Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAktivitet på loftet?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Intych
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 25 Des 2015 23:32
8
Har takket: 3 ganger

Aktivitet på loftet?

Innlegg av Intych »

Hei!

Foreldrene min bor i ett hus som egentlig har vært i vår familie siden det var nytt, besteforeldrene min kjøpte det i 1971, og faren min tok over når de gikk bort (2005/2006).

De har opplevd veldig mye aktivitet der, og egentlig blitt vant med det. Kan vell nevne ett par ting.
Man hører mye gåing, i trappene og oppe i andre etasjen i stuen. Dette forekommer egentlig ganske ofte, er vel broren min som enda bor der, som opplever mest.
Blant annet kan ytterdøren høres ut som den låser seg opp og noen kommer inn, men er ingen der. Mange skritt i trappen ned (hvor han sitter). Kontakter som blir dratt ut av støpselet.
En gang var vi på besøk, og plutselig var det fyr i vedovnen. Ting har forsvunnet, og dukket opp måneder senere. Bæreposer detter jevnlig ut på golvet. TVen kan plutselig bare slå seg på.

Når kjæresten min var gravid så bodde vi der en uke, da opplevde vi skritt i trappen (vi lå i ett rom rett under trappen). Hunden vi hadde ble også blitt sluppet inn på ett rom, der døren var lukket. Dette var en liten terrier. Broren min har hatt 2 hunder før, de har begge blitt innestengt på samme rom. 2 dører inn, en som er vanskelig og få opp. Dette skjedde på natta når alle lå og sov.

Broren min (som opplever mest når han er alene hjemme) opplevde en gang at han satt nede på sin data, så hørte han ett stort brak og smell oppe, hørtes ut som alt datt ned av reoler, tv og veggseksjoner samtidig, og glass som knustes. Han turte ikke og gå opp og ventet til noen kom hjem, alt var som normalt oppe.

En annen ting som skjedde nede på rommet hans, han hadde en skål med druer på borde. Etter han har vært oppe og gikk inn på rommet igjen så var alle druene i skålen dandert fint i sofaen, mens skålen enda sto på bordet. Han var hjemme alene da også.

Også kommer vi til loftet, det er en luke som er oppe i taket, som du sklir en stige ned i. Denne luken har vær åpen mange ganger når de har gått forbi. Til slutt ble de lei av det, og tok en spiker og bøyde over luken. Men luken fortsatte og åpne seg uansett om de hadde en tjukk spiker bøyd over, den var bare dyttet til siden.

Alt dette er ting som gjentar seg ganske ofte, og helt tilfeldige andre ting.

Poenget med denne posten er det da, jeg fikk ett IP-kamera i julegave, og hadde prøvd det litt overalt. Sett mye orber i huset, men jeg er litt skeptisk til det, siden jeg egentlig ikke vet så mye om det, og det kan sikkert være støv og.
Bestemte meg for og prøve det på loftet i totalt mørke, siden det er ett nightvision kamera.

Filmet ganske mye der oppe og prøvde og få til og lagre over på minnebrikken som var i kamera men fikk ikke til. Søsteren min var ganske fasinert av dette kameraet og alt, så hun filmet alt med telefonen sin, "orber" og sånt.

Bra var det at hun filmet fordi vi fikk fanget opp ett eller annet der oppe, som jeg ikke klarer og forklare. Ingen vinduer der oppe, og det er helt mørkt. Om noen kanskje har en naturlig forklaring så er jo det bra! Om noen ikke har det så er jo det også veldig spennende :)


https://www.youtube.com/watch?v=QUeLnguVVLY

Om du vil se hvordan det ser ut der oppe med lys og alt, så er det her:

https://www.youtube.com/watch?v=DGMNrNY5eYk

Takk! :)
Antall ord: 661

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Aktivitet på loftet?

Innlegg av Asbjørn »

Vanskelig å si ut ifra bildene, skulle likt å se selve ip-kamera opptaket direkte, og ikke avfotografert.

Triksingen med effekter gjorde det bare værre å se, så det og musikken var litt unødvendig etter mitt syn.

Det påfallende her er bevegelsen til "orben", siden den helt tydelig gikk i en rett linje.
IP kamera skulle ikke ha beveget seg under opptaket, - da det gjør at det blir litt vanskeligere å vurdere bevegelsen, - samt "innfører" muligheter for "flares" - dvs reflekser i linsa som kan se ut som noe som beveger seg.

Det er energier i huset, men jeg får ikke helt "connection" med det som vistes på filmen.
Huset trenger en "rens" - samt et medium for å hjelpe en eller flere ånder videre ( som en del av prosessen.)

Iallfall en ånd er tilstede, og skjønner ikke at h*n egentlig skal videre.
Vedkommende tror at h*n fremdeles er i live, og skjønner ikke helt det som skjer i huset, - derfor skjer det så mye rart der...
Prøver å si at "jeg er her, - men hvorfor reagerer dere ikke ?"

Ikke bruk dyre medium, - det er mange som driver med å hjelpe ånder videre, og så ta en "husrens" etterpå, uten at det skal koste skjorta.
Er man endel åndelig selv, kan man i noen tilfeller selv klare "jobben" også...

A
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Intych
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 25 Des 2015 23:32
8
Har takket: 3 ganger

Re: Aktivitet på loftet?

Innlegg av Intych »

Oi, tusen takk for svar!

Du kan vel ikke si noe om hvem det kanskje kan være? For er jo egentlig ingen andre som har bodd der tidligere, det var det første huset som ble satt opp der tidlig på 70-tallet.
Eneste er jo besteforeldrene mine som bodde der fra huset var nytt til de døde.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Aktivitet på loftet?

Innlegg av jeditrond »

Intych skrev:Oi, tusen takk for svar!

Du kan vel ikke si noe om hvem det kanskje kan være? For er jo egentlig ingen andre som har bodd der tidligere, det var det første huset som ble satt opp der tidlig på 70-tallet.
Eneste er jo besteforeldrene mine som bodde der fra huset var nytt til de døde.
Det kan jo være en av besteforeldrene dine som går igjen. Men det er også en mulighet for at noen bare har slengt seg med på lasset en dag og blitt med inn i huset og slått seg ned der om man har kommet i skade for å "invitere" noen :)
Antall ord: 114
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minii75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Des 2015 21:34
8
Lokalisering: Oppland
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Aktivitet på loftet?

Innlegg av Minii75 »

sender en PM , jeg
Antall ord: 4
Know your limits, but reach for the stars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links