Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva er klarsyn?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Kan egentlig fotoner defineres som materie?? Det er jo egentlig det jeg mener da...det har egenskaper som partikkel/bølge ved observasjonspunktet ja...men hvordan kan man da forklare at samme fotonet f.eks. kan registreres på to forskjellige steder til samme tid?? Det er jo så vidt vi vet ikke egenskapen til materie generelt...kan man da i såfall snakke om et partikkel overhodet, eller en bølge for den del??
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Fotonet har er jo en energikvant, ergo har den masse.
Nå har ikke jeg studert kvantemekanikk eller kvantekjemi, men hr noen kunnet forklare Heisenbergs usikkerhetsrelasjon?
Vet at elektroner driver med slik "tunneling", men ingen, har så vidt meg bekjent, kunnet forklare hvorfor. Hvis du finner ut av det kanskke du får en nobelpris? :D
Antall ord: 54
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Kramer73 skrev: En gjør seg fortjent til å få slik tilgang eller gave. Og så handler det om å vedlikeholde det.

Selvdisiplin og holdning til ens gaver eller tilgang er viktige elementer.
Godt sagt - veldig enig..... :)
Antall ord: 35
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:Fotonet har er jo en energikvant, ergo har den masse.
Nå har ikke jeg studert kvantemekanikk eller kvantekjemi, men hr noen kunnet forklare Heisenbergs usikkerhetsrelasjon?
Vet at elektroner driver med slik "tunneling", men ingen, har så vidt meg bekjent, kunnet forklare hvorfor. Hvis du finner ut av det kanskke du får en nobelpris? :D
Kanskje jeg skulle det..hmmm... :lol:

blir nok litt drøyt for meg er jeg redd, men kvanter er fascinerende smådyr!! :-)
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tom_33 skrev:
Heia skrev:Å joda! Lys har både bølgenatur og partikkelnatur (duale egenskaper)
Fotoner oppfører seg altså som partikler når de brytes gjennom et optisk, men som bølger når de sendes gjennom et gitter.
Greit at det er sånn...men hvordan kan det egentlig være mulig?? Alle andre bølger er vel svigninger i et materiale satt i gang av en eller annen form for påvirkning?? Fotonene oppstår for så å forsvinne igjen...hva skaper bølgene...og hvordan bæres de??
Hvordan en bølge brer seg eller partikkel beveger seg i vakuum skyldes vel kraftpåvirkning?
For elektroner, som en forsåvidt ikke er sikre på om virkelig er partikler, så kan en beskrive de ulike bølgemønstrene v.h.a. bølgeliknkinger, såkalte Schrödingerlikninger. Disse beskriver som sagt bølgemønstrene innenfor orbitalene. Orbitaler er geometriske områder rundt atomkjernen som tilsvarer ulike energinivåer. Vi vet jo at når elektronet tunnelerer fra et høyere energinivå til et lavere sendes det ut et foton med tilsvarende bølgelengde. Sorry, får ikke forklart bedre pr. idag. Kanskje jeg kan forklare bedre om noen år??? :roll:
Antall ord: 202
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men sånn rent fysiologisk, hva skjer når en "åpner" kanalene? Vil det si at en høyere svingnigsfrekvens vil få en til å fysisk se høyere eller lavere frekvenser eller ser en dette bare som bilder for sitt indre?
Det sies jo at en ser spøkelser, for å bruke et så banalt uttrykk, best i sidesynet.
Hva er det dere andre tenker om dette?
Antall ord: 66
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Sparker igang denne igjen, jeg :wink:

Har tenkt litt på den definisjonen Larsrolle kom med...hmmm å ta inn informasjon avhengig av hvilket plan en er på....
Det er vel sjelen/bevisstheten som endrer plan?
Vil en da kunne si at klarsyn er evnen til å "se" med sjelen?
Antall ord: 46
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

JEg er ikke den rette til å definere klarsyn kanskje.. Men jeg kan prøve og forklare hvordan jeg selv opplever det..

Jeg sitter hos venninnen min f.eks. Om jeg da ser inni meg at hun får besøk i kveld av en mann.. Jeg vet hvem mannen er og hva han har på seg.. Vet når han kommer..
Det der har skjedd faktisk... Det er sånne ting jeg ser...
Jeg fortalte henne hva jeg trodde ville skje..
Hun blir helt oppgitt av meg fordi jeg ser slikt.. Har bevist for meg selv mange ganger at det ikke er tull det jeg ser og begynner og stole på det selv nå...

Jeg kan heale en person så ser jeg f.eks hvor på kroppen det trengs healing.. På en måte.. Akkurat det må jeg nok lære mere om...

Ofte kan jeg se hva en person gnager tankene sine på..

Det er vanskelig for meg og forklare slikt fordi jeg har ikke lært så mye om det.. Men jeg tror jeg selv utvikler klarsyn..
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Hva er klarsyn?

Innlegg av Lone »

Heia skrev:Etter en del frem og tilbake om klarsyn i det siste driester jeg meg å spørre om det er noen som har en definisjon på hva klarsyn egentlig er.

Noen som har noen meninger, beskrivelser etc så vi kan komme nærmere en definisjon?
Som du sikkert vet så består vi mennesker av to hjernehalvdeler. De fleste av oss blir født med den venstre halvdelen som dominant. Altså, det er den siden man ofteste bruker.. altså den logiske tankegang og BETA nivå :roll:

Derimot den høyre hjernehalvdelen foregår det mye spennende.. Men som oftest brukes den mest når vi sover. Du har sikkert hørt om begrepet: Jeg skal sove på det 8) Det er fordi at når man sovner så kobles både venstre og høyre hjernehalvdel sammen -å vi får kobling. Jo roligere hjernefrekvens, desto "klarere" jobber den

Å det er DET som skjer når man mediterer mm.. man setter ned frekvensen -i våken tilstand, å dermed klarer man å fange mer informasjon.

Klarsyn: Evnen til å sense ting klarere på :wink:
Antall ord: 178
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg er helt med på den, Lone. Det er vel det en lærer på et SUM-kurs, å utvikle eller integrere høyre hjernehalvdel. Således vil det si at den høyre hjernehalvdelen har evne til å fange opp ting som "ligger i luften". Å trene opp høyrehjernehalvdel kan "alle", men hva er det som gjør at høyre hjernehalvdel klarer det? Nå tenker ikke jeg på frekvensen i seg selv, men heller "mottaksapparatet"- er det "sjelen" som oppfatter og sender informasjon eller er det hjernen direkte som analyserer frekvensene? Nå spør jeg vel kanskje mer enn ti vise kan svare, men er det noen teorier?
Antall ord: 108
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Heia skrev:Jeg er helt med på den, Lone. Det er vel det en lærer på et SUM-kurs, å utvikle eller integrere høyre hjernehalvdel. Således vil det si at den høyre hjernehalvdelen har evne til å fange opp ting som "ligger i luften". Å trene opp høyrehjernehalvdel kan "alle", men hva er det som gjør at høyre hjernehalvdel klarer det? Nå tenker ikke jeg på frekvensen i seg selv, men heller "mottaksapparatet"- er det "sjelen" som oppfatter og sender informasjon eller er det hjernen direkte som analyserer frekvensene? Nå spør jeg vel kanskje mer enn ti vise kan svare, men er det noen teorier?
Ja si det du. Man kan nesten bli gal om man filosoferer for dypt..
Jeg har ligsom slått meg til ro med at vi er født med en logisk og en spirituell hjernehalvdel, å når man kobler disse så oppstår en åpning til en høyere inteligens :wink:
Jeg liker DEN tanken veeldig godt jeg :wink:
Sist redigert av Lone på 18 Mar 2005 10:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 167
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:Jeg er helt med på den, Lone. Det er vel det en lærer på et SUM-kurs, å utvikle eller integrere høyre hjernehalvdel. Således vil det si at den høyre hjernehalvdelen har evne til å fange opp ting som "ligger i luften". Å trene opp høyrehjernehalvdel kan "alle", men hva er det som gjør at høyre hjernehalvdel klarer det? Nå tenker ikke jeg på frekvensen i seg selv, men heller "mottaksapparatet"- er det "sjelen" som oppfatter og sender informasjon eller er det hjernen direkte som analyserer frekvensene? Nå spør jeg vel kanskje mer enn ti vise kan svare, men er det noen teorier?
Ta en titt i tråden "er ikke alt energi?" og titt litt på hva jeg tror...ble litt "pompøst" men det får heller stå sin prøve... :lol:
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tenkte litt på et program på Discovery som jeg tok opp i en annen tråd, om mennesker som ble utsatt for kraftige svingniger fra f. eks. vifter, el.armatur o.s.v. De trodde de så "spøkelser" og fornemmet nærvær. Det ble utført vitenskaplige eksperiment der personer ble låst inne i et rom alene og ble overvåket, samtidig som de ble utsatt for ulike svingninger. De kunne i ettertid fortelle om opplevelser som minnet om NDO og nærvær i aller høyeste grad. Men ingen hadde vist seg inne i rommet sammen med prøvekaninene, så det ble konkludert med at hjernen selv lagde disse sanseopplevelsene når den ble utsatt for bestemte frekvenser. Dette taler jo for at hjernen i seg selv er kapabel til å "simulere" nærvær av ånder etc, men det er jo ingen bevis for at det virkelig ikke var ånder tilstede under hele eksperimentet.

Hmm ja, gal, du sier noe...det har jeg vel alltid vært :lol:
Antall ord: 173
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:Jeg tenkte litt på et program på Discovery som jeg tok opp i en annen tråd, om mennesker som ble utsatt for kraftige svingniger fra f. eks. vifter, el.armatur o.s.v. De trodde de så "spøkelser" og fornemmet nærvær. Det ble utført vitenskaplige eksperiment der personer ble låst inne i et rom alene og ble overvåket, samtidig som de ble utsatt for ulike svingninger. De kunne i ettertid fortelle om opplevelser som minnet om NDO og nærvær i aller høyeste grad. Men ingen hadde vist seg inne i rommet sammen med prøvekaninene, så det ble konkludert med at hjernen selv lagde disse sanseopplevelsene når den ble utsatt for bestemte frekvenser. Dette taler jo for at hjernen i seg selv er kapabel til å "simulere" nærvær av ånder etc, men det er jo ingen bevis for at det virkelig ikke var ånder tilstede under hele eksperimentet.

Hmm ja, gal, du sier noe...det har jeg vel alltid vært :lol:
Det kan jo også være at disse svingningene gjør det lettere å observere de reelle fenomenene...kanskje det ikke er hjernen som produserer intrykkene og følelsene, men at det er frakvensene som faktisk gjør en "kontakt" lettere?? Hvem vet... ;-)
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, det var det jeg også tenkte. Ingen som vet om forsøkspersonene ble satt i en eller annen tilstand som gjorde at de fikk kontakt med andre dimensjoner e.l.
Antall ord: 31
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !