Hadde en trist drøm for et par uker siden. .Kunne noen prøve å tyde den?
Jeg og pappa er i selskap hos mormor – av alle steder. (Mormor er død og min mor og pappa er skilt for lengst,, så hvorfor der?)
Familien er samlet på kjøkkenet, jeg sitter utenfor døren til stua. Så kommer pappa i dress (eller finklær) og slips. Sørpe full. (Pappa har hatt problemer med alkohol før, men bare i helger og ferier)
Den ene onkelen min tar tak i ham og sier: ”Du greide det ikke nå, heller. Du er jo stupfull!”
Pappa rister ham av seg, og går og setter seg borte i i en krok, og tar opp flaska. Jeg ser på min kjære far, sitte alene i en krok og drikker, mens hele familien er på kjøkkenet.
Han ser så ensom ut, der han sitter, og det det skjærer meg i hjertet. (Nå skal det sies at pappa er VELDIG populær, har en skokk med kamerater + hele familien. Men i drømmen, var han som en utstøtt).
Jeg sitter midt mellom pappa borti kroken, og resten av familien på kjøkkenet. Også jeg er som en utstøtt nå. Sitter ikke sammen med pappa, og er heller ikke sammen med de på kjøkkenet.
Hva har jeg gjort for å bli utstøtt på denne måten? Nei,ikke utstøtt – de kommer for å ta fra ham flaska når jeg roper, men ingen tar verken meg eller pappa med seg inn på kjøkkenet. .
Det er liksom meg og pappa mot alle de andre – og jeg og pappa er ikke sammen engang! Jeg bare ser på ham, syntes ikke synd på ham engang!
Våknet av at jeg var på gråten.
Hva kan den bety?