Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSpar 3800 kr

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Atmi

Innlegg av Atmi »

Wiz2 skrev:
Reiki skrev:
Wiz2 skrev:Alt dette her kan dere sjøl folkens. Ikke la dere lure. 25 timer kurs kun UMULIG gi slike resultater!
Når var det du tok kurset?
Jeg har ikke tatt silva men tilsvarenede i en selvutviklingsirkel. Jeg leste programmet til silva og ser hva de lærer bort. På bakrunn av deg kan si pga av egenerfaring at de er noe som må øves på selv i timesvis. Et kurs kan nok ha en viss effekt men hvor mange bøker og cd`er kan man ikke få for 3800 kr?
Åja - sorry, hadde ikke lest tråden og tok for gitt at du hadde tatt kurset og det var grunnlaget for at du advarte mot det. For alle jeg kjenner som har vært på kurset er av en helt annen oppfatning. Personlig har jeg ikke gått slikt kurs og mener likevel å ha en velutviklet intuisjon. Men der er mange måter å gjøre ting på.

Ellers - joa, visst beviser de evnene sine. Jeg har da sett dem finne nøkler på store jorder kun ved å gå på nivå og "se" dem. Så ut fra det du sier, så vil jeg si du uttaler deg om ting du nok dessverre ikke har pål peiling på.

Men om det gjelder alle, det vet jeg jo ikke. Jeg vet kun om de jeg kjenner. Og jeg kjenner ingen som har vært på silva kurs og ikke føler de har hatt masse igjen for det. Faktisk har jeg opplevd at samtilige anbefaler et slikt kurs.

Selv har jeg lest silvabøker og lyttet til silvakurs på tape. Har ikke gjort særlig mer enn det, men kan i hvertfall ikke si at jeg har negative erfaringer. For 15 - 20 år siden begynte også jeg min åndelige "vei" ved å lese et par silva bøker faktisk. Det var vel der jeg først lærte å meditere ved å telle osv. Og disse metodene blir mye brukt i annen meditasjon også.

I tillegg står det klart og tydelig i boka at du ikke trenger gå på kurser for å lære silva, men at du kan lese deg til det. Men at det vil være lettere å gå fortere med veiledning. Jeg syns egentlig ikke det er så verst og regner silva for å være noe av det mest seriøse innenfor den retningen vi driver med. Ville mye heller tatt et silva kurs enn et annet kurs i åndelig utvikling og trening av intuisjon.

Reiki
Antall ord: 422

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det aller aller beste er å ha en selvutviklingsgruppe med folk man kjenner godt. Dessverre er ikke det mulig for de fleste!

Jeg stiller forøvrig kun spm ved hvilken nytte 25 timer har i forhold til prisen man betaler og hva man eventuelt kunne ha kjøpt for de pengene!
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Wiz2 skrev:Det aller aller beste er å ha en selvutviklingsgruppe med folk man kjenner godt. Dessverre er ikke det mulig for de fleste!

Jeg stiller forøvrig kun spm ved hvilken nytte 25 timer har i forhold til prisen man betaler og hva man eventuelt kunne ha kjøpt for de pengene!
Prisen er et spørsmål ja. Men alt slikt har en tendens til å være dyrt. Jeg syns vel egentlig ikke at billigere repetisjon er noen unnskyldning. For det bør ikke være medregnet i prisen. Det burde heller vært gratis repitisjon, ettersom vedkommende faktisk allerede har betalt for kurset. De kunne kanskje spyttet i et par kroner for kaffen de drikker eller slik.

Jeg vet jo ikke, men tror at Silva likevel ikke er dyrere enn andre og tilsvarende kurser innenfor åndelig utvikling?
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Åndeverden har falt i kapitalistenes klør. De onde svina :wink:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Hvorfor skal folk snakke tull om saker dem ikke vet noe om? Jeg ser Wiz2 at du har allerede har vært innom hjemmesiden til SilvaUltramind og lært pittelitt. Jeg forstår bare ikke hvordan man kan påstå at dette er "lureri mm"
Hvorfor negativ om saker og ting man ikke har noe greie på?

Det er LITT merkelig dette.. Hvorfor skal de som IKKE har gjennomført dette kurset snakke negativt, MENS de som HAR fullført dette kurset
Bare er positive og fornøyde 8)

Dette er da merkelig WIZ2 :shock:

PS: Jeg har DET og har ingenting vondt å si om det. Lurer på HVA det kommer av jeg :wink:
Antall ord: 111
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Som foklart tidligere så står det inne på siden til silva nøyaktig hva man lærer på kurset. Ganske mye man skal igjennom på så kort tid.

Jeg mener bare at 25 timer ikke er verdt 3800 kr fordi det de lærer bort er ikke akkurat noe bare de vet. Det finnes 100vis av bøker o.l som kan være minst like nyttig. Og en bok varer livet ut, silvakurs er bare en helg.

LONE; Hvor mange var dere på kurset?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Wiz2 skrev:Som foklart tidligere så står det inne på siden til silva nøyaktig hva man lærer på kurset. Ganske mye man skal igjennom på så kort tid.

Jeg mener bare at 25 timer ikke er verdt 3800 kr fordi det de lærer bort er ikke akkurat noe bare de vet. Det finnes 100vis av bøker o.l som kan være minst like nyttig. Og en bok varer livet ut, silvakurs er bare en helg.

LONE; Hvor mange var dere på kurset?
Slutt å tenke penger da Wiz. Det er ikke viktig det da.
Ellers når du sier at man ikke kan lære så mye på kort tid.. kjære deg. Hvordan kan du vite det?
Kall det magi eller hva du vil. Kurset et veeldig bra bare så du vet. Det hadde vært morsomt om du en dag tok dette kurset å hørt reaksjonen din.
Men som sakt er det veldig vanskelig å forklare noen når man ikke har vært borti metoden.
Jeg for min del hadde gjerne betalt det dobbelte :wink:
Antall ord: 181
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, det er derfor slike mennesker har ræva fulle av penger.
Jeg kunne holdt slike kurs selv.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

For meg må dere tro hva dere vil. Det gir jeg rett og slett blanke i gitt. Alle disse kommentarene om alt fra sparing av penger, aetat.. å at det er utenkelig at alle kan trene klarsynet sitt.. I hele tatt finne det merkelig at alle og hvermann skal ha en slik gave..
-Der må jeg nok skuffe dere folkens men vi mennesker er et skaperverk at det skjeldne. Tro hva dere vil :lol:
Antall ord: 72
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

Haha... jeg tror jeg faktisk begynner og skjønne meg på deg nå Wiz2... Du legger ut i det vide og det brede om en ting du vet folk liker å stole på og tror/mener er bra, også putter du det i dårlig lys, bare for å starte diskusjon... Veldig bra...

Også setter du deg selv i førersetet og skryter uhemmet hvor mye du kan og hvor flink du er og hvor mye du har øvd og hvor lenge du har drevet på og om at du er best i verden på teamer innenfor det paranormale... Jada du er så flink så. Men du kommer skliende inn på et bananskall gang på gang, med krasse kommentarer og humor folk sjelden tar inn i seg.

Sorry Wiz2, du kommer liksom ikke under huden min på denne måten, men virker som du er en vond kløe på steder på kroppen man ikke rekker frem til for å klø, for visse andre...

Gleder meg til ditt neste innlegg!
Sist redigert av NoMore på 19 Mar 2005 01:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

And by the way; kr 3800,- er ikke mye i forhold til det jeg har igjen etter å ha tatt kurset... Hadde jeg visst hva jeg skulle oppleve etter det kurset, kunne jeg betalt 10 ganger mer!!! :wink:
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

Det som forundrer meg er hvordan du kan kritisere Silva Ultramind kursene uten å sette din fot innenfor dette kurset.

Blir som om jeg skal snakke stygt om hvor dårlig kjøreegenskaper en bil har jeg aldri har sittet i eller kjørt.

Greit med erfaring, men når man ikke har erfaring på området bør man kanskje fremtone sine meninger med litt varsomhet... :?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Poenget er at silva er ikke mer enn mental trening. Jeg sier ikke at silva er dårlig for det er det helt sikkert ikke. Men åndelig utvikling tar langt tid og hvor mye har da de 25 timene å si?

For mange så kan sikkert de kursene være døråpner til en helt ny og fantastisk verden, men jeg setter spm tegn ved prisen. Det som blir lært bort på silva er ikke en sjelden kunnskap. Mange har den gaven!

Men jeg antar at det er ca 20 stykker minst pr kurs! Korriger meg hvis jeg tar feil. Det er 76000 kr for en helg. Jeg antar at de som holder kurset tjener MYE penger på dette. Og det er greit å tjene penger, men jeg har vanskelig for å tro at dette er noe annet enn en inntekt for disse menneskene.

Sefølgelig synes mange at kurset er fantastisk og at det er vært pengene. Å lære seg å meditere er verdt mer enn 3800 kr, men hvorfor dra på kurs?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Wiz2 skrev:Poenget er at silva er ikke mer enn mental trening. Jeg sier ikke at silva er dårlig for det er det helt sikkert ikke. Men åndelig utvikling tar langt tid og hvor mye har da de 25 timene å si?

For mange så kan sikkert de kursene være døråpner til en helt ny og fantastisk verden, men jeg setter spm tegn ved prisen. Det som blir lært bort på silva er ikke en sjelden kunnskap. Mange har den gaven!

Men jeg antar at det er ca 20 stykker minst pr kurs! Korriger meg hvis jeg tar feil. Det er 76000 kr for en helg. Jeg antar at de som holder kurset tjener MYE penger på dette. Og det er greit å tjene penger, men jeg har vanskelig for å tro at dette er noe annet enn en inntekt for disse menneskene.

Sefølgelig synes mange at kurset er fantastisk og at det er vært pengene. Å lære seg å meditere er verdt mer enn 3800 kr, men hvorfor dra på kurs?
Har silva hevdet å være annet enn mentalt? Jeg bare spør fordi mitt helt klare inntrykk er at silva handler om hjernens ressurser og er veldig mentalt. Har som sagt ikke gått på kurs, men tror jeg har lest i hvertfall 4 forskjellige silva bøker. Og aldri fått inntrykk av noe annet enn at det hevder å være mental utvikling.

MEN - hvor går grensen mellom mentalt og åndelig? Hvem har sagt at hjernen ikke strekker seg mot ånd? Personlig er jeg av helt klar formening om at det gjør nettopp dette. Hjernen strekker seg i alt, og er også den som innhenter det åndelige. Den kjenner våre mest basiske behov og strekker seg hele veien fra dette til det absolutt åndelige.

Jeg tror ikke der er noe skille mellom hjerne og åndelig. I og med at på det åndelige plan er hjernen redskap for informasjonsinnsamling alene - i motsetning til andre ting der vi bruker å ta på/kjenne, se eller høre.

Og ang at du kunne ledet et slikt kurs selv. Kanskje det, jeg aner ikke hva evner eller kvaliteter du innehar i forhold til disse tingene. Men når du kommer med slike utsagn, som hever deg over andre. Da øker det ihvertfall ikke min tro på dine kvaliteter. Faktisk får det meg til å tenke motsatt - at kanskje du syns disse tingene er så kule og mye å trakte etter - at du liker å fremstille deg selv som mer kunnskapsrik enn du faktisk er. For det var ikke særlig åndelig å komme med en slik uttalelse her.

Men mulig jeg misforstår deg litt fordi jeg føler du har et veldig negativt inntrykk av alt du prater om i disse dager. Det er helt klart at du må få lov å være flink i ting - men dersom du er flink, da kan du det jo. Og da vet du at metodene til silva virker? Og når du kan lære mye av det bare ved å lese en bok - da er det vel ikke annet enn lettlært. Er det? klarer du virkelig å lære fra deg så mye mer effektivt og så mye raskere at du kan stå for et utsagn som det? bruk gjerne meg som prøvekanin. Jeg driver å leser en del silva nå - og utfordrer deg gjerne. Kom med det - lær meg opp - på en mer effektiv, billigere og bedre måte.
Antall ord: 580

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jovian og Reiki

Jeg skjønne ikke helt hvorfor dere reagerer på den uttalelsen at jeg kunne ha holdt et slik kurs selv. Jo, jeg kunne sannsynligvis det. Jeg har iallefall kunnskapen om det i orden. Om jeg er flink til å lære bort i en stor forsamling vet jeg ikke!

Poenget mitt er at silva er så basic at det finnes 100vis av mennesker i norge som innehar samme kunnskap og sannsynligvis mer enn kursholderne sjøl. Hvorfor skal man ikke sette spørsmålstegn ved silva?
Jeg synes det er helt tragisk så mange mennesker kun kjenner til silva. Det er jo det eneste som blir nevnt. Og det er egentlig helt ok, fordi det er ikke akkurat flust med kurs, men jeg irriterer meg over at ALLE anbefaler silva til 3800 kr for 25 timer! Det man lærer i silva er nyttig, ja! For å komme videre åndelig så må man kunne meditere ja. Visuallisere, ja. Men for nybegynnere så kan det virke som om silva er påkrevet!

Og et silvakurs i seg selv er ingen garanti. Det er opp til hvert enkelt menneske å utvikle seg. Og på dette forumet så kan man få inntrykk av at man er sjanseløs uten kurs. Det er man ikke! Langt ifra.
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noenkan reagere på at jeg påstår jeg kunne holdt et silvakurs eller tilsvarenede, Jeg har sagt flere ganger at jeg har tilsvarende kompetanse. Men det gidder ikke folk å ta hensyn til, hvorfor; Fordi jeg ikke har silva!

Næringsakademiet holder datakortkurs. Jeg kunne også ha holdt det. Jo jeg vet det fordi jeg fikk gratis datakort kurs på NA og jeg lærte ingenting jeg ikke allerede visste! Og jeg hadde bare gjennomsnitts dataerfaring.

Nei, jeg har ikke gått på silva, men jeg kan lese reklamen deres. Og jeg tviler på at kurset er bedre enn en hva de reklamerer med.

Til alle som har gått silva, hvor mye utbytte har dere hatt?
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links