Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSpar 3800 kr

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Irmelena Sara Sol skrev:Om vi ser bort fra Silva Ultramind, siden jeg ikke har grunnlag for å uttale meg om det, har jeg noen spørsmål. Jeg velger å ta utgangspunkt i prisen 3800 kr og muligheten til repitisjon for kr 300,-.

Selv om jeg finner prisen urimelig høy, ønsker jeg likevel ikke diskutere dette, da jeg ikke har tatt dette kurset og heller ikke vet hvor bra innholdet i kurset er.

Derimot ønsker å spørre om det virkelig er verdt så mye? Mulighet til billig repetering tatt i betraktning; hvor bra er dette kurset egentlig, siden så mange repeterer det? Burde man ikke lært nok første gang man tok det? Er ikke poenget med et kurs å komme et skritt videre? For meg er det i allfall usannsynlig å gå samme kurs om igjen, dersom innholdet er det samme... Jeg mener, dersom årsaken er at man ønsker å bli stødigere i grunnprinsippene, er man ikke bedre tjent med å jobbe videre med dette utenfor kursrommet? Jeg har iallfall opplevd at det er etter et kurs, jeg faktisk begynner å lære...

Understreker at jeg ikke er ute etter å støte noen, spør av ren og skjær nysgjerrighet...
For det første: JA!! kurset er verdt pengene sine 8) Om man setter seg litt inn i hva kurset omhandler og metoder man skal jobbe etter, så sier det seg selv at: Et rom er ikke bygd på en dag. Det mange tror er at man gjennomfører kurset, å etter endt tid så er man "plutselig synsk" Det er jo helt feil!

Dette ER et selvutviklingskurs! Det betyr at man etter endt helg har fått mange gode verktøy å ha med inn i en ny hverdag. Det er førs nå man begynner sin selvutvikling. Om du tenker slik da.. SUM åpner døren for deg, å fra der må vi gå selv!

Det er ikke til å unngå at metodene vi lærer fungerer. Ja, vi lærer energienes språk, vi leser psykometri, vi lærer å scanne mennesker for sykdommer, biler, gjenstander (finne feil/mangler, vi lærer om guiden vår.. Å alt dette får vi, når vi lærer å bruke et dypere nivå (alfa/thete/delta) i en våken tilstand.

Dette er noe vi får tilgang til under kurset. Ja åsså kan vi fjerne smerter og sykdommer på oss selv, vi lærer å ta kontroll over vårt liv.

Ja jeg vet det høres merkelig ut for andre. Alikevell forstår jeg ikke at mange henger seg opp i en slik pris. Er den så høy forhold til mye annet? Jeg vet om mennesker som betaler det flerdobbelte for alternative tjenester. :P

Ja du spurte foresten om repp. Det er jo veldig viktig og et flott tilbud. Som de fleste vet så er det alltid noe som forsvinner på veien, kansje fordi man siden siste kurs har hatt enormt med intrykk som skal arbeides med, man opplever en ny hverdag og man sitter med mange spørsmål.. På slike repper får man skikkelig imput, energi og ikke minst møte likesinnede som vet hva man snakker om :wink:
Antall ord: 525
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Tusen takk for et utfyllende svar Lone :wink:

Veldig fint det du skrev om repitisjon, har aldri tenkt på det slik... Hva pris angår, veier denne tungt for meg, men den betyr selvfølgelig ikke alt. Det viktigste er at kurset er bra!

Du spør om Silva Ultramind er dyrt i forhold til andre kurs? Dette synes jeg er vanskelig å svare på, siden det beror på om man velger å repitere kurset eller ikke, eventuelt hvor mange ganger man benytter seg av dette tilbudet. Dersom vi tar utgangspunkt i kurstilbudet her jeg bor, hvor Silva Ultramind tilbys to ganger i året(var i allfall to ganger tidligere), tilsvarer kursavgiften det jeg ville betalt for to 3-dagers kurs i samme gate. Selvfølgelig vil det alltid være kurs som er både dyrere/billigere, og det vil alltid noen som mener pris ikke har betydning, så i bunn og grunn koker det ned til hva den enkelte føler den har råd til og får mest utbytte av.

Har faktisk selv vurdert å ta Silva Ultramind flere ganger, men kursavgiften har desverre hindret meg i dette. Dette er selvfølgelig trist, spesielt siden tilbakemeldingene fra tidligere kursdeltakere i hovedsak er positive, noe som gjør meg enda mer nysjerrig. Prisen har for meg altså ingen annen betydning, enn at lommeboka ikke tillater det.

Nok en gang takk for ditt innspill!
Antall ord: 232
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Henger meg med på det Lone sier.
Syns også det var mye penger, men angrer ikke en dag og hadde gjort det igjen.
Skal man kritisere en organisajon som tilbyr kurs bør man også ha deltatt. Har ikke sett noen innlegg ennå hvor tidligere kursdeltakere kommer med kritikk og det burde vel si noe?
Silva UltraMind har også garanti. Man får pengene tilbake hvis man ikke har fått noe utbytte av det.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jammen hvis folk leser hva jeg skriver så VET jeg hva man lærer på kurset. Åssen vet jeg det? Jo jeg har lest programmet på siden dems. Hvis man lærer MER enn det man reklamerer for så vil jeg vite det. I tillegg kjenner jeg flere som har tatt kuset.

Kurset i seg selv på 25 timer er bare en innledning. Jeg setter bare spmtegn ved om det er verdt 3800 kr. Man må tross alt jobbe mye med det sjøl...
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Nå er vi flere som sier at det ER verdt pengene. Har lest Silva-bøkene og prøvd selv, men man skal være veldig tålmodig hvis man skal ta øvelsene alene hjemme. Det er ikke lett. På kurset lærer man teknikkene på en helt annen måte enn det som står i bøkene.
I annonsen står det hovedpunkter som gjelder for kurset og det selvfølgelig mye mer. Det blir helt feil å dra konklusjoner om kvalitet bare ut ifra å lese annonsen.
Vi som har gått kurset anbefaler det videre. Burde ikke det si litt da? Vi VET faktisk hva vi snakker om siden vi faktisk har vært til STEDE å lært metoden.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Wiz2 skrev:Jammen hvis folk leser hva jeg skriver så VET jeg hva man lærer på kurset. Åssen vet jeg det? Jo jeg har lest programmet på siden dems. Hvis man lærer MER enn det man reklamerer for så vil jeg vite det. I tillegg kjenner jeg flere som har tatt kuset.

Kurset i seg selv på 25 timer er bare en innledning. Jeg setter bare spmtegn ved om det er verdt 3800 kr. Man må tross alt jobbe mye med det sjøl...
Hva mener du med at man skal lære mer enn dem reklamerer for?
Som jeg allerede har nevnt så åpner man døren til den spirituelle verden og alt som hører med. Hva og hvordan man velger seg vei videre finnes vel ingen fasit på.. noen føler seg bekvem med en ting, en annen føler seg vel med noe annet.
Hva ønsker du foresten av en pris på 3800 du da? Så lenge du skriver at man tross alt må jobbe selv? :D

Jeg forstår at det er vanskelig å overbevise deg om noen ting, foresten så er det ingen som har rett til å frelse verden. Hva du velger må jo være opp til deg, men å komme å si at man sparer tross alt såå mye penger ved å la være -at du tørr.. Det beviser at du ikke har gjennomført dette kurset og vet ikke hva du går glipp av -spør du meg :P
Antall ord: 247
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg har tilsvarende erfaring som silva....

Men siden det er så mage her som har silva bør det være en smal sak å få hjelp til å finne bortkomne gjenstander etc! Merkelig at alle har forskjellige forslag...hmmmm
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Wiz2 skrev:Jeg har tilsvarende erfaring som silva....

Men siden det er så mage her som har silva bør det være en smal sak å få hjelp til å finne bortkomne gjenstander etc! Merkelig at alle har forskjellige forslag...hmmmm
Det kan ha MANGE grunner det, men det vet du vel også om du har erfaring gjennom Silva.. Spør hjelperen din om han kan føre deg til tingen du søker.. jeg skal love at du kan bli guida ganske mange steder før du finner denne tingen din.. Hvorfor? Jo fordi denne saken du søker har lagt fra seg "avtrykk" hvor du enn har lagt den.. Det er snakk om energien den har etterlatt seg.. Om du er med på tanken min så forstår du også hvorfor mange kan få forskjellige svar.. :roll:

Altså.. det skal mye trening til for å gripe den riktige plassen.. :roll:
Antall ord: 148
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

hahaha..bla bla bla
Så når man finner gjenstanden på 17 forsøk, da er det silvapower og ikke flaks eller tilfeldighet. Det finnes mange grunner til at klarsynte ikke klarer å se det de påstår å se. En av grunnen kan vel være at man ikke er så klarsynt!
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Wiz2 skrev:hahaha..bla bla bla
Så når man finner gjenstanden på 17 forsøk, da er det silvapower og ikke flaks eller tilfeldighet. Det finnes mange grunner til at klarsynte ikke klarer å se det de påstår å se. En av grunnen kan vel være at man ikke er så klarsynt!
Man trenger ihvertfall ikke å være klarsynt for å finne ut at du er verdensmester i å kverulere!!! :lol:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Wiz2 skrev:hahaha..bla bla bla
Så når man finner gjenstanden på 17 forsøk, da er det silvapower og ikke flaks eller tilfeldighet. Det finnes mange grunner til at klarsynte ikke klarer å se det de påstår å se. En av grunnen kan vel være at man ikke er så klarsynt!
Jaja Wiz22.. Du gjør det lurt i å holde deg unna SUM. Jeg forstår du kjenner god til den alternative verdenen. Å det er jo flott :lol: :wink:
Antall ord: 80
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Dere er heldige som har et orakel som meg som kan fortelle hva som er rett eller galt!
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Wiz2 skrev:Dere er heldige som har et orakel som meg som kan fortelle hva som er rett eller galt!
Ja, det er bra du passer på :wink:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Spørsmål til Wiz2

Innlegg av Octopuzzy »

Spørsmål til Wiz2.

Du har mange bombastiske uttalelser og fastsatte sannheter, jeg har lest gjennom linken og sitter egentlig bare hoderystende tilbake. Enten har du en glede av å være kverulant, eller så ser du ikke hvor negative signaler du sender rundt deg.

Du bruker uttrykk som Bullshit ang at alle mennesker i større eller mindre grad kan utvikle sitt klarsyn. Jeg ber deg nå om å forklare meg hva du mener og hvor du har din kunnskap fra.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Spørsmål til Wiz2

Innlegg av >wiz »

Octopuzzy skrev:Spørsmål til Wiz2.

Du har mange bombastiske uttalelser og fastsatte sannheter, jeg har lest gjennom linken og sitter egentlig bare hoderystende tilbake. Enten har du en glede av å være kverulant, eller så ser du ikke hvor negative signaler du sender rundt deg.

Du bruker uttrykk som Bullshit ang at alle mennesker i større eller mindre grad kan utvikle sitt klarsyn. Jeg ber deg nå om å forklare meg hva du mener og hvor du har din kunnskap fra.
Kanskje hvis du hadde lest hva jeg skrev så hadde du skjønt at jeg ikke er så bombastisk, men faktisk helt gjennomført i det jeg kritiserer og at jeg faktisk også begrunner kritikken!
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links