Etter planen skal jeg være fem måneder til på rehabilitering,
og deretter begynne på Folkehøyskole til høsten.
Det begynner å bli på tide / siste frist å søke på inntak.
Jeg har spilt musikk hele livet, siden jeg var liten. Gikk et år på Jazzlinja på Sund Folkehøyskole i 2009/2010, da var jeg 19/20 år gammel og satset hardt på musikken. Spilte fretless-bass som hovedinstrument, og litt piano. Ble kåret til "årets huspianist" under avslutningsfesten, og det var veldig fint.
Et godt skoleår, i en klasse bestående av Norges mest talentfulle unge folk.
Nå er jeg snart 28 år, og tenkte et år på Folkehøyskole ville være det beste valget-
Har vært rusmisbruker i seks år, får nå fem måneders rehabilitering (med mindre de kaster meg ut- de truet meg med det i dag (en annen sak- har ringt Gatejuristen).
Men det finnes så mange Folkehøyskoler!
Jeg spiller bassgitar, elgitar, nylonstrenger, stålstrenger, litt piano og litt trommer. Har komponert titalls musikkstykker- elsker swing/bopjazz/frijazz, 12-taktere, klassisk musikk, heavy metal, Instrumentalrock.
Har lyst til å treffe masse folk, og være på et trygt sted der jeg kan fortsette å holde meg rusfri, spise godt, trene og drive med musikk.
Er trygda, så finansiering blir intet problem.
Mitt mål er å bli musikklærer / rockeverksted-instruktør - som deltidsjobb "ved siden av trygda"
Gir fullmakt til å lese meg, og evnt. komme med konkrete forslag om folkehøyskoler.
Hilsen Erlend!