Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSpar 3800 kr

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Atmi

Innlegg av Atmi »

Wiz2 skrev:Jovian og Reiki

Jeg skjønne ikke helt hvorfor dere reagerer på den uttalelsen at jeg kunne ha holdt et slik kurs selv. Jo, jeg kunne sannsynligvis det. Jeg har iallefall kunnskapen om det i orden. Om jeg er flink til å lære bort i en stor forsamling vet jeg ikke!
Du vet jo ikke hva silvakurset egentlig er, for du har aldri deltatt. Hvordan kan du da vite at du kan det like bra og kanskje bedre selv?

Beklager - men jeg oppfatter det som aldri så lite hovent. Du har ikke sagt noe som gjør at jeg har fått inntrykk av at du kan dette bedre eller like bra. Sorry. Jeg har jo aldri tatt et kurs selv, men jeg har faktisk mer tiltro til engasjerte kursdeltakere enn jeg har til deg - når det gjelder denne uttalelsen.

Men mulig det er fordi jeg ikke har hørt/lest deg fortelle når du mentalt kvitter deg med hodeverk i løpet av et minutt - eller at du går på nivå når du har mistet noe og deretter bare henter det - i løpet av et minutt.

Som sagt - kanskje jeg tar feil. Har bare ikke hørt deg fortelle om slikt. Mens jeg har hørt og sett andre gjøre det. Og finner det som direkte frekt mot disse menneskene at du faktisk i nesten rene ord sier at dette er ikke noe, det er bare tull og at du er bedre.
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Å finner gjenstander som er borte har jeg ikke så veldig mye erfaring med. Jeg har litt. Enten bruker jeg søkepinner ellers så legger jeg meg ned å bare slapper av til det dukkr opp i hodet. Alt sitter i underbevissthten. Ute i naturen er det mer hensiktsmessig å sende ut en mental søker.

Når det gjelder healing eller selvhelbredelse så er det mitt området. Jeg har ikke skrevet så mye om det da det i utgangspunktet er uinteressant for andre om jeg har healet hodepinne eller andre ting.

Det finnes jo hundrevis av historier på forumet om skygger, gjenferd, healing, søvnparalyse o.l Noen ganger skriver jeg innlegg om det temaene med stort sett ikke. Det finnes 13 på dusinet av dem allerede.

Jeg prøver uten hell å få folk til å tenke litt altenativt. Synes det begynner å bli litt vel fastsatte rammer inne det paranormale. Vi aksepterer, gjenferd, healing og orber, men ikke kritiser ffm og silva.
Dessverre så har folk en tendens til å henge seg opp i enkeltord og setninger istedetfor å se helheten i innleggene mine. Det ser jeg hele tiden også i denne tråden. Jeg må svare på samme spm flere ganger!

Det som er tragisk er at folk ikke tar meg seriøst fordi de ikke kjenner meg. Hadde jeg laget en fyldig presentasjon så hadde jeg hatt større troverdighet! Dessuten, intensjonen min er ikke alltid lik. Innlegg henger ofte sammen og jeg gleder meg allerede til å nøste opp alle de løse trådene.

Igjen; Jeg kunne holdt silvakurs. Og det sier jeg ikke fordi jeg skal skryte men fordi jeg har MYE mer efaring enn de fleste! Og grunnen til at jeg er skeptisk er ikke av mangel på kunnskap med fordi jeg har holdt på med dette så lenge. Jeg har ingen ønsker om å rakke ned på andre for moroskyld slik de fleste tror!

Og Reiki; Ikke kom her å si at jeg ikke vet hva silva er. Det paranormale miljøet er ikke stort.
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:
Wiz2 skrev: Og Reiki; Ikke kom her å si at jeg ikke vet hva silva er. Det paranormale miljøet er ikke stort.
Det er riktig.

?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:
Wiz2 skrev: ?
Det "paranormale miljøet" som du velger å kalle det, er ikke så stort.
Nei, når jeg tenkte meg om så hørtes det nesten ut som en trussel. Vel vel. Jeg kjenner mange innen det paranormale og mange som har gått kurs og som holder kurs. Det var det jeg mente!
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

jovian skrev:
Wiz2 skrev: Og Reiki; Ikke kom her å si at jeg ikke vet hva silva er. Det paranormale miljøet er ikke stort.
Det er riktig.
Har jeg sagt du ikke vet hva det er?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

Ville bare kommentere at det sies Silva kurs hele tiden. Det som diskuteres her er Silva Ultramind til prisen 3800,-.

Og som informasjon til de som ikke har tatt kurset så vil man av de 25 timene man er på kurset få oppleve ting som vanlig mann i gata aldri har opplevd før, bla. kunne gjette seg frem til ting man aldri har klart og gjette før. Feks. huset til en helt ukjent person eller sykdom til noen man aldri har sett hverken på kurset eller noen andre steder.

For nybegynnere er dette kurset knallbra; du lærer meditasjon, du får med deg måter for å kunne bruke energier og tanker på en positiv og hjelpsom måte (kalt verktøy i kursene), og man blir "programmert" til å kunne "kople seg på" når man vil i dagliglivet. Dette hadde jeg ALDRI lært av egenmeditasjon hjemme i stua.

Ikke bare det, men den siste kursdagen så kan man få pengene tilbake hvis man ikke har hatt noe utbytte av kurset. Det sier litt om seriøsiteten og deres lovnad mot at du vil få noe ut av kurset.

Sorry Wiz2, men når du ikke har tatt kurset så kan du ikke vite disse tingene ut ifra å lese igjennom en web-side. Ta først kurset, også kan du komme tilbake med konstruktiv kritikk...
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

NoMore skrev:Ville bare kommentere at det sies Silva kurs hele tiden. Det som diskuteres her er Silva Ultramind til prisen 3800,-.

Og som informasjon til de som ikke har tatt kurset så vil man av de 25 timene man er på kurset få oppleve ting som vanlig mann i gata aldri har opplevd før, bla. kunne gjette seg frem til ting man aldri har klart og gjette før. Feks. huset til en helt ukjent person eller sykdom til noen man aldri har sett hverken på kurset eller noen andre steder.

For nybegynnere er dette kurset knallbra; du lærer meditasjon, du får med deg måter for å kunne bruke energier og tanker på en positiv og hjelpsom måte (kalt verktøy i kursene), og man blir "programmert" til å kunne "kople seg på" når man vil i dagliglivet. Dette hadde jeg ALDRI lært av egenmeditasjon hjemme i stua.

Ikke bare det, men den siste kursdagen så kan man få pengene tilbake hvis man ikke har hatt noe utbytte av kurset. Det sier litt om seriøsiteten og deres lovnad mot at du vil få noe ut av kurset.

Sorry Wiz2, men når du ikke har tatt kurset så kan du ikke vite disse tingene ut ifra å lese igjennom en web-side. Ta først kurset, også kan du komme tilbake med konstruktiv kritikk...
Bra formulert NoMore. Jeg signerer innlegget ditt :wink:
Antall ord: 237
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Som jeg sa tidligere så ser jeg hva man lærer på silva ultramind på reklamen de har på nettstedet! Ikke kom her å si at man lærer mye mer enn det de reklamerer for!
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

Wiz2 skrev:Som jeg sa tidligere så ser jeg hva man lærer på silva ultramind på reklamen de har på nettstedet! Ikke kom her å si at man lærer mye mer enn det de reklamerer for!
Ser du virkelig ikke forskjellen? Teori og praksis? Etter all den erfaringen du har så bør du skjønne forskjell på det å lese om noe og være der og prøve noe???

Du kan lese om en bil før du kjører den, og danne deg bilder utifra det, men du vil aldri kunne vite hvordan det er å kjøre akkurat den bilen...
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

NoMore skrev:Ville bare kommentere at det sies Silva kurs hele tiden. Det som diskuteres her er Silva Ultramind til prisen 3800,-.

Og som informasjon til de som ikke har tatt kurset så vil man av de 25 timene man er på kurset få oppleve ting som vanlig mann i gata aldri har opplevd før, bla. kunne gjette seg frem til ting man aldri har klart og gjette før. Feks. huset til en helt ukjent person eller sykdom til noen man aldri har sett hverken på kurset eller noen andre steder.

For nybegynnere er dette kurset knallbra; du lærer meditasjon, du får med deg måter for å kunne bruke energier og tanker på en positiv og hjelpsom måte (kalt verktøy i kursene), og man blir "programmert" til å kunne "kople seg på" når man vil i dagliglivet. Dette hadde jeg ALDRI lært av egenmeditasjon hjemme i stua.

Ikke bare det, men den siste kursdagen så kan man få pengene tilbake hvis man ikke har hatt noe utbytte av kurset. Det sier litt om seriøsiteten og deres lovnad mot at du vil få noe ut av kurset.

Sorry Wiz2, men når du ikke har tatt kurset så kan du ikke vite disse tingene ut ifra å lese igjennom en web-side. Ta først kurset, også kan du komme tilbake med konstruktiv kritikk...
Helt enig med deg Nomore. Silva Ultramind er et kjempebra kurs. At det er litt stiv pris skjønner jeg også da, de skal jo betale leie, lønn, administrative kostnader, informasjonsblader osv...

Anbefaler alle å ta kurset!
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

abrj skrev:
NoMore skrev:Ville bare kommentere at det sies Silva kurs hele tiden. Det som diskuteres her er Silva Ultramind til prisen 3800,-.

Og som informasjon til de som ikke har tatt kurset så vil man av de 25 timene man er på kurset få oppleve ting som vanlig mann i gata aldri har opplevd før, bla. kunne gjette seg frem til ting man aldri har klart og gjette før. Feks. huset til en helt ukjent person eller sykdom til noen man aldri har sett hverken på kurset eller noen andre steder.

For nybegynnere er dette kurset knallbra; du lærer meditasjon, du får med deg måter for å kunne bruke energier og tanker på en positiv og hjelpsom måte (kalt verktøy i kursene), og man blir "programmert" til å kunne "kople seg på" når man vil i dagliglivet. Dette hadde jeg ALDRI lært av egenmeditasjon hjemme i stua.

Ikke bare det, men den siste kursdagen så kan man få pengene tilbake hvis man ikke har hatt noe utbytte av kurset. Det sier litt om seriøsiteten og deres lovnad mot at du vil få noe ut av kurset.

Sorry Wiz2, men når du ikke har tatt kurset så kan du ikke vite disse tingene ut ifra å lese igjennom en web-side. Ta først kurset, også kan du komme tilbake med konstruktiv kritikk...
Helt enig med deg Nomore. Silva Ultramind er et kjempebra kurs. At det er litt stiv pris skjønner jeg også da, de skal jo betale leie, lønn, administrative kostnader, informasjonsblader osv...

Anbefaler alle å ta kurset!
En ting til jeg glemte og ta med er at de har gratis support i etterkant. Du kan alltid ringe om du har vært på kurs. Du ringer til instruktørene på dagtid og kan spørre om ting du lurer på evt om teknikker, ting du gjør feil og alt mulig andre spørsmål rundt det. Bare det og ha en support linje, altså ha personer som sitter og tar imot samtaler koster mye penger.

Man får også repetert kurset til 400,- i ettertid.
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Driver og leser en bok i Silva-serien nå, mye interessant.
Men tvilsomt at jeg gidder å ta kurs når bøkene er å få lånt/kjøpt. :lol:
Antall ord: 28
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Om vi ser bort fra Silva Ultramind, siden jeg ikke har grunnlag for å uttale meg om det, har jeg noen spørsmål. Jeg velger å ta utgangspunkt i prisen 3800 kr og muligheten til repitisjon for kr 300,-.

Selv om jeg finner prisen urimelig høy, ønsker jeg likevel ikke diskutere dette, da jeg ikke har tatt dette kurset og heller ikke vet hvor bra innholdet i kurset er.

Derimot ønsker å spørre om det virkelig er verdt så mye? Mulighet til billig repetering tatt i betraktning; hvor bra er dette kurset egentlig, siden så mange repeterer det? Burde man ikke lært nok første gang man tok det? Er ikke poenget med et kurs å komme et skritt videre? For meg er det i allfall usannsynlig å gå samme kurs om igjen, dersom innholdet er det samme... Jeg mener, dersom årsaken er at man ønsker å bli stødigere i grunnprinsippene, er man ikke bedre tjent med å jobbe videre med dette utenfor kursrommet? Jeg har iallfall opplevd at det er etter et kurs, jeg faktisk begynner å lære...

Understreker at jeg ikke er ute etter å støte noen, spør av ren og skjær nysgjerrighet...
Antall ord: 195
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Svar til Wiz2

Innlegg av Octopuzzy »

Jeg er glad på dine vegne at du har funnet din vei, og om det stemmer det du sier at alt er så bra, hvorfor unner du ikke andre også dette?

Hva er det med deg som tror at denne form for kunnskap kun er for de utvalgte? Betyr ikke det bare at vi er heldige at flere har muligheten til å få insikt. Og om man bruker deler av disse mulighetene så er jo ikke det ensbetydende med at man skal jobbe med dette.

Det finnes mange veier til målet, og hvert menneske må få finne sin sti.

Teknisk info: SilvaUltraMind koster 3800 for de 25 første timene, så koster det kr 400,- å repetere, så mange kurs du vil. Så da er vi nede på et respektabelt kostnadsnivå allerede etter bare 2 kurs om vi sammenligner med andre mediums 2-3 dagers trening. De sier de kan endre livet ditt OM DU ENDRER DITT MED DE TEKNIKKER DE LÆRER DEG. Du er faktisk nødt til å ta ansvar for din egenutvikling selv. (Det er derfor at vi Spiritister ikke godtar at Jesus døde på korset for oss og påtok seg alles synder. Vi må nok stå til ansvar for vårt eget liv gitt.)

Det finnes ikke en eneste ting vi mennesker "bare kan" uten å øve. Og øvelse gjør mester. Du selv blir nok sakte men sikkert bedre ved å øve og praktisere innenfor ditt område. Og for din egen del håper jeg du utvikler deg, ikke bare har fått en gavepakke og ikke kommer videre etter det................

*smiler søtt*
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Dessuten

Innlegg av Octopuzzy »

Wiz2 anklager oss for ikke å se helheten i det du skriver.

Jo det gjør nok de aller fleste av oss. Å sluke rått din sannhet er derimot noe helt annet.

Jeg som har hatt problemer med å sovne siden jeg var liten, gått dager og ukesvis, har etter S.U.M kurset for 2 mnd siden ikke hatt problemer med å sovne en eneste gang!

SUM er også som alle andre kurs, noe finner du passer deg og annet trenger du ikke. Men iom at det er så individuelt kan et kurs aldri bli 100% perfekt.

Er det bare Silva du er ute etter, eller gjelder dette kursing generelt? Du skriver at du selv bare legger deg ned og så ordner alt seg automatisk..... Så da er du vel en av de utvalgte som ikke trenger å øve...... eller? 8)
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links