Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSamboers farfar

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Samboers farfar

Innlegg av Prismia »

Vil bare fortelle om noe merkelig vi opplevde i fjor sommer :)

Vi, dvs jeg, samboer og sønnen vår som da var 1.5 år overnattet 3 netter på rad hos svigers. Hver kveld var sønnen vår ekstra vanskelig når vi skulle legge han. Vi sov i kjellerstua som brukes som gjesterom. Sønnen vår gråt ikke el noe sånt når vi la han, greia var at han var veldig glad og brukte lang tid på å sovne fordi han var så glad og litt hyper. Han hoppet i reisesenga si og lo masse. Han sa også flere ganger "mannen" og når vi (jeg la han to av kveldene og samboer den tredje) spurte om hvor er mannen så pekte han enten i det samme hjørnet eller rett foran seg. Jeg spurte han flere ganger. Det var som om at noen stod å lagde grimaser til sønnen vår eller noe sånt :) Jeg følte før sønnen min hadde pekt mot hjørnet for første gang at jeg var dratt mot hjørnet, jeg så dit mye. Men jeg så aldri noen mann. Ellers så var kjellerstua veldig kald og ekkel de dagene, noe jeg ikke har følt før eller siden.

Ellers så våknet sønnen vår opp helt hysterisk 3-4 ganger hver natt. Han gråt veldig hysterisk og det tok tid å roe han, så hysterisk har han aldri vært før el siden. Den siste morgenen så tok jeg opp med samboer og svigers det med leggingen og at han våknet sånn så mange ganger. Og samboer fortalte fa at sønnen vår sa "mannen" og pekte når han og la han. Men han fortalte også at han den siste natta hadde våknet av at en iskald hånd strøk på han, da sa han "la meg være i fred", og da forsvant strykingen. Men 3 sek etterpå så våknet sønnen vår opp hysterisk igjen. Samboer sov ved siden av sønnen vår så det var han som tok han opp og roet han. Han hadde da sagt "la sønnen våre være i fred", og da sov gutten godt resten av natta. Jeg fikk ikke med meg at samboer så dette fordi jeg var så trøtt. Og samboer hadde ikke tenkt å fortelle meg dette fordi han ville ikke skremme meg.

Svigers konkluderte med at det måtte være samboers farfar som var på "besøk" i kjellerstua. Samboer besteforeldre bodde i huset frem til de døde og svigers overtok da huset. Og samboers farfar elsket kjellerstua og var der med venner og brukte også rommet som et hobbyrom. (Husker ikke hva slags hobby det var). Så da tenkte vi at samboers farfar da kom for å hilse på barnebarnet og oldebarnet sitt. Og at sønne vår antakelig ble livredd av den samme iskalde hånda som samboer hadde kjent.

Svigermor fortalte at hun mange ganger har hørt noen gå med tunge skritt opp kjellertrappa. Og hun føler at det er hennes svigerfar. Mens samboers søster fortalte når vi fortalte henne om dette at hun har sett farfaren flere ganger i huset i oppveksten etter de flyttet inn dit, og de flyttet jo inn der etter begge besteforeldrene var døde.

Men noen uker senere når vi besøkte svigers igjen så fortalte svigerfar at han hadde fortalt om dette til en nabo og naboen fortalte at de hadde også i samme periode opplevd uforklarlige ting og at andre naboer også hadde det i samme periode. Perioden det er snakk om er at det den sommeren (mens vi var der) ble utført mye grøftarbeid og skifte av asfalt i gata som de alle bor i. Så teorien til naboene var at ånder ble påvirket/vekket av arbeidet som ble utført i gata og da hjemsøkte flere av husene der. Men samtidig så er svigers og samboer ganske sikre på at det kan ha vært farfar som var der. Vi har overnattet i kjellerstuen både før og etter fjor sommer og sønnen vår sovner fort, har ikke nevnt noen mann og våkner ikke opp hysterisk. Det var kun i fjor sommer at kjellerstua var "hjemsøkt". Dessuten så dro vi etter besøkte der til mine foreldre og overnattet der noen netter og sønnen vår sovnet fort der og våknet ikke på natta. Han pleide ikke å våkne på natta i fjor sommer.

Så kanskje farfar dukket opp i fjor pga gatearbeidet? :)
Antall ord: 788
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Samboers farfar

Innlegg av Terra »

Interessant historie :-)
Antall ord: 2
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links