta sa til Jesus: «Herre, hadde du vært her, var ikke broren min død. Men også nå vet jeg at alt det du ber Gud om, vil han gi deg.» «Din bror skal stå opp», sier Jesus. «Jeg vet at han skal stå opp i oppstandelsen på den siste dag», sier Marta. Jesus sier til henne: «Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør... og et annet sted: Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag.
Nå var det jo ikke den siste dag for 2000 år siden, og innholdet på flasken var blankt, så dette er nok heller en teori om tro på et evig liv? Meningen var i alle fall optimistisk?
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... gravkammer
Fakta, teori & skepsis ⇒ Eliksir for evig liv funnet i gravkammer
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Nov 2012 14:05
- 12
- Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
- Har takket: 386 ganger
- Blitt takket: 559 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1574 ganger
- Blitt takket: 1178 ganger
- Kjønn:
Re: Eliksir for evig liv funnet i gravkammer
Oi, oi, oi, det der hadde jeg nok ikke tatt sjansen på å drikke...
Antall ord: 13
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Nov 2012 14:05
- 12
- Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
- Har takket: 386 ganger
- Blitt takket: 559 ganger
Re: Eliksir for evig liv funnet i gravkammer
Nei... det hadde nok ikke jeg heller gjort! Men som sagt, menneskene har så mange slags rare påfunn...
(Fork.7.29)
Antall ord: 42
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |