Klarsyn, Spådom & Åndelige sanser ⇒ Hva er klarsyn?
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Hva er klarsyn?
Etter en del frem og tilbake om klarsyn i det siste driester jeg meg å spørre om det er noen som har en definisjon på hva klarsyn egentlig er.
Noen som har noen meninger, beskrivelser etc så vi kan komme nærmere en definisjon?
Noen som har noen meninger, beskrivelser etc så vi kan komme nærmere en definisjon?
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 12:01
- 19
- Blitt takket: 3 ganger
Iflg Tarot Norge:
Klarsyn er sjelens unike evne til å se på astralplanet, eller på mentalplanet.
Klarsyn er derfor evnen til å se overfysiske ting uten hensyn til tid eller sted.
Det er mange grader av klarsyn, og det avhenger av hvilket astralplan man opererer på. Klarsyn kan brukes til å tolke tanker, farger og energier som finnes i den menneskelige aura. Klarsyn er en evne som ligger hos alle mennesker, men for å kunne bruke denne egenskapen, må man trene, og jobbe med egen selvutvikling.
Jeg mener ganske enkelt at klarsyn er å stole på seg selv; å gripe den første tanken og holde på den.
Klarsyn er sjelens unike evne til å se på astralplanet, eller på mentalplanet.
Klarsyn er derfor evnen til å se overfysiske ting uten hensyn til tid eller sted.
Det er mange grader av klarsyn, og det avhenger av hvilket astralplan man opererer på. Klarsyn kan brukes til å tolke tanker, farger og energier som finnes i den menneskelige aura. Klarsyn er en evne som ligger hos alle mennesker, men for å kunne bruke denne egenskapen, må man trene, og jobbe med egen selvutvikling.
Jeg mener ganske enkelt at klarsyn er å stole på seg selv; å gripe den første tanken og holde på den.
Antall ord: 102
Larsrolle er dypt savnet !
Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008
Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html
Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008
Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Så en kan helt enkelt si at enhver som kan "fange opp" høyere lysfrekvenser er klarsynt, ikke sant?
Hvilke teknikker kan vi bruke for å oppnå dette, da?
Antall ord: 28
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Lysfrekvenser?? Hvem har laget seg det utrykket nå da??Heia skrev:Så en kan helt enkelt si at enhver som kan "fange opp" høyere lysfrekvenser er klarsynt, ikke sant?
Antall ord: 39
Hide post links |
Helt ærlig....kan noen være så snill å finne meg en side om lysfrekvens som IKKE omtaler laseres pulseringshastighet??
Jeg er opriktig nysgjerrig på dette... *s*
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Det var jeg
Kverulant!
FREKVENSER UTENFOR DET SYNLIGE OG HØRBARE DELEN AV DET ELEKTROMAGNETISKE SPEKTRET.
Kverulant!
FREKVENSER UTENFOR DET SYNLIGE OG HØRBARE DELEN AV DET ELEKTROMAGNETISKE SPEKTRET.
Antall ord: 16
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Tenker du på en oversikt over em.spekteret?Tom_33 skrev:Helt ærlig....kan noen være så snill å finne meg en side om lysfrekvens som IKKE omtaler laseres pulseringshastighet??
Det ligger sikkert ute på div. fysikksimulatorsider...skulle jeg tro
Antall ord: 47
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Jamen...het ærlig så lurer jeg på dette...lys består av fotoner ikke sant. Fotoner er primærpartikler. Disse kan da vel pr. definisjon ikke bevege seg i bølgemønstre..altså inen frekvens? Er jeg helt på jordet her nå??Heia skrev:Tenker du på en oversikt over em.spekteret?Tom_33 skrev:Helt ærlig....kan noen være så snill å finne meg en side om lysfrekvens som IKKE omtaler laseres pulseringshastighet??
Det ligger sikkert ute på div. fysikksimulatorsider...skulle jeg tro
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Å joda! Lys har både bølgenatur og partikkelnatur (duale egenskaper)
Fotoner oppfører seg altså som partikler når de brytes gjennom et optisk, men som bølger når de sendes gjennom et gitter.
Fotoner oppfører seg altså som partikler når de brytes gjennom et optisk, men som bølger når de sendes gjennom et gitter.
Antall ord: 36
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Greit at det er sånn...men hvordan kan det egentlig være mulig?? Alle andre bølger er vel svigninger i et materiale satt i gang av en eller annen form for påvirkning?? Fotonene oppstår for så å forsvinne igjen...hva skaper bølgene...og hvordan bæres de??Heia skrev:Å joda! Lys har både bølgenatur og partikkelnatur (duale egenskaper)
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
de Broglies likning kan brukes til å beregne bølgelengden til en partikkel:
Bølgelengden(lambda)= h/m*v
Der h= Plancs konstant= 6.626x10^-34 J/s
og m=massen (jfr. E=mc^2) (kg)
og v= partikkelhastigheten (m/s)
Antall ord: 40
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Har ikke tid til å PRØVE å svare på det akkurat nå, men skal prøve seinereTom_33 skrev:Greit at det er sånn...men hvordan kan det egentlig være mulig?? Alle andre bølger er vel svigninger i et materiale satt i gang av en eller annen form for påvirkning?? Fotonene oppstår for så å forsvinne igjen...hva skaper bølgene...og hvordan bæres de??Heia skrev:Å joda! Lys har både bølgenatur og partikkelnatur (duale egenskaper)
Antall ord: 108
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Joda...det er forsåvidt greit, men selv om et foton i et gitt øyeblikk har partikkelegenskaper så er det jo forsåvidt ikke et partikkel??Det har egenskaper som et partikkel i en gitt situasjon og som bølge i en annen. Men fotonet i seg selv er jo hverken bølge eller partikkel...??Heia skrev:de Broglies likning kan brukes til å beregne bølgelengden til en partikkel:
Antall ord: 97
Hide post links |
...og dessuten er det litt off-topic i forhold til tråden også... *s*
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
All materie har begge egenskaper, fotoner har også begge egenskaper fordi E=mc^2.
Antall ord: 14
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |