Jeg er ny her og dette er mitt første innlegg. Søkte litt på nettet og fant dere her

Jeg trenger et råd.
Mannen min og jeg flyttet inn i ny bolig i mai, herlig hus nær sjøen og skogen og vi stortrives!
Men jeg har et problem og det er de gråe skyggene. Jeg vet ikke hva det er, men det er mye av dem her i huset.
Jeg har ingen problemer med skyggene, de har aldri gjort meg noe, men ei venninne fikk sett en skygge i stua mi i helga og nå nekter hun å komme hit. I leiligheten vi bodde i før var det bare en liten skygge og den var mest på badet. På størrelse med en katt omtrent, den gikk fra døra og rett inn i veggen ved vaskemaskinen. Og det var det. Men her i huset går de rundt i stua og på kjøkkenet og er nesten like høy som meg, men bredere. Jeg prøvde å gå igjennom en, men merka ingenting. Siden mai har jeg sett de grå minst 10 ganger, leiligheten vi bodde i hadde besøk av den lille grå 4-5 ganger på 10 år.
Finnes det noen måter å få de bort på? Vil jo gjerne ha besøk av venninna mi og synes det er synd at hun er redd for å være her.
Som tidligere nevnt så gjør de meg ingenting, føler meg ikke overvåket eller har noen rar følelse når de er her.
På forhånd takk!